تیتر امروز

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
بعد از اعتراض پرستاران در چند شهر ایران مطرح شد

نامه پرستاران به رئیس‌جمهور؛ مشکلات پیگیری و رفع شود

درپی نارضایتی و اعتراض پرستاران در چند شهر ایران، احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری با ارسال نامه‌ای به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور خواستار رفع مشکلات و دغدغه‌های پرستاران شد.

کد خبر: ۱۷۰۵۹۷
۱۸:۰۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

نامه پرستاران به رئیس جمهور؛ مشکلات پیگیری و رفع شود

دیدارنیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرد در جلساتی با مدیریت معاون اول یا معاون اجرایی رئیس جمهور، مشکلات و دغدغه‌های پرستاران پیگیری و رفع شود.

به نقل از سازمان نظام پرستاری، احمد نجاتیان در این نامه که روز یکشنبه منتشر شد، به تشریح مهمترین مشکلات پرستاران شامل تاخیر در پرداخت کارانه و اضافه کار، مشکل کمبود نیرو و مساله افزایش مهاجرت پرستاران پرداخت و از مسعود پزشکیان رئیس جمهور خواست با رسیدگی فوری به این مسئله از افزایش نارضایتی پرستاران جلوگیری کند.

در این نامه آمده است: سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ۲۷۷ هزار عضو این سازمان و بیش از ۳۵۰ هزار نفر کارکنان گروه پرستاری کشور آماده است تا در کنار دولت چهاردهم و وزارت بهداشت در جهت نیل به اهداف متعالی نظام سلامت و تحقق بخشی به برنامه‌های کلان از جمله سیاست‌های کلی سلامت و برنامه هفتم توسعه همکاری کند.

این نامه می‌افزاید: این روز‌ها جامعه پرستاری کشور با مشکلات متعددی مواجه هستند که به شدت آن‌ها را نگران و مشوش کرده و مانع خدمت رسانی بهینه به مردم شده است؛ کمبود شدید نیروی انسانی به اندازه حداقل نصف استاندارد مورد نیاز در کشور، تحمیل اضافه کار اجباری به خصوص برای بانوان (متوسط ۸۰ ساعت ماهیانه)، معوقات طولانی در پرداخت تعرفه پرستاری (متوسط کشوری ۸ ماه) و اضافه کار (متوسط کشوری ۴ ماه)، مبلغ بسیار پایین اضافه کار (متوسط ساعتی ۳۰ هزار تومان) باعث شده که میل به مهاجرت خارج، ترک خدمت و تغییر شغل از بحش دولتی به خصوصی در بین این گروه به شدت افزایش یابد.

سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد هزار و ۸۵۰ درخواست گواهی گوداستندینگ در سازمان ثبت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش حدود دو برابری را نشان می‌دهد. این آمار معادل ۲۰ درصد کل ظرفیت آموزشی سالیانه پرستاری است که در طی یک سال اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

این نامه می‌افزاید: متاسفانه این روز‌ها ابعاد نارضایتی به حدی رسیده‌است که در برخی بیمارستان‌های شهر‌ها از جمله در البرز و شیراز با ترک کار و عدم حضور در شیفت‌های کاری توسط پرستاران مواجه شده اند. هرچند تلاش‌های این سازمان و بزرگان پرستاری و نهاد‌های مرتبط باعث عدم اخلال در ارائه خدمات به بیماران اورژانسی شده است، ولی این امر، خدمت رسانی به بیماران الکتیو را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و بیم آن می‌رود ابعاد این اقدامات به استان‌های دیگر نیز کشیده شود.

سازمان نظام پرستاری در نامه خود یادآور شد: در روز‌های پایانی دولت گذشته و با دستور مستقیم رئیس جمهور شهید و حوزه معاونت اول رئیس جمهور و همچنین در حوزه مشاور رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی اقداماتی برای رفع این مسائل انجام شد که به تهیه «تدوین پیش نویس لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران» در وزارت بهداشت و صورتجلسه شماره ۳۵۶۷۰ مورخ ۱۴۰۳/۲/۳۰ حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول منجر شد.

این نهاد صنفی پرستاری در خاتمه با بیان اینکه دولت چهاردهم این روز‌ها به شدت درگیر امور مهم داخلی و خارجی است، از رئیس جمهور درخواست کرد تا بار دیگر جلسات ویژه‌ای تحت نظر معاون اول یا معاون اجرایی رئیس جمهور تشکیل شود تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های بین بخشی در اسرع وقت موضوعات را مدیریت کرده و شاهد اختلال در روند خدمت رسانی به جامعه نباشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی