تیتر امروز

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد
گفت و گوی دیدار با یک اقتصاددان

مهدی پازوکی: دلیل اعتراضات گسترده مردم، تبعیض و نبود عدالت است/ اولویت مسعود پزشکیان و دولتش باید اصلاح ریل سیاست خارجی باشد

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه بود. در این برنامه به مشکلات اساسی پیش روی دولت آقای پزشکیان پرداخته شد که در ادامه می‌بینید و می‌شنوید.
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

مجمع ملی دموکرات‌ها؛ حمایت اوباما و حمله هریس به ترامپ

در دومین روز از مجمع ملی دموکرات‌ها در شیکاگو، باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به حمایت از کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴ پرداخت و هریس به دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود حمله کرد.

کد خبر: ۱۷۰۷۷۰
۱۲:۳۴ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

مجمع ملی دموکرات‌ها؛ حمایت اوباما و حمله هریس به ترامپ

دیدارنیوز: باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سخنرانی خود در مجمع ملی دموکرات‌ها در شیکاگو ضمن پشتیبانی از کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، گفت که پیروزی در انتخابات برای دموکرات‌ها آسان نخواهد بود.

به نقل از دویچه‌وله، دومین روز مجمع ملی حزب دموکرات، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد در شیکاگو شاهد سخنرانی‌ها و حمایت‌های اعضای حزب دموکرات از جمله باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در حمایت از نامزدی کامالا هریس در انتخابات نوامبر بود.

اوباما با بیان این که "مشعل، بین بایدن و هریس دست‌به‌دست شده" گفت اکنون "نوبت همگی ماست تا برای آمریکایی بجنگیم که به آن باور داریم؛ و اشتباه نکنید، این یک نبرد نفس‌گیر خواهد بود. "

رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همچنین همسر او میشل اوباما از رای‌دهندگان آمریکایی خواستند که در انتخابات آتی به کامالا هریس رای دهند.

اوباما در این مراسم ضمن قدردانی از جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی و نامزد کنارگذاشته شده این حزب برای شرکت در انتخابات، گفت که انتخاب بایدن در سمت معاون ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ "یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی سیاسی او بوده است. "

اوباما افزود: «تاریخ، جو بایدن را به‌عنوان رییس‌جمهوری به خاطر خواهد آورد که از دموکراسی، وقتی که خطری بزرگ آن را تهدید می‌کرد، دفاع کرد. من مفتخرم که او را رییس‌جمهور خود می‌نامم، اما حتی فراتر از آن، افتخار می‌کنم که او را دوست خود می‌نامم.»

باراک اوباما همچنین غلبه بر مشکلات اقتصادی و نیز همه گیری کووید-۱۹ را از جمله دستاورد‌های دولت بایدن توصیف کرد و بخش زیادی از سخنان خود را به تمجید از کامالا هریس و حمله به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد کنونی حزب جمهوری‌خواه اختصاص داد.

اوباما که خود نخستین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود با بیان این که آمریکا آماده است تا اولین رئیس‌جمهور زن این کشور را انتخاب کند گفت: «آمریکا برای فصل جدیدی آماده است. آمریکا برای یک داستان بهتر آماده است. ما برای یک کامالا هریسِ رئیس‌جمهور آماده‌ایم.»

او در ادامه افزود: «کامالا هریس برای این کار آماده است. او شخصی است که زندگی‌اش را صرف نبرد برای افرادی کرده است که به کسی که صدایشان باشد و قهرمان نیاز دارند.»

اوباما در ادامه با حمله به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان گفت: «دونالد ترامپ یک میلیاردر ۷۸ ساله است که طی ۹ سال اخیر از زمانی که از پله برقی طلایی خود پایین آمد حتی یک دقیقه هم از گلایه کردن درباره مشکلاتش دست برنداشته است، او فقط حریص و طمع‌کار بوده و اکنون که نگران باختن به کامالا است، بدتر هم شده است.»

باراک اوباما در ادامه با اشاره به حمله روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره ایالات متحده، با متهم کردن هواداران ترامپ به آشوب گفت: «ما به چهار سال دیگر ناآرامی و رجزخوانی و آشوب نیاز نداریم. ما این فیلم را قبلا دیده‌ایم و همگی می‌دانیم که ادامه آن معمولا بدتر است.»

در این مراسم کامالا هریس نیز که به همراه معاون خود تیم والز در یک گردهمایی انتخاباتی در میلواکی به سر می‌برد به صورت مجازی به نشست کنوانسیون ملی حزب دموکرات پیوست.

هریس در سخنان خود ضمن حمله به ترامپ گفت: «من بر این باورم که رفتار بد باید تبعات داشته باشد. ما اطمینان خواهیم یافت که ترامپ با پیامد‌هایی روبرو می‌شود و این امر در صندوق‌های رای در پنجم نوامبر دیده خواهد شد.»

حضور جمهوری‌خواهان پیشین در مجمع ملی دموکرات‌ها

افزون بر نمایندگان و چهره‌های حزب دموکرات از جمله چاک شومر رهبر دموکرات‌ها در سنا، برنی سندرز سناتور مستقل، برخی از چهره‌های سابق جمهوری‌خواه از جمله استفانی گریشام، سخنگوی سابق ترامپ در کاخ سفید و جان گیلز، شهردار جمهوری‌خواه مسا در ایالت آریزونا نیز در دومین روز از مجمع ملی دموکرات‌ها در شیکاگو حاضر شدند و هم‌صدا با سایر اعضای بلندپایه حزب دموکرات، از دونالد ترامپ انتقاد کردند.

گریشام در سخنرانی خود با اشاره به این که زمانی به ترامپ باور داشت و در کاخ سفید به عنوان یک عضو ارشد فعال بود گفت که در پی حمله روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره که به هواداران ترامپ نسبت داده شد، از سمت خود استعفا کرد.

این عضو سابق جمهوری‌خواه در ادامه افزود: «ترامپ از هیچ‌گونه حس همدلی، اخلاق و وفاداری به حقیقت برخوردار نیست. کامالا هریس حقیقت را می‌گوید و به مردم آمریکا احترام می‌گذارد و رای من را دارد.»

به گفته ناظران سیاسی، دموکرات‌ها امیدوارند که رای جمهوری‌خواهانی را که علاقه‌ای به ترامپ ندارند به سوی خود جلب کنند، اما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های آن‌ها در این مسیر این است که این گروه از افراد را قانع کنند که به کامالا هریس رای بدهند.

در مجمع ملی دموکرات‌ها قرار است که کامالا هریس رسما نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده را بپذیرد. حزب دموکرات پیش از این در جریان یک رای‌گیری آنلاین با نامزدی کامالا هریس برای نمایندگی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا موافقت کرده بود.

از زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی با اعلام کناره‌گیری خود از انتخابات ریاست جمهوری، از کامالا هریس حمایت کرد، اعضای حزب دموکرات آمریکا کارزار‌های گسترده‌ای را در پشتیبانی از نامزدی هریس به راه انداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی