تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ شروع عالی جوکر و کارلیتوس
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ شروع عالی جوکر و کارلیتوس

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...
وقتی پاداش را از قرارداد کم کنید یک توهین به همه بازیکنان است

بیرانوند: کار پرسپولیس غیراخلاقی بود!

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان جدید تیم تراکتور تبریز درباره وضعیتش در پرسپولیس گفت: شما پاداشی به ما دادید که ما در کورس بودیم؛ حالا بچه‌ها مثلاً از ۲۰ میلیون تومان پاداشی که داده می‌شد را ۵ میلیون را به کار خیر اختصاص دادند. یعنی همه پاداش‌ها را در کار خیر هزینه کردیم، ولی وقتی شما این پاداش‌ها را از قرارداد پایه کم کنید کار غیر اخلاقی است که باشگاه پرسپولیس برای اولین‌بار در تاریخ انجام داد. من تا حالا چنین چیزی ندیدم. وقتی شما پاداش را از قرارداد کم کنید یک توهین به همه بازیکنان است.

کد خبر: ۱۶۹۳۵۵
۱۲:۰۳ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

بیرانوند: کار پرسپولیس غیراخلاقی بود!

دیدارنیوز: دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتور گفت: اسکوچیچ جدا از اینکه یک مربی بزرگ است، به ایران آمده که خیلی چیز‌ها را ثابت کند و خیلی چیز‌ها را نشان دهد.

علیرضا بیرانوند در حاشیه حضور اعضای تیم تراکتور در تست‌های پزشکی ایفمارک با اشاره به حضور رئیس فدراسیون فوتبال در این محل گفت: آقای تاج عزیز و بزرگ یکی از افراد زحمتکش فدراسیون هستند که نشان داده واقعا تلاش می‌کند. ان‌شاءالله بتوانیم زحمت‌های او را جبران و مردم را خوشحال کنیم. تا یک ماه دیگر بازی‌ها انتخابی جام جهانی آغاز می‌شود و امیدوارم و اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

وی در مورد همکاری‌اش با دراگان اسکوچیچ عنوان کرد: اسکوچیچ یک مربی با دانش و کسی است که همه او را می‌شناسید. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و یکی، دو بازی دوستانه ملایم هم داشتیم. خدا را شکر زنوزی تیم خیلی خوبی بسته و امیدوارم یک سال خیلی خوب را پشت سر بگذاریم. اسکوچیچ جدا از اینکه یک مربی بزرگ است، به ایران آمده که خیلی چیز‌ها را ثابت کند و خیلی چیز‌ها را نشان دهد؛ بالاخره اتفاقاتی که قبلا در تیم ملی افتاد را اینجا می‌خواهد ثابت کند. ما هم به عنوان بازیکنی که یکی، دو سال در تیم ملی کنارش بودیم او را کمک می‌کنیم.

دروازه‌بان تراکتور درباره جدایی‌اش از پرسپولیس و اینکه باید در هفته دوم لیگ برتر به مصاف این تیم برود و آماده این دیدار است، گفت: این اتفاق بزرگی است و تصمیم گرفتم یک چالش جدید را به زندگی‌ام بیاورم. فوتبال من هم تمام می‌شود و بعد از فوتبال باید به سمت مربیگری بروم. باید جا‌هایی بروید که بعداً به درد مربیگری بخورد. خدا را شکر تیمی انتخاب کردم که هواداران خوبی دارد و مطمئنم تراکتور امسال تیم خوبی خواهد داشت.

بیرانوند ادامه داد: از هواداران هم خواهش می‌کنم که مثل همیشه که تیم را حمایت کردند امسال را کمک کنند. دلگرمی ما فقط همین هواداران هستند و می‌دانیم که چقدر با برد تراکتور خوشحال می‌شوند و امیدوارم امسال اتفاقات خوبی برای ما بیفتد. من هم تمام تمرکزم را روی تمرین گذاشتم و الان به تنها چیزی که فکر می‌کنم بازی اول با مس رفسنجان است.

وی در واکنش به این پرسش که بعد از بازی با ازبکستان گفت از پرسپولیس جدا نمی‌شود، اما بعد از آن این اتفاق رقم خورد، یادآور شد: دفعه قبل صحبتی از مدیرعامل پرسپولیس شنیدم که گفته بود تمام پول این فصل را به بیرانوند دادیم؛ ولی من امروز صحبتی با سلیمانی (وکیلم) داشتم که امروز شکایتی از پرسپولیس بابت طلب‌هایم داشته باشد. صحبتی هم داشتند و گفته بودند بالای ۲۰ درصد نمی‌توانند بدهند، اما ۲۰ درصدی که آن‌ها می‌گویند آپشن است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: شما هر چقدر که قراردادتان باشد ۲۰ درصد آن آپشن داده می‌شود، ولی پاداش چیز دیگری است؛ ماساژور و تدارکات پرسپولیس به من زنگ زدند و گریه می‌کردند که قربانی من شدند؛ چون کاری که با من کردند را مجبور بودند با آن‌ها هم انجام دهند. پاداش یک چیز تحریک کننده است؛ وقتی قرار است یک کار بزرگ انجام شود پاداش تعیین می‌شود. شما پاداشی به ما دادید که ما در کورس بودیم؛ حالا بچه‌ها مثلاً از ۲۰ میلیون تومان پاداشی که داده می‌شد را ۵ میلیون را به کار خیر اختصاص دادند. یعنی همه پاداش‌ها را در کار خیر هزینه کردیم، ولی وقتی شما این پاداش‌ها را از قرارداد پایه کم کنید کار غیر اخلاقی است که باشگاه پرسپولیس برای اولین‌بار در تاریخ انجام داد. من تا حالا چنین چیزی ندیدم. وقتی شما پاداش را از قرارداد کم کنید یک توهین به همه بازیکنان است.

دروازه‌بان تراکتور در مورد نقل قول‌های فرشاد فرجی و سروش رفیعی درباره فسخ قرارداد او با پرسپولیس عنوان کرد: سال‌های خوبی با سروش رفیعی داشتم و او هم زحمت کشیده است؛ به هر حال شاید او هم ناراحت شده و دوست داشته من و دانیال را داشته باشد ما بازیکن حرفه‌ای هستیم و تصمیماتی می‌گیریم که تمام بازیکنان دنیا این تصمیمات را می‌گیرند. من هم یک اتفاقاتی برایم افتاد. به بچه‌های پرسپولیس احترام می‌گذارم و کسانی که از من انتقاد کرده‌اند را آزاد می‌گذارم، ولی اتفاقی که برایم افتاد و تصمیمی که گرفتم عادلانه بود. یک اتفاقی از سمت پیشکسوت‌ها افتاد. شاید دوست نداشتم این اتفاق بیفتد، ولی الان دوست دارم مردم و هواداران بدانند که دوست نداشتند بیرانوند در پرسپولیس بماند. شاید بعد از اینکه فسخ کردم خیلی از آدم‌های بزرگ واسطه شدند که برگردم، ولی من صدای چند پیشکسوت را شنیدم که به مدیرعامل زنگ زدند و گفتند که بیرانوند حق ندارد برگردد و اگر برگردد خودت باید یک هفته دیگر بروی!

«گفته می‌شود از قبل قراردادی با تراکتور امضا کرده بودی و به همین دلیل نمی‌توانستی به پرسپولیس بازگردی». بیرانوند در واکنش به طرح این موضوع گفت: آخرین قراردادم با تراکتور ۱۰ روز پیش بود. توافقی با تراکتور نداشتم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود بازهم با استقلال مذاکره کرده است؟ گفت: استقلال تیم بزرگی است و سال گذشته اتفاقاتی افتاد. شاید برخی از دوستان پیشنهاد می‌دادند، ولی من اصلاً به آن فکر نمی‌کردم. وحشتناک تحت فشار بودم و می‌خواستم تصمیمی بگیرم که عاقلانه باشد و به فوتبالم، تیم ملی و خودم کمک کنم.

بیرانوند در رابطه به اینکه خیلی‌ها سلیمانی وکیل او دلیل جدایی‌اش از پرسپولیس می‌دانند، گفت: او یکی از بهترین‌هاست و همیشه مشاوره خوب به من داده است. مطمئن باشید همه مشاوره‌های او درست بوده است. نمی‌گویم صددرصد به من گفت که از پرسپولیس بروم؛ سعی کرد در پرسپولیس بمانم، ولی من تصمیم فوتبالی گرفتم.

دروازه بان تراکتور در مورد اینکه گفته می‌شود زمانی که در مجلس ختم همسر زنوزی شرکت کرده تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفته بوده است، گفت: این احترامی بود که باید می‌گذاشتیم. از چهار، پنج سال پیش با زنوزی ارتباط داشتم و تلفنی صحبت می‌کردیم و وظیفه خودم می‌دانستم که این کار را انجام دهم و رفاقتی هم در مجلس ختم شرکت کردم.

بیرانوند در واکنش به شایعاتی که پیرامون دخالت امیر قلعه‌نویی در جدایی او مطرح شده است، عنوان کرد: دو سال نفت تهران بازی کردم و هر دو سال را در تیم ملی بودم. چندین سال در نفت بازی کردم و می‌توانستم قهرمانی بیاورم. قلعه‌نویی یکی از بهترین‌ها است، ولی به جان دو فرزندم قسم بابت رفتن به تراکتور نه تماسی با او داشتم، نه پیامی به او دادم و نه اصلاً از نزدیک او را دیدم. من کار خودم را می‌کنم و اگر بتوانم از لحاظ فنی خودم را آماده کنم به تیم ملی دعوت می‌شوم. تمام تلاشم را می‌کنم کادرفنی را مجاب کنم که به تیم ملی دعوت شوم.

وی در پاسخ به این سوال که پس از انتقال به تراکتور نگران حکم محرومیت نیست؟ خاطرنشان کرد: اینکه من امروز می‌گویم می‌خواهم از پرسپولیس شکایت کنم بابت چیست؟ بابت این هست که طلب من را ندادند و قراردادم را فسخ کردم. صحبتی هم با مدیرعامل پرسپولیس دارم. دوست ندارم که اینقدر جلوی هواداران و مردم بیایند مظلوم‌نمایی کنند و بگویند که سال گذشته چند نفر به خاطر بیرانوند فوت کردند. ابتدا بگویم اگر اتفاقی افتاده من عذرخواهی می‌کنم به خانواده آن فرد تسلیت می‌گویم. سؤال من از درویش این است که اگر شما دلتان برای خانواده‌ها می‌سوزد شما چرا الحاقیه را به قرارداد من اضافه کردید؟ مگر می‌شود ۳ هفته قبل از پایان لیگ چنین الحاقیه‌ای اضافه کنید.

بیرانوند در واکنش به این موضوع که قبل از پایان لیگ گفته بود هیچ بند فسخی ندارد، یادآور شد: موضوعی مطرح شد که بیرانوند می‌خواهد قراردادش را فسخ کند، به خاطر اینکه فشاری به پرسپولیس نیاید، گفتم این اتفاق نمی‌افتد تا ذهن‌ها روی من نباشد و نگویند بیرانوند می‌خواهد فسخ کند، اما اتفاقاتی بعد از مصاحبه‌ام افتاد که من را اذیت کرد. یکی اینکه طلب من را کامل ندادند بعد از آن الحاقیه‌ای که روی قراردادم گذاشتند، مسئله دوم که من را ناراحت کرد این بود که پاداش‌ها را از قرارداد پایه من کسر کردند. این یک بی‌احترامی به کل فوتبالیست‌های ایران بود که پاداشی که بابت یک کار بزرگ گرفتید، از قراردادتان کسر کردید. همان جا تصمیم گرفتم که قراردادم را فسخ کنم، چون می‌دانستم اتفاقاتی افتاده که کسانی دخالت می‌کنند تا بیرانوند نباشد.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چه کسانی قصد دخالت داشتند که او دیگر در این تیم نباشد؟ عنوان کرد: یکسری از پیشکسوت‌ها در بیرون از باشگاه جمع می‌شوند که همه شما آن‌ها را می‌شناسید. بیرانوند بازیکنی بود که اگر فینال سوپرجام را می‌برد پرافتخارترین بازیکن باشگاه می‌شد، ولی چون نخواستند و نگذاشتند که این اتفاق برای بیرانوند بیفتد، من تصمیم گرفتم به تراکتور بروم. خیلی خوشحالم و مطمئن هستم که اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

بیرانوند در پاسخ به این سؤال که قبل از پایان لیگ در مصاحبه‌ای گفته بود بازیکنان پرسپولیس از تیم‌های لیگ برتری پیشنهادات میلیون دلاری دارند و منظورش تراکتور بوده است؟ گفت: نه اصلا چنین بحثی نبود. من گفتم که با بازیکنان ما صحبت کردند. ۷ هفته به پایان لیگ مانده بود. دوست داشتم باشگاه پرسپولیس با بازیکنانی که قرارداد ندارد تمدید کند، به چند نفر از شما زنگ زدم که بپرسید بعد از بازی که جریان تمدید قرارداد‌ها چه شد؟ چون می‌خواستم باشگاه اجازه ندهد تا لیگ تمام شود و بعد درباره تمدید قرارداد‌ها اقدام کند. هزاران بار به باشگاه زنگ زدم که تمدید قرارداد بازیکنان انجام نشده، ولی حس کردم که صندلی و میز جای سفتی نیست و دوست نداشتند که این تیم را برای مدیرعامل دیگری سرپا نگه دارند. این اتفاق همان جا برای من رقم خورد و الحاقیه به قراردادم اضافه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی