تیتر امروز

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!
در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!

در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "مقایسه اقتضائات حکمرانی دوران کهن با حکمرانی دوران مدرن" گفتگو کردیم
مسعود جان! روز جهانی هندوانه مبارک
افاضات اضافه

مسعود جان! روز جهانی هندوانه مبارک

عوام‌الملک در ادامه نامه‌های خواندنی خود به مسعود، رییس خواص‌الدوله به سکوت اخیر آنها در ماجرای نظمیه‌ها و نسوان اشاره کرده و روز جهانی هندوانه را به او و تیمش تبریک گفته است.
اخبار نگران کننده‌ای از چینش هیات دولت به گوش می‌رسد

نامه جبهه اصلاحات به پزشكيان؛ هيات دولت باید نماد تغییر مدیریت باشد، نه تداوم آن

جبهه اصلاحات ایران در نامه‌اى به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری نوشت: هیات دولت شما باید نماد تغییر و اصلاح سیاستگذاری‌ها و مدیریت کشور باشد، نه تداوم آن.

کد خبر: ۱۷۰۱۵۹
۲۱:۴۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

نامه جبهه اصلاحات به پزشكيان؛ هيات دولت باید نماد تغییر مدیریت باشد، نه تداوم آن

دیدارنیوز: جبهه اصلاحات ایران در نامه‌اى خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: در مرحله اول شکل‌گیری هیأت دولت اجازه ندهید، ویژه گزینی‌ها و روند‌های ناصواب موجب حذف شایستگان و ناامیدی مردم از انتخاب خود شود که حتی تا روز رأی‌گیری برای آمدن پاى صندوق و رأی دادن به شما تردید داشتند.

متن کامل نامه جبهه اصلاحات ایران به مسعود پزشکیان به شرح زیر است:

«بنام خداوند بخشنده و مهربان

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

ریاست محترم جمهورى اسلامى ایران

باسلام و احترام

این نامه را در شرایطى می‌نویسیم که اخبار نگران کننده‌ای از چینش هیأت دولت شما به گوش می‌رسد. همان‌طور که بار‌ها گفته‌ایم رئیس جمهور باید در انتخاب هیأت دولت بر معیار‌ها و اصول اعلام شده خود که مردم با توجه به آن‌ها رای داده‌اند، ایستادگى کند و البته جبهه اصلاحات ایران نیز هدفی جز موفقیت جنابعالی در جهت تامین حقوق و مطالبات مردم و تقویت منافع ملی ایران و قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه پایدار را دنبال نمی‌کند؛ لذا این نامه را با درک موقعیت خطیر کشور و نیز فرصت حضور جنابعالی برای حاکمیت و جامعه ایران به منظور عبور از تنگنا‌ها و دفع تهدید‌ها می‌نویسد.

در تحلیل واقع‌بینانه از شرایط جامعه امروز ایران و نسبت آن با حکمرانی همین بس که بیش از ۵۰ درصد از شهروندان ما در انتخاباتی که با حضور و مشارکت فعال اصلاح طلبان برگزار شد، شرکت نکردند. این مشارکت با بکارگیری مجموعه ظرفیت‌های جبهه اصلاحات ایران و نیرو‌های بهبود خواهی صورت گرفت که با تأمین سطحی از معناداری و رقابتی شدن انتخابات سعی کردند، جامعه ناامید و بی اعتماد به صندوق رأی را به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ترغیب کنند و البته حاکمیت نیز با درک این وضعیت زمینه انتخاباتی رقابتی و معنادار را فراهم کرد. چنانکه چه بسا اگر نامزدى، مواضع و شعارهاى امید بخش جنابعالی نبود و نیز اصلاح‌طلبان در این انتخابات مشارکت فعال نداشتند، میزان مشارکت به مراتب کمتر از انتخابات اسفند ۱۴۰۲ می‌شد.

به بیان روشن‌تر، مجموعه فرآیند‌هایی که موجب پیروزی جنابعالی به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور ایران شد، فرصت مغتنمی را هم برای اصلاح شیوه حکمرانی در کشور و هم ترمیم شکاف بی‌سابقه بین حاکمیت و ملت فراهم آورده است و این دستاورد زمانی می‌تواند به تحقق اهداف گفته شده بینجامد که گفتار، رویکرد و عملکرد دولت برآمده از این انتخابات بتواند در وهله اول در راستای خواست و مطالبات مردم و تامین حقوق همه شهروندان این کشور حرکت کند.

اگر در گام‌های اول شکل‌گیری دولت خود، پیام امیدبخشی به مردم ندهید، نه تنها اعتماد ایجاد شده در رأی دهندگان سلب خواهد شد، بلکه شما نیز پشتوانه لازم را برای پیگیری وعده‌هاى داده شده خود به مردم در انتخابات، از دست خواهید داد. این در حالى است که ناکامی دولت شما نیز هیچ نفعی برای حاکمیت در جهت ترمیم شکاف‌ها و گسست‌هاى خود با ملت در پی نخواهد داشت. از این روی جبهه اصلاحات ایران بر این باور است که موفقیت شما در راستای تأمین حقوق ملت، به نفع مجموعه حکمرانی خواهد بود و فرصتی دیگر، تا سایر ارکان حاکمیت نه تنها مانعی در مسیر برنامه‌های شما ایجاد نکنند بلکه همه توان، ظرفیت و منابع خود را برای موفقیت دولت چهاردهم به کار گیرند.

جبهه اصلاحات ایران بنا بر وظیفه تاریخی و ملی خود و نیز تعهد و مسئولیتی که در قبال معرفی و انتخاب شما نسبت به مردم به عنوان نامزد اختصاصی خود دارد، مصرانه از شما می‌خواهد که در معرفی اعضاى هیأت دولت و همراهان خود، معیاری جز تحقق خواست مردم و رعایت عدالت که بار‌ها بر آن تأکید ورزیدید، نداشته باشید. ما یقین داریم هر گام هر چند کوچک شما در این مسیر می‌تواند جامعه ناامید از انتخابات را با صندوق رأی آشتی دهد. هیأت دولت شما باید نماد سلامت، شایسته سالاری، کارآمدی و از همه مهم‌تر نماد تغییر و اصلاح سیاستگذاری‌ها و مدیریت کشور باشد و نه تداوم آن!

جبهه اصلاحات ایران اعلام می‌دارد، هر گامی که در این مسیر در دولت شما برداشته شود، با پشتیبانی این تشکیلات جمعی و فراگیر و نیز حمایت مردم همراه خواهد شد. بنابراین در مرحله اول شکل‌گیری هیأت دولت اجازه ندهید، ویژه گزینی‌ها و روند‌های ناصواب موجب حذف شایستگان و ناامیدی مردم از انتخاب خود شود که حتی تا روز رأی‌گیری برای آمدن پاى صندوق و رأی دادن به شما تردید داشتند.

جبهه اصلاحات ایران

٢٠ مرداد ١٤٠٣»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی