تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تنیس آزاد آمریکا

سلام بر عصر جدید؛ پسر «مو قرمز» در نیویورک قهرمان شد

یانیک سینر، پسر مو قرمز و ایتالیایی دنیای تنیس با پیروزی قاطع برابر تیلور فریتس، به مقام قهرمانی رقابت‌های گرند اسلم آزاد آمریکا دست یافت.

کد خبر: ۱۷۱۸۳۸
۱۰:۳۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

سلام بر عصر جدید تنیس؛ پسر «مو قرمز» در نیویورک قهرمان شد

دیدارنیوز: ستاره ایتالیایی با فتح اوپن آمریکا به دومین گرند اسلم خود رسید.

به نقل از تنیسفا، یانیک سینر، مرد اول تنیس جهان در دیدار پایانی این رقابت‌ها در دو ست اول کار چندان دشواری مقابل نماینده کشور میزبان نداشت و ۶-۳ و ۶-۴ به برتری رسید. او در ست سوم مانع بازگشت نفر دوازدهم رده‌بندی شد و ۷-۵ کار را تمام کرد تا برای نخستین بار در نیویورک به قهرمانی برسد.

پایان شیرین چند هفته پر التهاب و پرحاشیه برای ستاره ۲۳ ساله دنیای تنیس که دومین عنوان گرند اسلم را بعد از اوپن استرالیا برای او به همراه داشت.

این قهرمانی در حالی برای سینر به دست آمد که درست در آستانه مسابقات خبر جنجالی تبرئه وی از اتهام دوپینگ مثل بمب در رسانه‌های جهان صدا کرد. اما سینر که در شروع رقابت‌ها مجبور به قطع همکاری با مربی بدنساز و فیزیوتراپ خود شد اجازه نداد حواشی ایجاد شده عملکردش را تحت‌الشعاع قرار دهد و با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر برد.

سلام بر عصر جدید تنیس؛ پسر «مو قرمز» در نیویورک قهرمان شد

با این پیروزی، سینر بار دیگر برای کشورش تاریخ‌ساز شد و نخستین مرد ایتالیایی لقب گرفت که فاتح اوپن آمریکا می‌شود. او هم‌چنین بعد از فلاویا پنه‌تا در سال ۲۰۱۵ به دومین قهرمان ایتالیایی این تورنمنت تبدیل شد.

قهرمانی در نیویورک همچنین سینر را بعد از متس ویلاندر (۱۹۸۸)، راجر فدرر (۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷) و نواک جوکوویچ (۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳) به چهارمین بازیکنی تبدیل کرد که دو گرند اسلم هاردکورت فصل (اوپن استرالیا و اوپن آمریکا) را از آن خود می‌کند.

اما از سوی دیگر، طلسم ناکامی تنیس‌بازان مرد آمریکایی در گرند اسلم‌ها با باخت فریتس پا بر جا ماند. این بازیکن ۲۶ ساله امیدوار بود تا با فتح نیویورک طلسم ۲۱ ساله ناکامی مردان آمریکایی در گرند اسلم‌ها را بشکند، اما در گام آخر زورش به حریف پرقدرت ایتالیایی نرسید تا این قحطی و حسرت هم‌چنان ادامه پیدا کند.

لحظه قهرمانی سینر در اوپن آمریکا ۲۰۲۴

 

سلام بر عصر جدید تنیس

بدون تردید در آینده از سال ۲۰۲۴ بعنوان نقطه عطفی در تاریخ تنیس یاد خواهد شد. سالی که در آن سلطه دو دهه‌ای بزرگان به پایان رسید و نظمی نوین جایگزین آن شد.

سلام بر عصر جدید تنیس؛ پسر «مو قرمز» در نیویورک قهرمان شد

برای اولین بار بعد از ۲۲ سال، در مسابقات این فصل نام هیچ یک از سه غول تنیس بر جام گرند اسلم‌ها حک نشد و در عوض دو نابغه جوان چهار جام بزرگ تنیس را میان خود تقسیم کردند. دو ستاره‌ای که هر دو زیر ۲۴ سال سن دارند و آینده‌ای روشن در انتظارشان است.

یانیک سینر که به تازگی تولد ۲۳ سالگی‌اش را جشن گرفت دو گرند اسلم هارد کورت در ملبورن و نیویورک را از آن خود کرد و آلکاراس ۲۱ ساله هم فاتح ویمبلدون و رولان گاروس شد.

این برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ و تنها برای سومین بار در تاریخ است که تمام عناوین گرند اسلم یک فصل به بازیکنان ۲۳ سال و کمتر می‌رسد.

این آغاز دورانی جدید در تنیس مردان است؛ دورانی به سرکردگی سینر و آلکاراس.

سلام بر عصر جدید تنیس؛ پسر «مو قرمز» در نیویورک قهرمان شد

یانیک سینر بعد از فتح اوپن آمریکا:

«این جام برای من ارزش زیادی دارد. ماه‌های اخیر برایم آسان نبود. نزدیکان و تیم مربیانم هر روز از من حمایت کردند. من عاشق تنیس هستم و برای چنین میادین و جام‌هایی است که سخت تمرین می‌کنم.»

«عملکرد خوبی در مسابقات داشتم. تلاش کردم تا روز به روز پیش بروم و در روز‌های استراحت خوب تمرین کنم. خودباوری مهم‌ترین چیز است. فهمیدم که بُعد ذهنی چقدر در این ورزش مهم است. این جام را با تیمم سهیم هستم و این مایه افتخار و خوشحالی من است.»

«فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنم. پیروز‌های بزرگ بسیاری کسب کردم. با استرالیا شروع شد و عملکرد خوبم در آنجا بود که اعتماد به نفس زیادی به من داد تا به اینجا برسم. اما کار هرگز متوقف نمی‌شود.»

مطلب مرتبط:

سابالنکا فاتح اوپن آمریکا شد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی