تیتر امروز

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۰۵۴۸
۰۸:۲۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

.

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: سومین جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان آغاز شد.

نمایندگان مجلس در جلسات علنی نوبت صبح و عصر روز گذشته خط مشی و کلیات برنامه دولت چهاردهم را بررسی کردند.

بعد از پایان بررسی کلیات برنامه دولت چهاردهم، رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی طبق حروف الفبای وزارت‌خانه‌ها با رسیدگی به صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شروع شد.

سپس نمایندگان مجلس صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند.

به نقل از ایسنا، امروز مجلس در جلسات علنی نوبت صبح و بعدازظهر رسیدگی به صلاحیت سایر اعضای کابینه پیشنهادی را در دستور دارد که با بررسی صلاحیت برنامه‌های حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات آغاز به کار می‌کند.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

با پوشش خبرها و اظهارات نمایندگان موافق و مخالف همراه باشید:

 

ساعت: ۰۸:۲۲/ موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر پیشنهادی اطلاعات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز یکشنبه و در جریان بررسی صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل خطیب؛ وزیر پیشنهادی اطلاعات گزارش و نظر این کمیسیون درباره خطیب را قرائت کرد.

ابراهیم رضایی در قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی با نیاز‌های اطلاعاتی کشور مطابقت دارد و مورد تائید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: خطیب در دولت سیزدهم وزیر اطلاعات بوده و حائز صلاحیت‌های قانونی تصدی این پست شناخته شده و استعلامات مربوطه در آن مقطع احراز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: مطالب و برنامه‌های پیشنهادی از سوی وزیر با نیاز‌های اطلاعاتی کشور مطابقت دارد، چهارچوب‌های کلان مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب و شرایط خاص جهانی و داخلی مورد توجه وی است.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از استماع و بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی، حجت الاسلام سید اسماعیل واعظی با شهرت خطیب را واجد صلاحیت برای تصدی پست وزارت اطلاعات می‌داند، این کمیسیون بر حمایت و همراهی برای کمک به وی در برنامه‌های اطلاعاتی در مرحله حساس فعلی تاکید کرد.

ساعت: ۰۹:۴۴/ موافقت کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

فاطمه مقصودی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.

ساعت: ۰۹:۵۳/ مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم، اما رای من نمادین است!

مجتبی زارعی با بیان اینکه «من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم، اما رای من نمادین است»، عنوان کرد: من اینجا نمی‌خواهم درباره عظمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم، اما امروز یک جهاد تبیین دارم؛ ضمناً هیچ یک از نمایندگان را دعوت به رای ندادن به خطیب نمی‌کنم!

موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات

وزارت اطلاعات در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن قوی عمل کرده است

علاء‌الدین بروجردی با بیان این‌که شرایط امروز در منطقه بسیار حساس است، تصریح کرد: ما شاهد جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی هستیم از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا تا سازمان‌های منطقه‌ای و همپیمانان آمریکا، همه مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند لذا در این وضعیت سازمان‌های اطلاعاتی کشور به خصوص وزارت اطلاعات قوی عمل کردند و توانستند در مقابل چنین جنگ چند وجهی بسیار پیچیده عمل کنند که این‌ها همه به توانمندی ویژه نیاز دارند.

«خطیب» به هیچ حزب، گروه و جریانی تعلق ندارد

احمد جباری، وزیر پیشنهادی اطلاعات را از برجسته‌ترین و باتجربه‌ترین شخصیت‌ها دانست و گفت که خطیب یک شخصیت فراجناحی است که به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی