تیتر امروز

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...
پزشکیان زیر بار حرف زورگویان نرفت/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است
بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟ (بروز رسانی می‌شود)

پزشکیان زیر بار حرف زورگویان نرفت/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است

جلسه علنی مجلس با حضور محمد باقر قالیباف و برای بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم و بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برگزار شد. علیرضا سلیمی، نماینده...
بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟ (بروز رسانی می‌شود)

پزشکیان زیر بار حرف زورگویان نرفت/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است

جلسه علنی مجلس با حضور محمد باقر قالیباف و برای بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم و بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برگزار شد. علیرضا سلیمی، نماینده مجلس گفت: این‌که رئیس جمهور زیر بار زورگویان و تمامیت‌خواهان و کسانی که دنبال خالص‌سازی بودند، نرفته، قابل دفاع است.

کد خبر: ۱۷۰۴۹۸
۱۲:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: از صبح امروز (شنبه) و با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در مجلس کار بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت به مجلس آغاز شده است.

به گزارش دیدارنیوز، ابتدا رئیس‌جمهور در صحن علنی حاضر شد و به دفاع از وزرای پیشنهادی خود پرداخت.

پزشکیان گفت که هیچ وزیری را بر اساس دید سیاسی پیشنهاد نداده و اعلام کرد: مردم امروز از ما شاکی هستند. مقصر ما هستیم. مقصر آمریکا یا بیگانگان دیگر نیستند.

بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

مطلب مرتبط:

پزشکیان: مقصر ما هستیم، نه آمریکا/ هیچ وزیری را بر اساس دید سیاسی پیشنهاد ندادیم

در ادامه موافقان و مخالفان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم به بیان نظرات خود پرداختند که در این مطلب می‌خوانید:

 

ساعت: ۱۸:۴۱/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است

داوود فاطمی، نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز رقابت بر سر توسعه هوش مصنوعی است، تحول در حوزره‌های مربوط به وزارت ارتباطات ساده نیست و این تحول شئون زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در دهه شصت زندگی نمی‌کنیم بلکه در دهکده جهانی شبکه اطلاعات زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما وزیری می‌خواهیم که مسائل روز را به خوبی بفهمد و بتوانند تیمی از برترین نخبگان را در این عرصه دور هم جمع کند، ادامه داد: او قطعا کسی نیست جز ستار هاشمی.

فاطمی تاکید کرد: باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و بروی این تمرکز کنیم که وزارت ارتباطات امنیت اطلاعات ما را تضمین و برای پیچیده‌ترین حوزه‌های فناورانه سیاستگذاری کند، ستار هاشمی مرد زمانه خود است و بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در پست‌های قبلی خود با چالش‌هایی که درباره آن سخن گفته‌ایم دست و پنجه نرم کرده است. ستار هاشمی می‌تواند بخش دولتی و حاکمیتی و خصوصی را به هم پیوند دهد و ارتباط را با دانشگاه و بخش خصوصی و دولتی برقرار کند.

پزشکیان زیر بار حرف زورگویان نرفت/ موافقت و مخالفت دو کمیسیون با وزیر پیشنهادی ارتباطات

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت ارتباطات سازمانی است که باید در آن تصمیماتی سخت گرفت و ستار هاشمی مرد میدان‌های سخت و پیچیده است و می‌تواند در زمان مناسب تصمیمات حیاتی بگیرد، تصریح کرد: در زمانه‌ای که غرب و شرق بر روی آخرین فناوری‌های اطلاعاتی در حال نبرد هستند و نبرد‌های میدانی جای خود را به نبرد‌های سایبری داده و شرکت‌های دانش بنیان در حال سبقت گرفتن از هم هستند، نمی‌توانیم مثل گذشته فکر کنیم.

به گفته وی نباید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار معجزه داشت، چون چالش‌های اساسی پیش پایش خواهد بود، ولی اولین وظیفه افزایش سرعت اینترنت است و دومین برنامه توجیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع فیلتر است.

ساعت: ۱۸:۰۶/ موافقت کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون صنایع و معادن درباره ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت کرد.

ساعت: ۱۷:۵۵/ مخالفت کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مخالفت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که پس از بررسی‌های متعدد پیرامون برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی اطلاعات و فناوری اطلاعات، صلاحیت او مورد تائید اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

احمد راستینه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون فرهنگی درباره ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت کرد.

ساعت: ۱۶:۳۹/ ادامه موافقان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم

رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند که بنابر درخواست دولت فرصت باقی‌مانده رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود، بین تعدادی از نمایندگان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم تقسیم شد که در ادامه این گزارش می‌توانید بخوانید.

رئیس جمهور زیر بار حرف زورگویان و تمامیت‌خواهان نرفته است

علیرضا سلیمی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازمند وفاق، همدلی و هماهنگی هستیم، اظهار کرد: این‌که رئیس جمهور زیر بار زورگویان و تمامیت‌خواهان و کسانی که دنبال خالص‌سازی بودند، نرفته، قابل دفاع است. قطعا تحمیل با مشاوره فرق دارد برخی به دنبال تحمیل نظرات خود هستند.

۱۷ صفحه برنامه دولت در سامانه مجلس بارگذاری شده است

عبدالحسین روح‌الامینی با بیان این‌که رئیس جمهور وعده صادق خود را در مناظره‌ها عملیاتی کرد، گفت: ۱۷ صفحه برنامه دولت چهاردهم در سامانه مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده که در آن خط مشی دولت آمده است.

نقطه قوت دولت پزشکیان استفاده از همه سلایق است

اکبر رنجبرزاده با اشاره به اینکه نقطه قوت دولت آقای پزشکیان استفاده از همه نخبگان کشور و سلایق چپ و راست شایسته کشور بوده است، افزود: به این نگاه ایشان احترام می‌گذاریم. ایران اسلامی نیاز دارد تا از همه پتانسیل‌ها استفاده شود.

برنامه رئیس‌جمهور همان برنامه هفتم است

مهرداد لاهوتی در دفاع از برنامه دولت چهاردهم اظهار کرد: برنامه آقای رئیس‌جمهور همان برنامه هفتم است که به تصویب رسیده و در آن مواردی همچون رشد اقتصادی هشت درصد آمده است.

همسویی قوای سه‌گانه وضعیت کشور را بهبود خواهد بخشید

هادی قوامی خاطرنشان کرد: اگر مجلس، دولت و قوه قضاییه مطابق برنامه هفتم توسعه تلاش کنند حتما بیکاری و تورم کاهش پیدا خواهد کرد. هر دستورالعملی که باعث شد هزینه‌های کشور افرایش پیدا کند باید متوقف شود. همچنین هر برنامه‌ای که باعث افزایش بهره وری شد باید ادامه پیدا کند. برای رشد اقتصادی، دولت و مجلس باید هم جهت باشند.

نمایندگان مجلس کمک کنند تا کابینه وفاق ملی شکل بگیرد

سیدشمس‌الدین حسینی از نمایندگان مجلس خواست تا کمک کنند کابینه وفاق ملی شکل بگیرد و افزود: من از همه نمایندگان توقع و انتظار دارم و خاک پای همه آن‌ها هستم که از هر قوم و مذهبی که هستند کمک کنند تا کابینه وفاق ملی شکل بگیرد.

رئیس‌جمهور مغلوب بازی‌های سیاسی نشد

کریم معصومی با بیان اینکه که رئیس‌جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی مغلوب بازی‌های سیاسی نشد و تن به سهم‌دهی نداد، گفت: آقای پزشکیان ندای حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه شما به تعصی از امام علی (ع) دل‌های جوانان را شاد کرد و آن‌ها به آینده امیدوار شدند.

نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او نکنیم

غلامرضا تاجگردون با تاکید بر اینکه نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او نکنیم، گفت: این که پزشکیان می‌گوید که برنامه ندارم را به فال نیک بگیریم چراکه یک مرتبه نگفت که ۲ هزار صفحه برنامه دارم؛ برنامه پزشکیان را نمایندگان مجلس تصویب کردند و اگر پزشکیان می‌آمد و می‌گفت من برنامه دارم باید به او شک می‌کردیم.

از پیشگیری و قضاوت عجولانه بپرهیزیم

هادی هاشمی نیا با تاکید بر اینکه باید از پیشگیری و قضاوت عجولانه بپرهیزیم، تصریح کرد: نباید کاسه داغ‌تر از آش باشیم. کسانی که معرفی شدند حتما توانایی حل و فصل مشکلات را دارند. معرفی بانوی توانمند و فرزند شهید از پاک دستی او نشان دارد. آقای کاظمی از جنس آموزش و پرورش است و به طور کامل این وزارتخانه را می‌شناسد.

باید از کابینه دولت چهاردهم حمایت کرد

رحمدل بامری گفت: حتما کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم بی عیب نیست، اما باید از آن حمایت کرد.

نمایندگان مجلس با رای اعتماد به کابینه، گام دوم را برای وفاق ملی بردارند

عالیه زمانی با بیان این‌که اکنون نمایندگان در معرض آزمون تاریخی قرار گرفته‌اند، گفت: رئیس جمهور با تشکیل کابینه وفاق ملی گام اول را برداشت اکنون نوبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که با رای اعتماد به کابینه گام دوم را برای وفاق ملی بردارند.

در کابینه پیشنهادی پزشکیان از همه جریانات سیاسی استفاده شده است

روح‌الله عباس‌پور با تاکید بر اهمیت وفاق و همدلی گفت: امروز بعد از بیش از ۳۰ سال دولت دکتر پزشکیان اولین دولتی است که با جهت‌گیری سیاسی کابینه خود را معرفی نکرده است بلکه با عنوان وفاق ملی از همه جریانات فکری استفاده کرده‌اند.

دکترین پزشکیان وفاق ملی است

مصطفی پوردهقان گفت: دکترین آقای پزشکیان وفاق ملی است، حرفی که در ایام انتخابات زده می‌شد که آن را رئیس جمهور عملیاتی کرد.

پزشکیان برنامه‌ای در چارچوب دارد

جهانبخش قلاوند با بیان اینکه رویکرد آقای پزشکیان دارای برنامه‌ای در چارچوب و معتقد به اصول اخلاقی است، افزود: دولت و وزیران برآیندی از شرایط تاریخی ما است؛ در اوضاع داخلی و وضعیت پیرامونی فعلی این ترکیب را زخمی نکنیم. شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که همه جناح‌ها و جریان‌ها واقف هستند براساس همدلی، همراهی و وفاق گرد هم آمده‌اند و دعوت رئیس جمهور از همه جریان‌ها نماد این وفاق است. همان‌گونه که عزیزان اصولگرا پای کار هستند، عزیزان اصلاح‌طلب همراهی کردند و همه جریان‌ها از جمله مستقلین این شرایط را رقم زدند، امروز به همدلی و همراهی بیشتری بر مدار ولایت و مقام معظم رهبری نیاز داریم تا بر اساس برنامه‌هایی که در پیش داریم، حرکت کنیم.

شاه بیت سخنان پزشکیان وفاق ملی است

علیرضا منادی سفیدان گفت: مردی از جنس مجلس به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شده است. پیام مجلسی‌ها به ایران تشکیل دولت وفاق ملی است. شاه بیت سخنان آقای پزشکیان برنامه هفتم توسعه است. پنج دوره با ایشان رقیب بودم، اما باز از ایشان تعریف می‌کنم.

امروز روز پیشگیری از مسائل و مشکلات و چالش‌های آینده است

عزت‌الله حبیب زاده عنوان کرد: اگر امروز در حوزه برق دچار مشکلات بسیار شده‌ایم، سرمایه‌های مردم در بورس نابود شده و با گرانی رکود و فقر کمرشکن روبرو هستیم، همگی به خاطر فرصت سوزی‌هایی است که در گذشته انجام شده است؛ اگر سال‌های آینده نیز با تداوم این مشکلات و مسائل روبرو باشیم، به خاطر فرصت‌سوزی‌ها و تصمیمات امروز ما است و همه ما در برابر آن وضعیت مسئول خواهیم بود؛ امروز به عنوان سرآغاز مجلس و دولت روز پیشگیری از مسائل و مشکلات و چالش‌های آینده است.

کابینه معرفی شده انصافاً فراجناحی است

فرشاد ابراهیم پور با اشاره به کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری برای دولت چهاردهم عنوان کرد: کابینه معرفی شده انصافاً یک کابینه فراجناحی است و از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی در این کابینه وجود دارد داشته باشد تلاش شده است.

هرچه سریعتر دولت چهاردهم تشکیل شود

رضا جباری تأکید کرد: هرچه سریعتر باید دولت تشکیل شود تا مقداری از مشکلات مردم حل شود. بیکاری، کمبود بهداشت و درمان و مشکلات معیشتی، امروز در کشور وجود دارد.

ساعت: ۱۲:۳۲/ مجلس با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در دو شیفت کاری موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استمرار جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در دو شیفت کاری موافقت کردند.

به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز شنبه (۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی ایران درباره خط مشی و کلیات این دولت، پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف به تشریح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

در زمان پایانی جلسه نوبت صبح، محمدباقر قالیباف که ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، موضوع استمرار جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در دو شیفت کاری مجلس را به رای نمایندگان گذاشت که مورد موافقت قرار گرفت.

به این ترتیب جلسات نوبت صبح مجلس از ۸ تا ۱۲ و جلسات نوبت عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ خواهد بود.

ساعت: ۱۲:۲۲/ گلایه پزشکیان از سروصدای نمایندگان و واکنش قالیباف

 

ساعت: ۱۱:۵۵/ مخالفان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم

انتظار داشتم پزشکیان برنامه‌های خود را دقیق بیان کند

به نقل از ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه انتظار داشتیم رییس‌جمهور امروز بالاخره برنامه‌های دقیق خود را بیان کند خطاب به پزشکیان پرسید: آقای رییس‌جمهور برای مسکن چه برنامه‌ای دارید؟ برای رانت چند نرخی بودن ارز چه راهکاری دارید؟ دولت چه برنامه‌ای برای یارانه‌های پنهان و آشکار دارد؟ موضوع اتباع بیگانه و خدمات و انرژی که مصرف می‌کنند برای مردم مهم است. نمی‌گویم همه این‌ها بروند، اما خدمات کشور باید در مرحله اول برای ایرانیان باشد.

وفاق ملی با جمع اضداد محقق نمی‌شود

محمد قسیم عثمانی با بیان اینکه «مردم به تغییر رای دادند و به جریان عقلانی و منطقی اصلاح طلبی روی آوردند، اما ترکیب کابینه رئیس جمهور هرگز نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست»، گفت: وفاق ملی با جمع اضداد محقق نمی‌شود شما دولت اشتراکی تشکیل داده‌اید و دولت اشتراکی خیلی زود ناهماهنگی به دنبال خواهد داشت.

بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

چوب تندروی و افراط را از دو جناح سیاسی کشور خورده‌ایم

روح‌الله ایزدخواه با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر شاهد طرح انتقادات تندی از جناح اصلاحات به رئیس‌جمهور بودیم که چرا از عناصر تندرو استفاده نشده است که اتفاقا این از نقطه قوت کابینه است، افزود: دولت و مسئولیت در جمهوری اسلامی کاسبی اقتصادی و سیاسی نیست و امروز چوب تندروی و افراط را از دو جناح سیاسی در کشور خورده‌ایم آن هم در شرایطی که رهبری به صراحت فرمودند تقسیم‌بندی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را قبول ندارند و امسال از دو قطبی سازی پرهیز دادند.

نقد سازنده به دولت داریم/ باید به رئیس‌جمهور کمک کرد

مرتضی محمودی با یادآوری اینکه اگر به عنوان مخالف صحبت می‌کنیم به معنای مخالفت با رئیس‌جمهور و کابینه و شکل‌گیری دولت نیست، گفت: ما نمایندگان مطابق با منویات رهبری در هماهنگی کامل از دولت حمایت می‌کنیم و کمک دولت به ویژه شخص دوست‌داشتنی و عزیز آقای پزشکیان خواهیم بود منتها نقد سازنده داریم و اگر خلاء و اشکالی باشد آن را مطرح می‌کنیم.

برخی از وزرای پیشنهادی رزومه ضعیفی داشتند

مسلم صالحی با بیان اینکه انتظار داشتیم کابینه آقای پزشکیان تخصصی‌تر بود، افزود: برنامه‌های وزرا در کمیسیون‌ها به شکل کلی ارائه شد. این امکان وجود داشت تا وزرا تخصصی‌تر معرفی شوند. متاسفانه برخی از رزومه‌های وزرای پیشنهادی ضعیف است.

متوسط سن کابینه حدود ۶۰ سال است

مجید نصیرپور نماینده مجلس با بیان اینکه «من مخالف دولت نیستم و تمام وقت و انرژی‌ام را گذاشتم تا پزشکیان رای بیاورد و امروز نیز هیچ طلبی از هیچکس ندارم»، اظهار کرد: من برای اعتقادم و اعتلای کشورم کار کردم، اما توقعم از پزشکیان چند نکته است؛ آقای پزشکیان در مقطعی وارد عرصه انتخاب شد که ناامیدی بسیاری در مردم غلبه کرده بود و ایشان امید را در مردم زنده کردند، اما اگر دقت نکنند به زودی مردم دچار یاس می‌شوند؛ یکی از این کار‌ها انتخاب افرادی در تراز وزارت است؛ آقای پزشکیان به جوانان وعده دادند، اما متوسط سن کابینه حدود ۶۰ سال است؛ ایشان همچنین به بانوان قول دادند، اما از آن‌ها در جایی غیرتخصصی استفاده می‌کنند.

اعضای کابینه باید به برنامه‌ها، شعار‌ها و رویکرد‌های رئیس جمهوری باور داشته باشند

احمد فاطمی عنوان کرد: تردید ندارم سنگ بنایی که رئیس جمهوری بنیان نهادند به سرانجام نیکو ختم می‌شود و این را ایمان دارم، اما به شرط آنکه تک تک اعضای کابینه دولت علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعار‌ها و رویکرد‌های رئیس جمهوری باور داشته باشند.

بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

موافقان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم

همچنین نمایندگان موافق کلیات برنامه و خط مشی دولت مسعود پزشکیان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یاری‌گر رئیس‌جمهور باشیم

محمدمهدی فروردین با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور شخصیتی فرزانه، صادق، مردمی و دانشمند است، افزود: ایشان با شعار دعوا نکنید و کنار هم باشیم روی کار آمد و ما باید ضمن نظارت بر عملکرد دولت یاری‌گر او باشیم.

رئیس‌جمهور در معرفی کابینه به شعار وفاق ملی عمل کرد

روح‌الله متفکرآزاد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران آنقدر مستحکم است که می‌تواند سلایق مختلف را در جایگاه‌های متعدد و متکثر حکمرانی ببیند، تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران جدای از سلایق سیاسی، کارآمدی امری مهم است؛ لذا موفقیت رئیس جمهور و دولت، موفقیت نظام جمهوری اسلامی است و ما حتما در این راستا کمک حال دولت خواهیم بود کما این‌که رئیس جمهور در معرفی کابینه سلایق مختلف را دید و به شعار وفاق ملی عمل کرد.

با استفاده از اهرم‌های نظارتی با رئیس‌جمهور همکاری خواهیم کرد

سید جلیل میرمحمدی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند «موفقیت دولت موفقیت همه ماست و همه باید به ایشان کمک کنند» گفت: تکلیف همه ما روشن است. بهترین و موثرترین وعده‌ای که یک رییس‌جمهور می‌تواند بدهد را آقای پزشکیان داده است. دولت ایشان دولت وفاق ملی است. بدنه دولت بسیار گسترده است و حتما از تمامی ظرفیت‌های نظام استفاده خواهد شد. صداقت را در آقای پزشکیان دیده ام و وعده‌های ایشان اجرایی خواهد شد. مجلس شورای اسلامی با استفاده منصفانه از اهرم‌های نظارتی با آقای رئیس جمهور همکاری خواهیم کرد.

بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

تشکیل دولت وفاق ملی اقدامی بی سابقه است

رضا علیزاده گفت: دولت وفاق ملی بعد از چند دهه دارد در کشور اتفاق می‌افتد و باید قدردان این حرکت باشیم. چند دهه است هیچکس نخواست این اقدام را انجام دهد و هزینه آن را پرداخت کند.

نقاط قوت کابینه پیشنهادی دولت بر نقاط ضعفش تسلط دارد

سارا فلاحی با بیان اینکه «کابینه پیشنهادی دولت متناسب با شرایط و مطالبه جامعه تعیین شده است»، اظهار کرد: کابینه آقای دکتر پزشکیان مانند اسلاف گذشته خود دارای نقاط قوت و ضعف است و اگر انصاف داشته باشیم باید اعلام کنیم که نقاط قوتش بر نقاط ضعفش تسلط دارد.

دولت وفاق ملی با اعتماد کامل مجلس شکل گیرد

شاهرخ رامین نماینده دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت وفاق ملی با اعتماد کامل مجلس شکل گیرد، اظهار کرد: رئیس جمهور طبق عهدی که با مردم بسته بود کابینه‌ای به مجلس معرفی کرد که مبتنی بر وفاق ملی تشکیل شده است

رئیس جمهور در معرفی کابینه همدلی را رعایت کرده است

علی بابایی کارنامی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور به معنای واقعی و با نگاه کارشناسی دولت وفاق ملی و همدلی را انتخاب کرد و باید از آن حمایت کنیم، چون وفاق ملی و همدلی در معرفی کابینه رعایت شده است.

تیم اقتصادی دولت حال خوبی دارد

رحیم زارع با اشاره به اینکه انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده است، افزود: و تیم اقتصادی رئیس‌جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد. امروز بحث پزشکیان نیست مساله، خواسته‌های یک ملت است.

پزشکیان نشان داد دنبال عملیاتی کردن گفتمان انتخاباتی است

مهرداد گودرزوند چگینی اظهار کرد: آقای پزشکیان ثابت کرد با انتخاب کابینه فراجناحی عملاً در پی پیاده سازی قول‌ها و گفتمان انتخاباتی هستند و آقای پزشکیان از اینکه به دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتماد کرده‌اید، مانند آقای نوری قزلچه که سوابق درخشان کشاورزی دارند و به عنوان وزیر پیشنهادی کشاورزی است تشکر می‌کنیم.

اخطار‌ها و تذکرات نمایندگان مجلس

در جریان جلسه علنی امروز، دو نماینده مجلس در تذکرات جداگانه‌ای از ارائه نکردن برنامه مشخصی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند.

در تذکری آینن نامه ای، علی بابایی کارنامی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهورمحترم در صحبت‌های نهایی حتماً دیدگاه‌های‌شان درباره چرا‌ها و برنامه‌های عملیاتی را مطرح کنند چراکه ملت شریف ایران قضاوت می‌کنند و ۴ سال آینده با استناد به این همین صحبت‌های و نظرات درباره قصور مجلس یا دولت قضاوت می‌کنند.

رحمت الله نوروزی هم در اخطاری با بیان اینکه انتظار داریم که برنامه‌های کلی برای عملیاتی سازی و پیاده‌سازی قوانین روشنگر و شفاف باشد، عنوان کرد: برنامه‌هایی که رئیس جمهوری مطرح فرمودند بسیار ارزشمند است، اما ما تصویر روشنی را از اجرای این برنامه‌ها نداریم؛ انتظار این است رئیس جمهوری که التزام به برنامه هفتم و قانون دارند، نقشه راه اجرایی برنامه‌ها را نیز ارائه کند؛ همچنین انتظار ما این است که با توجه به شعار‌هایی که آقای رئیس جمهور دادند به استان‌های کم برخوردار توجه ویژه‌ای شود.

در واکنش به انتقاد برخی از نمایندگان، عباس پاپی‌زاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد برخی از نمایندگان از ارائه نشدن برنامه رئیس جمهور به مجلس گفت: هیچ وقت عرف نبوده که رئیس جمهور به صورت جداگانه به مجلس شورای اسلامی برنامه بدهد؛ اکنون هم برنامه دولت در قالب برنامه ۱۹ وزیر پیشنهادی در اختیار مجلس است و ما قرار است براساس آن به کابینه پیشنهادی رای دهیم.

همچنین محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر پاک‌مهر نماینده بجنورد درباره ارائه نشدن برنامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت که کلیت برنامه دولت چهاردهم بارگذاری شده و نمایندگان دیده‌اند و برنامه وزرای پیشنهادی هم موجود است.

سلمان اسحاقی هم در اخطاری خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای پزشکیان تکلیف شما در مقابل شیعه و سنی و ملت ایران اجرای قانون اساسی است که در فصل سوم قانون اساسی به آن اشاره شده است. باید در اظهارنظر‌ها ملاحظه شود که هرگونه دوقطبی کردن به انسجام، همدلی، همبستگی و امنیت کشور صدمه و ضربه وارد می‌کند و مغایر با اصل ۶۷ قانون اساسی است.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی