تیتر امروز

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
جنگ و کشتار در غزه ادامه دارد

وحشی‌گری اسرائیل؛ دستور گسترش تهاجم نظامی در رفح

باوجود کشتار و خونریزی در غزه، هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، دستور تشدید تهاجم نظامی در رفح در جنوب نوار غزه را صادر کرده است.

کد خبر: ۱۷۰۵۹۸
۱۸:۱۶ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

وحشی‌گری اسرائیل؛ دستور گسترش تهاجم نظامی در رفح

دیدارنیوز: باوجود قربانی شدن هزاران نفر در غزه، اسرائیل همچنان به بهانه نابودی گروه حماس تشنه خون است و به کشتار ادامه می‌دهد.

به گزارش رسانه اسرائیلی «والانیوز»، هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش، دستور تشدید عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه را صادر کرد و بودجه بیشتری را به ارتش در این منطقه، تخصیص داد.

به نقل از العربیه، بر اساس این گزارش، برآورد‌های ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که نابودی «تیپ رفح» وابسته به حماس، شروط مذاکرات کنونی برای آزادی گروگان‌ها را بهبود می‌بخشد.

این در حالی است که در حملات شب گذشته اسرائیل به نوار غزه، ۱۹ نفر از جمله یک زن و شش فرزندش کشته شدند.

از سویی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه ۲۸ مرداد برای بار نهم در تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس میان اسرالائیل و حماس پس از ماه‌ها مذاکره، راهی منطقه شد.

به نظر می‌رسد که آمریکا و دو کشور میانجی دیگر یعنی مصر و قطر، پس از دو روز مذاکرات در دوحه به توافق نزدیک شده و مقامات آمریکایی و اسرائیلی، خوش‌بینی محتاطانه خود را ابراز کردند.

جنبش حماس، اما مخالفت خود را با آنچه که خواسته‌های جدید اسرئیل نامید، ابراز کرد.

کشور‌های میانجی امیدوارند به جنگی پایان دهند که به گفته مقامات بهداشتی غزه تا این لحظه بیش از ۴۰ هزار شهید فلسطینی برجای گذاشته و اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ۲.۳ میلیون نفری نوار را آواره ساخته و فاجعه‌ای انسانی به بار آورده است.

حملات هوایی بامداد یکشنبه

به گفته بیمارستان «شهدا الاقصی»، جدیدترین حمله هوایی اسرائیل در بامداد یکشنبه به خانه‌ای در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه، منجر به کشته‌شدن یک زن و شش فرزندش شد.

وزارت بهداشت غزه نیز گزارش داد که در حمله هوایی به شهر جبالیا در شمال نوار غزه، دو آپارتمان در یک ساختمان مسکونی هدف قرار گرفت که در نتیجه آن دو مرد، یک زن و دخترش کشته شدند.

طبق گزارش بیمارستان «العوده» ۴ نفر نیز در جریان یک حمله هوایی دیگر به مرکز غزه، کشته شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی