تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان

برداشت خرما در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۰ هزار تن فراتر رفت

اردشیر شهرکی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع خرما در این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

کد خبر: ۱۷۱۴۹۴
۰۹:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

برداشت خرما

دیدارنیوز _ سیستان و بلوچستان: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع خرما در این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی در گفتگو با ایسنا، افزود: از ۷۰ هزار هکتار نخلستان در این استان ۵۶ هزار هکتار بارور بوده و خرمای مضافتی با ۳۱ هزار هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۵ هزار هکتار، بیشترین نخلستان‌های سیستان‌وبلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در استان سیستان و بلوچستان برداشت می‌شود.

شهرکی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود ادامه داد: ۶۱ درصد سطح محصولات باغی استان سیستان و بلوچستان به کشت نخیلات اختصاص دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کشت خرما در استان سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: امسال با توجه به بارندگی‌های مونسون و طوفان در مناطق جنوبی موجب ترشیدگی و ریزش خرمای نخلستان‌های سیستان‌وبلوچستان شده و قطعا میزان برداشت خرما کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی