تیتر امروز

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (سه‌شنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که علاوه بر ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، نمایندگان مجلس بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باقی...
جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
برنامه هفتم توسعه مبنای عملکرد ما در وزارت کشور خواهد بود

مومنی: مردم با رعایت سازوکار‌های قانونی حق نقد و اعتراض دارند

اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور اعلام کرد: مردم، ولی نعمت صاحب منصبان، راهنما و ناظر بر عملکرد آنان هستند و به حکم قانون اساسی و با رعایت سازوکار‌های قانونی حق نقد و اعتراض دارند.

کد خبر: ۱۷۰۷۱۸
۱۶:۵۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

مومنی: برنامه هفتم توسعه مبنای عملکرد ما در وزارت کشور خواهد بود

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی کشور گفت: قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها، تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود.

اسکندر مومنی در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه مجلس در ارایه برنامه‌های خود گفت: برنامه تفصیلی من برای ایفای وظایف وزارت کشور تقدیم محضر شما شده و در جلسات متعدد کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع مختلف ارائه گردید که در این فرصت کوتاه به چند نکته اصلی آن اشاره می‌کنم.

وی افزود: قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها، تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود و می‌خواهیم با نظارت و کمک شما الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور نیز بوده برای سربلندی ایران عزیز باشیم. وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و در گامی بلندتر با تسهیل‌گری مشارکت جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای تحلیل و تقلیل مشکلات کشور بگشاید.

مومنی ادامه داد: میهن پهناور و پر افتخار ما هیچ چیز برای رسیدن به آرمان‌های خود کم ندارد. این ما و شما هستیم که باید با توکل بر خدا و فراهم ساختن زمینه فعلیت یافتن آن‌ها به رسالت تاریخی خویش جامه عمل بپوشانیم. سرمایه اصلی و پشتوانه اصیل نظام اسلامی چیزی جز عموم مردم نیست. چنانکه مولایمان به مالک اشتر نوشت: ستون دین و محور وحدت در برابر دشمنان توده مردم است. پس باید توجه و عنایت تو فقط با آنان باشد؛ بنابراین مردم، ولی نعمت صاحب منصبان، راهنما و ناظر بر عملکرد آنان هستند و به حکم قانون اساسی و با رعایت سازوکار‌های قانونی حق نقد و اعتراض دارند. باید به متن جامعه باور داشت، با آنان گفتگو کرد، به حقوق و آزادی‌های آنان احترام گذاشت و کرامتی را که خدا به همگان اعطا کرده پاس داشت تا شاهد معجزه یدالله مع الجماعة بشویم.

وی بیان کرد: همواره از رایزنی و مشورت و همفکری شما نمایندگان کمک خواهم گرفت. همانگونه که متواضعانه و صمیمانه از دیگر صاحب نظران و دلسوزان نیز درخواست می‌نمایم که این برادر خود را از نعمت راهنمایی و مشورت محروم نفرمایند. مقامات محلی و در رأس آنان استانداران در این زمینه اهمیت مضاعفی دارند. چقدر آموزنده و الهام بخش است که امام عزیز و راحل در وصیت‌نامه سیاسی و الهی خویش فرمودند به وزرای کشور در طول تاریخ توصیه می‌کنم که در انتخاب استاندار‌ها دقت کنند. اشخاص لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم انتخاب نمایند تا آرامش در کشور هرچه بیشتر حکفرما باشد.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: بنابراین در پیشگاه خدای متعال و حضور شما نمایندگان ملت شریف ایران پیمان می‌بندم که ملاک و معیار اصلی در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها لیاقت و کاردانی، تدین و پاکدستی، تعهد، مردمداری، خردمندی و کارآمدی باشد.

مومنی تاکید کرد: برادران و خواهران گرامی امروز ایران عزیزمان بیش از هر زمان دیگر نیازمند امنیت و آرامش، همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی است. تامین امنیت عمومی و افزایش مشارکت و نشاط و همبستگی اجتماعی از وظایف اصلی وزارت کشور است و می‌دانیم که این اهداف جز از رهگذر آنچه گفته شد حاصل نمی‌شود. بدون آسودگی خاطر و اعتماد شهروندان به کوشش و توزیع عادلانه قدرت هیچ برنامه خوب و لازم دیگری قابل اجرا نیست. ما پیش از هر چیز به برقراری عدالت و وفاق ملی نیازمندیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور می‌تواند و باید نماد همبستگی و حضور همه فرزندان میهن پهناورمان در صحنه باشد و با تکیه بر سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش‌بنیان پیشرفت متوازن و عدالت محور را محقق سازد.

مومنی یادآور شد: البته که به این منظور با اجتناب از تمرکز گرایی باید نگاه جامع به همه کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم. شورا‌های اسلامی شهر و روستا که در فصل هفتم قانون اساسی به آن تاکید شده است در این مسیر جایگاه برجسته‌ای دارند و باید در پیشبرد همه برنامه‌ها فعالانه حضور داشته باشند و از طریق نظارت موثر بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سطح خدمات‌رسانی به شهروندان را روز به روز ارتقا بخشند. خصوصاً حفظ محیط زیست، مدیریت ترافیک و انضباط اجتماعی، توسعه ناوگان‌های مجهز و روز آمد حمل و نقل عمومی، احداث و تکمیل حمل و نقل ریلی درون‌شهری، نظافت و زیباسازی نیز در این موضوع اهمیت دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی