تیتر امروز

مناظره احمد بخارایی با علی باقری
موافقین و مخالفین مشارکت در روزهای پسا انتخابات چه می‌گویند؟

مناظره احمد بخارایی با علی باقری

احمد بخارایی جامعه شناس و علی باقری فعال اصلاح‌طلب و تحلیلگر سیاسی در یک مناظره در استودیو دیدارنیوز دلایل خود در مورد مشارکت و عدم مشارکت در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری را بیان کردند.
تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب/ تهدید اسرائیل به پاسخ شدید به حزب الله/ برای واردات خودرو‌های دست دوم دست نگهدارید
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب/ تهدید اسرائیل به پاسخ شدید به حزب الله/ برای واردات خودرو‌های دست دوم دست نگهدارید

این پانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نرخ ارز در ایران

قیمت دلار؛ ارزپاشی محدود شد

معامله‌گران معتقدند با تحویل دولت به مسعود پزشکیان، ارزپاشی دلار محدود شده و این روند تقاضاست که به بازار‌های مالی خط می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۹۵۵۹
۱۷:۳۷ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

دلار

دیدارنیوز: قیمت دلار روز سه‌شنبه با رشد ۱۵۰ تومانی در کانال جدید یک پله پیش‌روی کرد. رشد پلکانی این اسکناس با روند تقاضا همراه شده است.

چهارمین روز هفته با برگزاری مراسم تحلیف مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهوری ایران مصادف شد. در این روز، قیمت دلار با روند رنج بازگشایی شد و در ادامه معاملات، رشد ۱۵۰ تومانی داشت. به این ترتیب قیمت دلار در کانال پایانی کریدور پنجم دو پله بالا آمد. این اسکناس که اکنون کمتر از هزار تومان با کریدور ششم فاصله دارد متاثر از روند تقاضا با تلرانس‌های افزایشی ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی معامله می‌شود.

چه سیگنالی به بازار ارز خط داد

معامله‌گران در روز‌های اخیر به اخبار و تنش‌های مربوط به رژیم صهیونیستی با لبنان و ترکیه توجه دارند، اما مهم‌ترین مساله برای آن‌ها انتخاب تیم اقتصادی بعدی و سیاست‌های بانک مرکزی دولت پزشکیان است. به گونه‌ای که کارشناسان اقتصادی در این باره می‌گویند، انتخاب درست سکاندار اقتصادی، خوش‌بینی نسبت به آینده اقتصادی کشور را تقویت می‌کند.

گفتنی است اخباری مربوط به لغو مصوبات ۲۵ روز گذشته توسط رئیس جمهوری، حضور شخصیت‌ها و مقامات سایر کشور‌ها برای شرکت در مراسم تحلیف پزشکیان، گفت‌وگوی تلفنی امانوئل ماکرون با نهمین رئیس جمهوری ایران و تاکید بر ضرورت «تغییر واقعی» در ایران و تحویل کنسولگری افغانستان در مشهد به نماینده طالبان از شاخص‌ترین رویداد‌های روز دوشنبه و سه‌شنبه بود که بر روند قیمت دلار در بازار ارز تاثیر گذاشت.

پیش بینی قیمت دلار

معامله‌گران بازار ارز هرگونه پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های آینده را وابسته به تصمیمات و انتخاب‌های دولت چهاردهم می‌دانند. آن‌ها معتقدند قیمت دلار با روند تقاضا و ریتم اخبار مدیریت می‌شود.

کارشناسان اقتصادی نیز همواره بر سیاست تنش‌زدایی مسئولان کشور تاکید می‌کنند و معتقدند در صورتی که گام‌های اساسی برای روابط مساعد با سایر کشورها، رفع تحریم‌ها و برجام برداشته شود، قیمت دلار توان ماندن در کریدور پنجم را خواهد داشت؛ در غیر این صورت فتح کریدور‌های بالاتر تا پایان سال برای دلار طبیعی است.

تتر ۵۵۰ تومان گران شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه با رقم ۱۶ هزار و ۱۹۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت تتر با رشد ۵۵۰ تومانی روی رقم ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۴۹۰ تومانی معامله شد و رشد ۳۹۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۴ هزار و ۴۴۰ تومانی ایستاد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است اسکناس دلار روز سه‌شنبه با رقم ۴۸ هزار و ۲۳۷ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۲۵۴ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۰۰ تومانی داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی