تیتر امروز

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (سه‌شنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی...
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...

سالخورده‌ترین فرد جهان در ۱۱۷ سالگی درگذشت

ماریا برانیاس موررا، زن سالخورده ۱۱۷ ساله اسپانیایی که از او به عنوان "مسن‌ترین فرد جهان" یاد می‌شد، روز در اسپانیا درگذشت.

کد خبر: ۱۷۰۷۳۸
۲۱:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

سالخورده‌ترین فرد جهان در ۱۱۷ سالگی درگذشت

دیدارنیوز: سالخورده‌ترین فرد جهان در سن ۱۱۷ سالگی درگذشت.

ماریا برانیاس موررا، زن سالخورده ۱۱۷ ساله اسپانیایی که از او به عنوان "مسن‌ترین فرد جهان" یاد می‌شد، روز دوشنبه ۱۹ ماه اوت (۲۹ مردادماه) در شهر اولوت، واقع در شمال شرق اسپانیا درگذشت.

خانواده او در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که "ماریا همانطور که آرزو داشت درگذشت؛ خوابیده در رختخواب، آرام و بدون رنج".

این زن اسپانیایی چهارم مارس ۱۹۰۷ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد، اما در سال ۱۹۱۵ با خانواده‌اش به اسپانیا بازگشت. ماریا سه فرزند، ۱۱ نوه و بیش از ۱۲ نتیجه دارد. او از آنفلوانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸، جنگ داخلی اسپانیا و دو جنگ جهانی اول و دوم جان سالم به در برد.

ماریا برانیاس پس از مرگ لوسیل راندون، راهبه فرانسوی در سن ۱۱۸ سالگی در ژانویه ۲۰۲۳، مسن‌ترین فرد زنده جهان به حساب می‌آمد.

او که در چند سال گذشته در خانه سالمندان زندگی می‌کرد، به رسانه‌های اسپانیایی گفته بود که راز طول عمرش، "دوری از افراد سمی و داشتن رابطه خوب با دوستان و خانواده" است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی