تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رئیس جهادکشاورزی فارس خبر داد

‌تولید بیش از ۱۸ هزار تن پسته خشک در فارس

مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیش‌بینی تولید ۱۸ هزار و ۹۷ تن پسته خشک از سطح ۲۸ هزار و ۶۰۳ هکتار باغ پسته بارور در این استان خبر داد.

کد خبر: ۱۷۱۷۷۵
۱۲:۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

‌تولید بیش از ۱۸ هزار تن پسته خشک در فارس

دیدارنیوز _ استان فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیش‌بینی تولید ۱۸ هزار و ۹۷ تن پسته خشک از سطح ۲۸ هزار و ۶۰۳ هکتار باغ پسته بارور در این استان خبر داد.

مجتبی دهقان‌پور امروز، ۱۸ شهریورماه در نشست جهادکشاورزی فارس، با بیان اینکه از ۳۴ هزار و ۱۷۳ هکتار باغ پسته این استان، ۵ هزار و ۵۷۰ هکتار آن غیر بارور است، افزود: برداشت پسته هر ساله از اواخر شهریورماه آغاز و تا اوایل آبان‌ماه ادامه دارد.

به گفته وی، ۹۰ درصد سطح زیر کشت پسته استان فارس مربوط به شهرستان‌های نی‌ریز، سروستان و خرامه و ارقام کشت شده شامل کله قوچی، احمدآقایی، علی اکبری و اوحدی است.

دهقان‌پور با اشاره به اینکه میانگین تولید پسته خشک کشور ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است، اظهار کرد: باغی در استان فارس با عملکرد ۱۵ تن پسته خشک در هکتار رکورد کشوری را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب محصول، ۷۰ درصد از پسته‌های تولیدی استان فارس به شهرستان‌های مجاور و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

وی بیان کرد: میزان صادرات پسته از استان فارس در سال گذشته ۵۴ تن با ارزآوری ۳۵۵ هزار دلار بود که سود اقتصادی مطلوبی برای باغداران به همراه داشت و امیدواریم امسال نیز مانند گذشته با صادرات این محصول ارزشمند، شاهد رونق کسب و کار آن‌ها باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی