تیتر امروز

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...
در دیدار‌های جداگانه با مجمع نمایندگان زنجان و خراسان رضوی

پزشکیان: کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است/ دنبال افراد نخبه هستیم

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری در دیدار‌های جداگانه با مجمع نمایندگان زنجان و خراسان رضوی گفت: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، هرگونه اختلال در انسجام داخلی، کشور را در تعامل و کنش با چالش‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌سازد.

کد خبر: ۱۷۰۵۶۳
۱۰:۵۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

.

دیدارنیوز: رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، انسجام و وحدت بین جریانات و گروه‌های داخلی برای غلبه بر چالش‌های خارجی گفت: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، هرگونه اختلال در انسجام داخلی، کشور را در تعامل و کنش با چالش‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌سازد.

مسعود پزشکیان شامگاه شنبه در دیدار‌های جداگانه با مجمع نمایندگان استان‌های زنجان و خراسان رضوی، تامین سلامت، آموزش و معیشت مردم را سه رکن اصلی در برنامه‌ریزی‌های دولت چهاردهم برشمرد و تصریح کرد: همگرایی، وحدت و تلاش صادقانه مسئولان، اعتماد عمومی به حاکمیت و مشارکت مردمی را افزایش داده و دولت را قادر خواهد ساخت بر بسیاری از مشکلات غلبه کند.

رئیس جمهور عدم تمرکز در مدیریت و پراکندگی در تصمیم‌گیری را از جمله چالش‌ها و مشکلات نظام اجرایی کشور برشمرد و تصریح کرد: اتکا به خرد جمعی، پرهیز از اقدامات و تصمیمات سلیقه‌ای و بکارگیری روش‌های علمی و کارشناسی شده بسیاری از روند‌های اشتباه و نادرست مدیریتی در کشور را اصلاح خواهد کرد.

پزشکیان همچنین با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، انسجام و وحدت بین جریانات و گروه‌های داخلی برای غلبه بر چالش‌های خارجی گفت: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، هرگونه اختلال در انسجام داخلی، کشور را در تعامل و کنش با چالش‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌سازد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در فرآیند انتخاب وزرای پیشنهادی به مجلس، ملاک و معیار نه رویکرد‌های جناحی، سیاسی، قومی و جنسیتی، بلکه شایسته‌سالاری با شاخص‌هایی همچون توانمندی، کارآمدی، پایبندی به قانون و اجرای سند چشم‌انداز و برنامه توسعه بوده است افزود: اعمال سیاست‌های سختگیرانه و حذفی در دوره‌های گذشته، موجب طرد بسیاری از مدیران دلسوز و زحمتکش و محروم شدن نظام اجرایی کشور از خدمت شایستگان شده است، از همین روی دولت وفاق ملی به دنبال به کارگیری افراد توانمند و نخبه فارغ از هر نوع نگرش، مذهب و قومیت است.

«تاکید بر تعامل و هم‌اندیشی بیشتر دولت و مجلس در حل مشکلات کشور»، «ضرورت استفاده از مشاوران کارآزموده و زبده در اجرای طرح‌های توسعه در استان‌ها»، «لزوم اصلاح ساختار بودجه‌نویسی در کشور و ایجاد تعادل میان منابع و مصارف»، «نظارت دقیق بر نحوه هزینه‌کرد منابع و اعتبارات» و «تاکید بر اجرای عدالت و تامین رضایتمندی مردم» از دیگر نکات مورد تاکید رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان استان‌های زنجان و خراسان رضوی بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور اعضای مجمع نمایندگان استان‌های زنجان و خراسان رضوی به بیان برخی از مهمترین مسائل و نیاز‌های حوزه‌های انتخابیه خود از جمله توسعه و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌های مواصلاتی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی، توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی، تامین پایدار آب شرب، مساعدت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و مسکن جوانان و توزیع عادلانه منابع در استان‌ها پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی