تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد:

مهدی مطهرنیا: آینده پر از عدم قطعیت است/ هنوز سر کودتای ۲۸ مرداد دعواست/هر مقطعی از تاریخ گفتمان خودش را دارد

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ، انسیه پولادزاده پژوهشگر مطالعات ارتباطی و محمدرضا وفائی، پژوهشگر علوم اعصاب فرهنگی...
شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

شنبه سرنوشت‌ساز سر رسید، شنبه‌ای دیگر در راه/ پاسخ مثبت مردم ایران به رابطه با آمریکا/ همسویی تندروهای داخلی و اسرائیل

این هشتاد و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ابوالفتح: ترامپ، شخصا در پی تفاهم با تهران بوده و به صلح رومی معتقد است/ وقتی آمریکا از تمایل به مصالحه گفته، یعنی الگوی لیبی درباره ایران منتفی است/ تهدید کردن برخی، نباید به مانند بومرنگ بر سر کشور برگردد
گفتگوی ویژه دیدارنیوز با یک تحلیلگر ارشد مسائل آمریکا درباره مذاکرات مسقط

ابوالفتح: ترامپ، شخصا در پی تفاهم با تهران بوده و به صلح رومی معتقد است/ وقتی آمریکا از تمایل به مصالحه گفته، یعنی الگوی لیبی درباره ایران منتفی است/ تهدید کردن برخی، نباید به مانند بومرنگ بر سر کشور برگردد

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر ارشد مسائل ایالات متحده در گفتگوی ویژه دیدارنیوز، پیرامون مذاکرات ایران و آمریکا در عمان، ابعاد و دامنه تحولات این مذاکرات را مورد بررسی قرار داده است.
از توسعه عدالت آموزشی تا برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس

ارائه برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس/ صیانت از کرامت و منزلت معلمان و دانش‌آموزان

برنامه پیشنهادی علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت چهاردهم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارایه شد.

کد خبر: ۱۷۰۳۰۳
۱۲:۲۵ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

ارائه برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس

دیدارنیوز: برنامه پیشنهادی علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت چهاردهم تقدیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

در برنامه‌ای که از سوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت چهاردهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، ضمن استناد به رهنمود‌ها و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، قانون اساسی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور، سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قانون برنامه هفتم پیشرفت، وضعیت موجود آسیب‌شناسی شده است.

همچنین در این برنامه ۷ رویکرد اصلی دولت چهاردهم به شرح زیر اعلام شده است:

۱. توسعه عدالت و برابری آموزش با کیفیت برای همه دانش‌آموزان

۲. تضمین کیفیت آموزش و پرورش در مدارس دولتی

۳. صیانت از کرامت و منزلت معلمان و دانش‌آموزان

۴. مردمی‌سازی و مشارکت عمومی، خیرین و بخش غیردولتی

۵. آموزش و پرورش رکن اساسی پیشرفت ایران اسلامی

۶. توسعه و تعمیق برنامه درسی

۷. تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی مبتنی بر فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی

اقدامات اولویت‌دار و فوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در فاصله یک‌ماه تا شروع سال تحصیلی به شرح زیر تقدیم نمایندگان مردم در خانه ملت شده است:

۱. برنامه‌ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳-۱۴۰۴ (پروژه مهر)

۲. پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان از قبیل، پاداش بازنشستگی معلمان قبل از سال ۱۴۰۲، حق‌التدریس و حق‌الزحمه امتحانات و ...

۳. ساماندهی امتحانات نهایی سوابق تحصیلی دوره دوم متوسطه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش برای رضایت‌مندی خانواده‌ها و دانش‌آموزان

۴. پیگیری کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ و تامین منابع مالی استان‌ها و مدارس کشور

۵. ساماندهی معلمان و تامین کمبود نیروی انسانی مورد نیاز در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴،

۶. شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای جذب در سال جدید تحصیلی

۷. تمرکز بر نقشه راه سند تحول بنیادین و اجرای برنامه‌های اولویت‌دار آن

۸. بررسی مجدد و تامین رضایت معلمان مشمول نظام رتبه‌بندی در سراسر کشور بر اساس آئین‌نامه

۹. شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و اختصاص ارزش مالکانه صندوق و سهام شرکت‌های تابعه به فرهنگیان شاغل و بازنشسته برای بهرمندی از سرمایه آن

۱۰. تدوین و تصویب «سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش شامل جذب، گزینش، تربیت، استخدام، نگهداشت، ارتقا، بازنشستگی و خروج از خدمت» (ماده ۸۸ قانون)

۱۱. پیگیری و تعیین وضعیت نیرو‌های خرید خدمات، شرکتی و معترضین آزمون‌های استخدامی

۱۲. تدوین و تصویب «برنامه تقسیم کار ملی، نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و الگوی نظارت و نظام شاخص‌ها و استاندارد‌های ارزشیابی سند» (برنامه هفتم، ماده ۹۲ بند الف)

۱۳. تصویب سند تحول بنیادین (ترمیم یافته) در شورای عالی آموزش و پروش و شورای عالی انقلاب فرهنگی

ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
امروز چهارشنبه ۲۷ فروردين
پرطرفدارترین ها