تیتر امروز

مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام
گفت‌وگوی دیدار با دبیرکل حزب مردم‌سالاری در روز تائید صلاحیت وزرا

مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام

دیدارنیوز در روزی که همه وزرای پزشکیان منتظر رای اعتماد بودند، گفت‌وگویی را با مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری انجام داد که دیدنی است؛ او پیش بینی کرد همه وزرا رای اعتماد می‌گیرند.
پیام رای قاطع مجلس به کابینه چهاردهم چیست؟/ ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور/ سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

پیام رای قاطع مجلس به کابینه چهاردهم چیست؟/ ادامه تجمع اعتراضی پرستاران در نقاط مختلف کشور/ سفر نافرجام بلینکن به خاورمیانه

این بیست و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
با رای دادگاه عالی ونزوئلا

پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات تایید شد

بر اساس رای دادگاه عالی ونزوئلا، پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات بحث‌برانگیز ۲۸ ژوئیه این کشور تأیید شده و حکم نهایی دادگاه استیناف‌پذیر نیست.

کد خبر: ۱۷۰۸۶۲
۰۹:۳۵ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

دادگاه عالی ونزوئلا پیروزی نیکلاس مادورو را تأیید کرد

دیدارنیوز: دادگاه عالی ونزوئلا روز پنجشنبه پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات بحث‌برانگیز ۲۸ ژوئیه این کشور را تأیید کرد. بر اساس حکم نهایی دادگاه که استیناف‌پذیر نیست، مادورو بیش از نیمی از آراء انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورده و پیروز شده است.

به گزارش «رویترز»، اپوزیسیون به رهبری ادموندو گونزالس، نامزد مخالفان دولت مادورو که در انتخابات شرکت کرده بود، نتایج رسمی را به چالش می‌کشد و ادعا می‌کند که شمارش خود آن‌ها از ۸۳ درصد ماشین‌های رأی‌گیری نشان می‌دهد که گونزالس ۶۷ درصد آراء را به دست آورده است.

مخالفان دولت می‌گویند که دادگاه عالی فاقد صلاحیت قانونی برای دخالت در امور انتخاباتی است و حکم آن نامعتبر است. گونزالس و ماریا کورینا ماچادو، رهبر اپوزیسیون تحت نظر هستند، زیرا به تحریک ارتش به ارتکاب جرایم متهم شده‌اند. آن‌ها این اتهام را رد می‌کنند و تأکید دارند که حاکمیت از آن مردم است.

دولت مادورو از زمان انتخابات سرکوب مخالفان را تشدید و شماری از اعضای اپوزیسیون و معترضان را دستگیر کرده است. دولت همچنین مقررات سازمان‌های غیردولتی را تشدید کرده و کارمندان دولتی مشکوک به حمایت از اپوزیسیون را به استعفا واداشته است. سازمان ملل گزارش داده که در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات دست‌کم ۲۳ نفر کشته و حدود ۲۴۰۰ معترض دستگیر شده‌اند.

به نقل از العربیه، واکنش‌های بین‌المللی یکدست نبوده است. در حالی که کشور‌های غربی خواستار شفافیت کامل نتایج انتخابات هستند، کشور‌هایی مانند روسیه و چین پیروزی مادورو را به رسمیت شناخته‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده در حال تهیه تحریم‌هایی علیه مقامات ونزوئلایی به دلیل وقایع پس از انتخابات است.

به گفته رویترز، با وجود مقاومت اپوزیسیون و فشار‌های بین‌المللی، تأیید دادگاه عالی مادورو را برای یک دوره شش‌ساله دیگر حاکم ونزوئلا می‌کند. دوره جدید حکمرانی مادورو از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و حکمرانی او را از سال ۲۰۱۳ باز هم تمدید می‌کند. این تصمیم نشانگر هم‌راستایی بیشتر میان قوه قضائیه و حزب حاکم ونزوئلا است، و چشم‌انداز تغییرات سیاسی در این کشور را پیچیده‌تر می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی