تیتر امروز

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد
گفت و گوی دیدار با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه بود. در این برنامه به مشکلات اساسی پیش روی دولت آقای پزشکیان پرداخته شد که در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
منابع اسرائیلی خبر دادند

سنگ‌اندازی دوباره «نتانیاهو» در مذاکرات

یک رسانه عبری به نقل از منابع آگاه از مذاکرات آتش‌بس غزه، گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با اظهاراتش درباره مرز غزه و مصر در دیدار با خانواده‌های اسرا، در روند مذاکرات سنگ‌اندازی کرده است.

کد خبر: ۱۷۰۷۹۹
۲۰:۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

سنگ‌اندازی دوباره «نتانیاهو» در مذاکرات

دیدارنیوز: منابع اسرائیلی باور دارند نخست‌وزیر اسرائیل با پافشاری خود بر تداوم حضور نظامی این رژیم در کریدور فیلادلفیا، در مسیر مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا سنگ‌اندازی می‌کند.

رسانه عبری به نقل از منابع آگاه از مذاکرات آتش‌بس غزه، گزارش داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اظهاراتش درباره مرز غزه و مصر در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست، در روند مذاکرات سنگ‌اندازی کرده است.

یکی از منابع با بیان این‌که «نتانیاهو دوباره در حال خرابکاری در مذاکرات آزادی اسراست»، به هاآرتص گفت: «در زمانی که مذاکرات حساس برای یافتن یک راه‌حل در جریان است، اظهارات او مبنی‌بر این‌که اسرائیل از مرز غزه و مصر عقب‌نشینی نخواهد کرد، فقط پیدا کردن راه‌حل را سخت‌تر کرده، سوءظن‌ها را افزایش داده و به حماس و طرف‌های میانجی‌گر نشان می‌دهد که نتانیاهو هیچ علاقه‌ای به توافق ندارد.»

یک انجمن متشکل از خانواده‌های اسرای صهیونیست و نظامیان صهیونیستی که در غزه کشته شده‌اند، در بیانیه‌ای اعلام کرد، نتانیاهو به آنان قول داده که با وجود تمام فشارها، تحت هیچ شرایطی نیرو‌های خود را از کریدور «فیلادلفیا» در مرز غزه و مصر خارج نکند. او همچنین گفته است که، نسبت به حصول توافق مطمئن نیست، اما اگر هم توافقی در کار باشد، رژیم صهیونیستی باید دارایی‌های راهبردی خود را حفظ کند و این مسئله به واشنگتن نیز اطلاع داده شده است.

گرچه ایالات متحده آمریکا اظهارات منتشرشده توسط این انجمن به نقل از نتانیاهو را رد کرده، اما دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات منتسب به او را تکذیب نکرده است.

نتانیاهو روز دوشنبه (۲۹ مرداد) در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، از طرح آتش‌بس پیشنهادی ایالات متحده استقبال کرد، اما یک منبع آگاه با بیان این‌که «نتانیاهو دائماً سعی کرده تا مذاکرات را تضعیف کرده و توافق را به تأخیر بیندازد»، به هاآرتص گفت، اظهارات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در حضور وزیر خارجه آمریکا یک موضع استثنایی بوده و او در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست، دوباره به موضع همیشگی خود بازگشته است.

به گزارش رسانه عبری، نتانیاهو در جلسات محرمانه، تمام پیشنهاد‌های ارائه‌شده توسط نهاد‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را، که امکان عقب‌نشینی این رژیم از کریدور فیلادلفیا را فراهم می‌کرد، رد کرده است.

به گفته یک منبع دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو باور ندارد که امضای توافق آتش‌بس می‌تواند از یک جنگ منطقه‌ای گسترده جلوگیری کند. این منبع گفت: «نخست‌وزیر پیش‌بینی می‌کند که ایران و حزب‌الله در هر صورت به‌دنبال فرصتی برای حمله باشند. اگر رژیم صهیونیستی در برابر حماس تسلیم شده و جنگ در غزه را زودتر از موعد تمام کند، یا اگر در مذاکرات انعطافی از خود نشان دهد، این امر به تمامی طرف‌های منطقه ضعف اسرائیل را نشان خواهد داد.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی