تیتر امروز

کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟
از چشم جهان (۱۶۳)

کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟

به نظر می‌رسد در میان رای دهندگان رنگین پوست و همچنین جوانان آمریکایی، کاملا هریس نامزد دمکرات‌ها نسبت به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا – پیش از کناره گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری - از اقبال بیشتری...
رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود
گفت و گوی ویژه جامعه پلاس با یک وکیل پایه یک درباره طرح نور

رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود

جامعه پلاس در یک گفت و گوی ویژه به سراغ موضوع طرح نور رفته و سوالاتی را با دکتر رضا نامجو، وکیل پایه یک دادگستری مطرح کرده که می‌خوانید.
از چشم جهان (۱۶۳)

کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟

به نظر می‌رسد در میان رای دهندگان رنگین پوست و همچنین جوانان آمریکایی، کاملا هریس نامزد دمکرات‌ها نسبت به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا – پیش از کناره گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری - از اقبال بیشتری برخوردار است.

کد خبر: ۱۶۹۳۹۴
۰۹:۵۲ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

 

کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟

 

دیدارنیوز: این مطلب را با ترجمه اختصاصی دیدار بخوانید با این توضیح که لزوما مطالب درج شده در این مقاله مورد تایید دیدار نیست و تنها جهت اطلاع خوانندگان منتشر شده است.

منبع: سی ان ان
نویسنده: هری اِنتِن
مترجم: حمید رضا بابایی

به نظر می‌رسد در میان رای دهندگان رنگین پوست و همچنین جوانان آمریکایی، کاملا هریس نامزد دمکرات‌ها نسبت به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا – پیش از کناره گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری - از اقبال بیشتری برخوردار است. با این حال نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد هریس قادر است با این گروه‌ها، در رقابت با دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، پایگاه قوی‌تری دست و پا کند.

به نظرسنجی‌های CNN/SSRS که به تازگی منتشر شده کرده‌ایم، نگاهی بیندازید: در میان رای دهندگان سیاه‌پوست، هریس به نسبت ۷۸ به ۱۵ درصد، از ترامپ جلوتر است.

در میان همین رای دهندگان (موسسات نظرسنجی یاد شده با همان پاسخ دهندگان تماس گرفت)، بایدن با اندکی اختلاف یعنی ۷۰ درصد نسبت به ترامپ با ۲۳ درصد جلوتر بود. این نظرسنجی را سی ان ان از ماه آوریل تا ژوئن انجام داد.

در میان رای دهندگان هیسپانیک (اسپانیایی زبان‌های) آمریکا نیز شرایط با درصد اختلاف کمتر، همین گونه است. هریس با ۴۷ درصد از ترامپ با ۴۵ درصد جلوتر است. در حالی که در نظرسنجی به عمل آمده در ماه‌های آوریل و ژوئن، ۵۰ درصد از همین پاسخ دهندگان به ترامپ و ۴۱ درصد به بایدن گرایش داشتند.

در میان رای دهندگان با سن کمتر از ۳۵ سال، تغییر کوچک‌تری دیده می‌شود. هریس ۴۷ درصد و ترامپ ۴۳ درصد از آراء این افراد را به خود اختصاص داده‌اند. در نظرسنجی‌های آوریل و ژوئن، در میان همین رای دهندگان ۴۹ درصد به ترامپ و ۴۲ درصد به بایدن رای داده بودند.

از برخی جهات، هیچ یک از این تغییرات، چندان عجیب نیست. در میان این گروه‌ها که پایگاه‌های سنتی دمکرات‌ها محسوب می‌شوند، بایدن بدترین عملکرد یک رئیس جمهور از حزب دمکرات را در قرن کنونی داشته است. در حقیقت، عملکرد او به عنوان یک رئیس جمهور دمکرات در میان رای دهندگان سیاه‌پوست و هیسپانیک‌ها در ۵۰ سال گذشته، بدترین نوع آن بوده است.

هریس احتمالا جایی برای رفتن نداشت مگر آن که به همین افراد در میان رای دهندگان تکیه کند.

با وجود بهبود نسبی اوضاع در نظرسنجی‌ها، نتایج باید خیلی بهتر از این باشد تا مطلوب هریس باشد. در نظرسنجی‌های پایانی سال ۲۰۲۰ از همین افراد، وضعیت خانم هریس نسبت به بایدن دست کم با ۵ امتیاز، بدتر بود.

در پایان کارز‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰، در میان رای دهندگان سیاه‌پوست، بایدن با ۸۴ درصد نسبت به ترامپ با ۹ درصد جلوتر بود. نکته جالب‌تر آن که بایدن در میان رای دهندگان هیسپانیک با ۵۸ درصد نسبت به ترامپ با ۳۲ درصد امتیاز، جلوتر بود.

سرانجام، حتی با وجود آن که هریس به نامزد محبوب در میان رای دهندگان جوان تبدیل شده است، برتری ۶۰ درصدی بایدن به ترامپ با ۳۱ درصد، در پایان کارزار‌های سال ۲۰۲۰، در مقایسه با جایگاه کنونی هریس، بیانگر اختلاف بسیار زیاد است.

خاطرنشان می‌کنم نظرسنجی در این مرحله از کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰، شبیه نظرسنجی‌های به عمل آمده در پایان کارزار‌های آن سال بود.

این شاید خبر بدی برای کارزار هریس باشد و مشخصا نیز همین طور است. هریس بدون بهبود جایگاه در میان این گروه‌های رای دهنده، احتمالا در رقابت با رئیس جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ، پیروز نخواهد شد.

خبر خوب آن است که هریس، در مقایسه با عملکرد چندی پیشِ بایدن، نشان داده که قادر است با همین گروه‌ها پایگاهی مستحکم‌تر برای خود فراهم کند.

هریس همچنان از خود چهره‌ای جدا از معاون بایدن ارائه می‌کند، و در این شرایط، احتمالی واقعی وجود دارد که هویتی سیاسی برای خود تبیین کند که شاید بتواند نظر تعداد بیشتری از رای دهندگان رنگین پوست و جوان را جلب کند.

این که از نظر رای دهندگان رنگین پوست، عملکرد هریس بهتر از بایدن است، نیز فرصتی برای او فراهم می‌کند تا در کالج الکترال مسیر‌های بیشتری برای خود باز کند.

مسیر دسترسی بایدن به ۲۷۰ رای الکترال (نسبت به هریس) محدودتر به نظر می‌رسید. وی احتمالا می‌بایست در ایالت‌های شمالی که عرصه نبرد میان نامزد‌ها محسوب می‌شود، یعنی در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین، و همچنین حوزه انتخابیه دوم نبراسکا پیروز مطلق باشد. وضعیت وی در نظرسنجی‌ها در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی – که زیرمجموعه بخش موسوم به کمربند آفتاب در جنوب آمریکا است - نامناسب بود.

بایدن اگر در ایالت‌های شمالی موسوم به عرصه نبرد و همچنین سایر ایالت‌هایی که تکیه‌گاه دمکرات‌هستند (من‌های ایالت‌های مذکور در منطقه کمربند آفتاب) پیروز می‌شد، دقیقا ۲۷۰ رای الکترال را که لازمه پیروزی است، کسب می‌کرد.

یک دلیل بسیار مهم برای این که بایدن در آن ایالات کمربند آفتاب به مبارزه پرداخت، آن است که در هر یک از آن ایالات، تعدادی چشمگیر از رای دهندگان هیسپان و سیاه پوست حضور دارند. هریس اگر در قبال این رای‌دهندگان، عملکرد بهتری داشته باشد، احتمالا خواهد توانست مسیر‌های انتخاباتی بیشتری را به سوی پیروزی هموار کند.

مثلا اگر هریس بتواند در تمام چهار ایالت کمربند آفتاب که در بالا قید شد، پیروز میدان شود، نیازی به پیروزی در میشیگان، پنسیلوانیا و یا ویسکانسین نخواهد داشت.

شاید احتمال آن بیشتر باشد که هریس با پیروزی ترکیبی در برخی ایالت‌های کمربند آفتاب و همچنین ایالات شمالی، که عرصه نبرد دو نامزد انتخاباتی است، ۲۷۰ رای الکترال را به دست آورد.

مساله مهم این است که آخرین نظرسنجی سی ان ان، برای کارزار انتخاباتی هریس قدری امیدوار کننده است.

البته این بدان معنا نیست که ترامپ، نامزد مطلوب رای دهندگان نیست، و یا این که هریس صعود سختی نخواهد داشت.
بلکه به این معنا است که هریس اکنون مسیر‌هایی مختلف به سمت پیروزی دارد، در صورتی که به نظر می‌رسید فرصت‌های بایدن برای ادامه حضور در کاخ سفید، به سرعت در حال از دست رفتن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی