تیتر امروز

مناظره احمد بخارایی با علی باقری
موافقین و مخالفین مشارکت در روزهای پسا انتخابات چه می‌گویند؟

مناظره احمد بخارایی با علی باقری

احمد بخارایی جامعه شناس و علی باقری فعال اصلاح‌طلب و تحلیلگر سیاسی در یک مناظره در استودیو دیدارنیوز دلایل خود در مورد مشارکت و عدم مشارکت در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری را بیان کردند.
تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب/ تهدید اسرائیل به پاسخ شدید به حزب الله/ برای واردات خودرو‌های دست دوم دست نگهدارید
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر انقلاب/ تهدید اسرائیل به پاسخ شدید به حزب الله/ برای واردات خودرو‌های دست دوم دست نگهدارید

این پانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
عباس کاظمی: نسل زد از حاکمیت زندگی می‌خواهد/جامعه در شرایط خاص دو قطبی می‌شود/ می‌گفتند پزشکیان رای بیاورد، همجنسگرایی رونق می‌گیرد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

عباس کاظمی: نسل زد از حاکمیت زندگی می‌خواهد/جامعه در شرایط خاص دو قطبی می‌شود/ می‌گفتند پزشکیان رای بیاورد، همجنسگرایی رونق می‌گیرد

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان دکتر عباس کاظمی استاد دانشگاه و جامعه شناس بود؛ او در این گفت و گو روی موضوع دو قطبی شدن جامعه نظر متفاوتی داشت که مشروح آن را می توانید ببینید...
یادداشتی از نصرالله جهانگرد

پیروزی پزشکیان و نسل فناوری

نصرالله جهانگرد با اشاره به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری در روزنامه هم‌میهن نوشت: ارتباطات، فناوری اطلاعات و نوآوری نقشی کلیدی در توسعه و رشد دانش‌بنیان کشور و تحقق یک اقتصاد دیجیتال پویا در کشور دارد. اینترنت، فناوری اطلاعات و میوه امروزی آن هوش مصنوعی، پیشران رشد و تحول جهان امروز شده و ما، با تکیه بر منابع عظیم جوانان خلاق خود، می‌بایست دسترسی آزاد به اطلاعات و دانش را برای همه شهروندان فراهم نماییم و پرچمدار امیدآفرینی در جامعه باشیم.

کد خبر: ۱۶۹۵۲۶
۱۱:۳۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

پیروزی پزشکیان و نسل فناوری

دیدارنیوز _ نصرالله جهانگرد*:

۱- امروز در لبه یکی از پیچیده‌ترین مقاطع تاریخ معاصر کشور در عرصه ملی و جهانی قرار داریم (در همه‌ی ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و فناوری) و خداوند در نقطه عطف فقدان و شهادت رئیس‌جمهور دلسوز جناب آقای رئیسی، فرصت تاریخی مهمی را به‌دست مردم شریف، دانا و آگاه ایران و با حمایت رهبری معظم به‌وجود آورده است.

۲- سرآغاز این تحول و فرصت، حضور دکتر پزشکیان است که با رویکردی کاملاً متمایز از رویه مرسوم منازعات انتخاباتی، مورد انتخاب و اعتماد مردم ایران و نخبگان کشور قرار گرفت.

۳- با شعار‌های کلیدی، چون «عدالت»، «وحدت و هم‌زیستی همه گروه‌های جامعه»، «صدای بی‌صدایان»، «رفع تبعیض از اقشار و اقوام، جوانان و زنان»، «لزوم کارآمدی عالمانه» و «نوآوری و تحول‌آفرینی در مدیریت راهبری» کشور به صحنه آمده‌اند. ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین.

۴- اکنون که هنگام بررسی و انتخاب نیرو‌های همکار کابینه آتی شده است، باید به نکات مهمی توجه داشته باشیم که اعضای کابینه آتی علاوه بر داشتن خبرویت، دانایی و رعایت شعار‌های کلیدی و تعهدات رئیس محترم جمهور؛ می‌بایست با رویکردی کاملاً تحول‌آفرین، همراه و هم‌افزای سایر بخش‌های دولت، برای تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم و اساسی، دارای نوآوری و توان باشند.

۵- ما نیازمند این هستیم که علاوه بر هم‌افزایی بین‌نهادی و فرایندی توجهی ویژه به هم‌افزایی میان‌نسلی و بین گروه‌های مختلف جامعه نیز داشته باشیم. به شدت نیاز داریم با تعامل میان‌نسلی و بین اقشار اجتماعی، میراث انقلاب اسلامی را در قالب الگویی موفق و سلامت، از مدیریتی دانا و یک نظام اداری - اجرایی توانمند و چابک در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی؛ با رویکردی عادلانه، شایسته‌سالار و مقبول، به دست آینده بسپاریم تا ایران، برای همه فرزندان کشورمان، با سرافرازی و سربلندی، کماکان خانه‌ی امن، پایدار و موجب بالندگی باشد.

۶- با نگاه سنتی رایج به مسائل ایران تغییر زیادی نخواهیم داشت. با رویکرد‌های جاری و سنتی نمی‌توان بوروکراسی حجیم و پیچیده را که به مثابه قاتل توسعه ایران است و در سال‌های اخیر نزدیک به ۹۰ درصد منابع کشور را بلعیده، به سر منزل اصلاح رساند. با رویکرد جاری و سنتی در آموزش، پژوهش، تعلیم و تربیت نمی‌توان نسل آینده را توانمند و دانا برای راهبری اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی کشور پرورش و آموزش داد و گره از مشکلات کشور باز کرد. با رویکرد جاری و سنتی نمی‌توان صنعت عقب‌مانده از روزآمدی کشور را بدون سوبسید‌های کمرشکن انرژی ارزان در رقابت جهانی وارد کرد و سهمی شایسته برای کشور کسب کرد. با رویکرد جاری و سنتی نمی‌توان نظام درآمد‌های ملی کشور را بهینه نمود تا بتوان به رشد ۸ درصد برسیم. با رویکرد جاری و سنتی و بدون نهادینه کردن نوآوری، خلاقیت و تخصص، سهم رشد ۳۰ درصدی بهره‌وری در منابع کل و برنامه توسعه کشور را محقق نمود. با رویکرد سنتی و رایج…

۷- لذا حتماً و حتماً باید مسئولین هر دستگاه با کمک فناوری، تخصص و نوآوری، آگاهی جهان‌شمولی از طرح‌های تحول‌آفرین و دگرگون‌ساز در بخش مربوط داشته باشند تا تحت یک نظریه و معماری مشترک در دولت آتی، امکان دستیابی به رشد سریع، کاهش هزینه‌های ملی و افزایش فرصت، ثروت و رفاه مردم ایران را موجب شود.

۸- فناوری و نوآوری، در کنار همدلی و مدیریت آگاه، کلید حل عمده مسائل کشور است و ما در این بخش می‌بایست به مسئولیت خویش واقف و انشاالله عامل باشیم.

۹- در انتخاب اعضای دولت، باید همگی به اتفاق، همراه با این نگرش، تلاش کنیم افرادی شایسته پیشنهاد دهیم، تا در این راه پرفرازونشیب، هم یار و یاور رئیس‌جمهور محترم و هم دیگر اعضای کابینه باشند.

۱۰- ارتباطات، فناوری اطلاعات و نوآوری نقشی کلیدی در توسعه و رشد دانش‌بنیان کشور و تحقق یک اقتصاد دیجیتال پویا در کشور دارد. اینترنت، فناوری اطلاعات و میوه امروزی آن هوش مصنوعی، پیشران رشد و تحول جهان امروز شده و ما، با تکیه بر منابع عظیم جوانان خلاق خود، می‌بایست دسترسی آزاد به اطلاعات و دانش را برای همه شهروندان فراهم نماییم و پرچمدار امیدآفرینی در جامعه باشیم. انشاالله.

*معاون وزارت ارتباطات دولت اصلاحات

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی