تیتر امروز

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد
گفت و گوی دیدار با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه بود. در این برنامه به مشکلات اساسی پیش روی دولت آقای پزشکیان پرداخته شد که در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
امروز در یادگار تبریز

تراکتور - پرسپولیس؛ منتظر این دیدار بودیم!

هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) با چهار دیدار آغاز می‌شود که جنگ و جدال تراکتور و پرسپولیس در تبریز قطعا مهمترین بازی این هفته است. دیدار بیرانوند، ترابی، اسماعیلی‌فر، عبدی و .. با تیم سابق خود جذابیت‌های زیادی دارد.

کد خبر: ۱۷۰۸۲۱
۱۱:۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳

تراکتور - پرسپولیس؛ منتظر این دیدار بودیم!

دیدارنیوز: ملاقات ستارگان فصل پیش پرسپولیس با تیم سابق خود قطعاً جذاب‌ترین اتفاق هفته خواهد بود.

دیدار‌های هفته دوم لیگ امروز (پنجشنبه) اول شهریورماه با برگزاری ۴ بازی آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین مسابقه تراکتور از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز بدون حضور تماشاگران زن میزبان پرسپولیس است. تقابل تراکتور و پرسپولیس در سال‌های اخیر همیشه حساس و جذاب بوده، ولی این حساسیت در این بازی مضاعف شده است.

تابستان جنجالی تراکتور

در فصل نقل‌وانتقالات، اتفاق جنجالی بین تراکتور و پرسپولیس رخ داد. تراکتور ۳ مهره کلیدی و تاثیرگذار رقیب را به خدمت گرفت. علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر که نقش بسزایی در قهرمانی پرسپولیس داشتند، راهی تراکتور شدند. هنوز پرونده یکی از این ۳ نقل‌وانتقال بسته نشده است و پرسپولیس منتظر حکم فدراسیون علیه بیرانوند و تراکتور است. علاوه بر این ۳ بازیکن مهدی عبدی که فصل گذشته به صورت قرضی در تراکتور بازی می‌کرد، مورد تایید کادرفنی جدید پرسپولیس قرار نگرفت و به تراکتور بازگشت. در کنار این ۴ بازیکن، تراکتور باز هم بازیکنان سابق پرسپولیس نظیر مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری را در اختیار دارد. در پرسپولیس هم بازیکنان پیشین تراکتور نظیر فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی و امید عالیشاه حضور دارند.

بیرانوند شکست‌ناپذیر برابر پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، پرافتخارترین دروازه‌بان تاریخ پرسپولیس است و در دیدار با تراکتور بیش از هر بازیکنی نگاه‌ها به سمت این دروازه‌بان معطوف می‌شود. بیرانوند در زمانی‌که در نفت تهران بازی می‌کرد، ۵ بار در لیگ برتر مقابل پرسپولیس قرار گرفت که حاصل آن ۲ پیروزی و ۳ تساوی بود و بیرانوند برابر پرسپولیس هرگز بازنده از زمین خارج نشد. از جمله نکات جالب تقابل بیرانوند برابر پرسپولیس آن است که این بازیکن در لیگ چهاردهم برابر این تیم پاس گل داد. مهدی ترابی دیگر بازیکن شاخص این بازی در ۷ تقابل با پرسپولیس ۳ بار پیروز شده و تنها یک شکست داشته است.

فرار دراگان از باخت‌های متوالی برابر پرسپولیس

جذابیت‌های این بازی تنها به رویارویی بازیکنان با تیم سابق خود خلاصه نمی‌شود. پرسپولیس در این فصل به دنبال سرمربی جدید برای تیم خود بود و یکی از اولین گزینه‌هایی که به سراغ آن رفت، دراگان اسکوچیچ بود که با این مربی به توافق نرسید. پس از چند هفته تراکتور مربی مدنظر پرسپولیسی‌ها را به خدمت گرفت. اسکوچیچ که سابقه هدایت تیم ملی را دارد، از جمع شاگردان سابق خود، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری را در پرسپولیس می‌بیند. اسکوچیچ قبل از مربیگری در تیم ملی، در فوتبال باشگاهی ایران مشغول بود و در ۵ تقابل آخر، تیم تحت هدایت اسکوچیچ مقابل پرسپولیس در لیگ و جام حذفی بدون گل زده شکست خورد.

آیا سرنوشتی مشابه در انتظار گاریدوست؟

پرسپولیس در بازی هفته اول مقابل ذوب‌آهن ۲ امتیاز حساس را از دست داد و با توجه به پیروزی سایر مدعیان عدم پیروزی در این مسابقه می‌تواند برای پرسپولیس گران تمام شود. ۲ سرمربی قبلی پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی و اوسمار ویرا اولین برد خود را مقابل تراکتور کسب کردند و حالا خوان کارلوس گاریدو امیدوار به تکرار چنین آماری است؛ با این تفاوت که یحیی و اوسمار در ورزشگاه آزادی پیروز شدند، ولی گاریدو کار سختی مقابل هواداران پرشور تراکتور خواهد داشت.

در تقابل‌های اخیر کفه ترازو کاملاً به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند. در ۱۰ مصاف گذشته دو تیم در تمام رقابت‌ها، پرسپولیس ۹ بار برنده شده که یک برد با حکم کمیته انضباطی بوده و تراکتور تنها یک مرتبه بر حریف غلبه کرده است. تراکتور با ۱۶ شکست برابر پرسپولیس در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی