تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
سوپرجام اروپا به سود مادریدی‌ها رقم خورد

اولین جام امباپه با رئال

کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی و گران‌قیمت در اولین بازی رسمی خود برای رئال مادرید گلزنی کرد و با کهکشانی‌ها فاتح سوپرجام اروپا شد.

کد خبر: ۱۷۰۴۰۵
۰۸:۲۵ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

اولین جام امباپه با رئال

دیدارنیوز: تیم رئال مادرید با نتیجه ۲ بر صفر از سد آتالانتا گذشت و فاتح سوپرجام اروپا شد.

کیلیان امباپه در نخستین مسابقه خود با پیراهن رئال مادرید موفق به گلزنی شد تا رئال مادرید ضمن قهرمانی در سوپرجام ۲۰۲۴ اروپا به پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود. پیش از امباپه، فدریکو والورده دروازه آتالانتا را باز کرد و طوفان ناگهانی کهکشانی‌ها در نیمه دوم ششمین قهرمانی این تیم و پنجمین قهرمانی کارلو آنچلوتی در سوپرجام اروپا را رقم زد.

نیمه اول با نتیجه بدون گل و ۲ بار برخورد توپ به تیر دروازه‌ها به پایان رسید، اما ۴۵ دقیقه دوم تهاجمی‌تر آغاز شد و والورده در لابلای حملات پرفشار رئال گل نخست را به ثمر رساند؛ پیش از آنکه کیلیان امباپه اختلاف را دوبرابر کند.

اولین جام امباپه با رئال

این ششمین قهرمانی تاریخ رئال مادرید در سوپرجام اروپا و پنجمین قهرمانی این تیم در ۱۱ سال گذشته به شمار می‌رود. هیچ تیمی به اندازه لوس بلانکوس در جام ۵۲ ساله اتحادیه فوتبال اروپا به قهرمانی نرسیده و میلان و بارسا با ۵ عنوان در رده بعدی قرار دارند. بعد از سال ۲۰۱۸ (پیروزی اتلتیکو مقابل رئال مادرید در استونی)، در هر ۶ دوره اخیر، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سوپرجام اروپا هم به پیروزی رسیده.

ورزشگاه ملی ورشو ۷۴ روز بعد از دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا و ۸۴ روز بعد از دیدار نهایی لیگ اروپا میزبان قهرمانان ۲ رقابت سطح اول و دوم یوفا بود و بازی با رویکردی محتاطانه از جانب ۲ تیم آغاز شد. حضور کیلیان امباپه در ترکیب اصلی، رئال مادرید را پر زرق‌وبرق‌تر از همیشه نشان می‌داد.

اولین جام امباپه با رئال

مارتین درون در دقیقه ۲۵ با نفوذ از سمت چپ خطرساز شد و شلیک او از زاویه تنگ بعد از برخورد به ادر میلیتائو به سمت دروازه کمانه کرد. تکیه پای کورتوا اشتباه بود، اما توپ به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت.

پاس در عمق و خط‌شکن وینیسیوس جونیور در انتهای یک ضد حمله تند و تیز می‌توانست بلینگام را در دقیقه ۴۲ با موسو تک‌به‌تک کند، اما دروازه‌بان ۳۰ ساله لادئا با هوشیاری در مقابل ستاره تیم ملی انگلیس ایستادگی کرد و با خطای او مواجه شد.

وقت‌های تلف‌شده رو به اتمام بود، اما موتور تهاجمی رئال مادرید تازه روشن شد. پاس قطری وینیسیوس از پشت محوطه جریمه در جایگاه مناسبی به رودریگو رسید. شلیک بازیکن تیم ملی برزیل بعد از برخورد به بیرون تیر افقی دروازه به سمت سکو‌ها رفت.

اولین جام امباپه با رئال

نتیجه بدون گل تا دقیقه ۵۹ پابرجا ماند و نبوغ وینیسیوس بالاخره طلسم دروازه آتالانتا را شکست. شروع مجدد موسو توپ را در سمت چپ زمین به رودیگر رساند و وینیسیوس بلافاصله روی پاس بلینگام به توپ رسید. حرکت تکنیکی استثنایی بال برزیلی در سمت چپ محوطه جریمه دفاع آتالانتا را به هم ریخت. او با یک پاس عرضی محشر پای والورده را در مقابل دروازه خالی به گل باز کرد.

وینیسیوس بلافاصله روی پاس در عمق بلینگام با موسو تک‌به‌تک شد، اما شلیک او با واکنش سنگربان آرژانتینی به بیرون رفت و روی ارسال کرنر حاصل از آن هم خود موسو، دروازه را نجات داد. حملات رگباری رئال مادرید ادامه داشت و برتری شاگردان کارلو آنچلوتی تنها ۹ دقیقه بعد افزایش یافت. اشتباه مرگبار ایساک هین سوئدی به توپ‌ربایی رودریگو انجامید و بلینگام روی یک ارسال بلند در سمت چپ محوطه صاحب توپ شد. کیلیان امباپه در قلب محوطه جریمه حاضر بود تا با فرصت‌طلبی پاس عرضی بلینگام را از نزدیکی نقطه پنالتی به گل تبدیل کند. کاپیتان تیم ملی فرانسه هم مانند بلینگام در اولین بازی خود برای رئال مادرید دروازه حریف را گشود.

اولین جام امباپه با رئال

ادامه حملات ۲ تیم بی‌حاصل ماند و بازی با برتری رئال مادرید پایان یافت. کهکشانی‌ها رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگای اسپانیا را یکشنبه شب آینده در خانه مایورکا آغاز می‌کنند و آتالانتا یک روز بعد در چارچوب هفته اول سری آ به مصاف لچه می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی