تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
دولت سایه باید تابلو داشته باشد

حکیمی‌پور: رییس‌جمهور منتخب ایزوله نمی‌شود/ نمی‌دانیم «جلیلی» متعلق به کدام حزب است

احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه قطعا رئیس‌جمهور یک کانال ارتباطی با مردم برقرار خواهد کرد و اینطور نیست که رییس جمهور منتخب ایزوله شود و عده‌ای حائل میان رییس جمهور و مردم شوند، گفت: ما نمی‌دانیم سعید جلیلی اصلا متعلق به کدام حزب است، تشکیلات و تابلوی‌شان کجاست، هزینه‌اش از کجا می‌آید.

کد خبر: ۱۶۸۶۶۳
۱۰:۴۷ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

حکیمی‌پور

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نظرسنجی و تشکیل کارگروه از اقشار و گروه‌های مختلف برای ترکیب اعضای کابینه در حال انجام است؛ منتها مردمی که به پیروزی پزشکیان کمک کردند مطمئن باشند قطعا رئیس‌جمهور یک کانال ارتباطی با مردم برقرار خواهد کرد و اینطور نیست که رییس جمهور منتخب ایزوله شود و عده‌ای حائل میان رییس جمهور و مردم شوند.

احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با ایلنا در خصوص تشکیل دولت سایه از سوی سعید جلیلی و نگرانی‌هایی که نسبت به کارشکنی اطرافیانش در امور وجود دارد، گفت: در دنیا مرسوم است احزابی که شکست می‌خورند می‌روند در دولت سایه و دولت موجود و مستقر را نقد می‌کنند، ولی ما نمی‌دانیم جلیلی اصلا متعلق به کدام حزب است، تشکیلات و تابلوی‌شان کجاست، هزینه‌اش از کجا می‌آید.

وی ادامه داد: دولت سایه باید تابلو داشته باشد، ما نمی‌دانیم تابلوی این‌ها چیست، در نتیجه این دولت سایه با آن دولت سایه مرسوم در دنیا خیلی خیلی فرق دارد؛ در همه جای دنیا مرسوم است که حزب اقلیت، دولت مستقر را نقد می‌کند؛ اما چیزی که الان می‌گویند دولت سایه نیست، یک محفل پشت پرده است که مردم هم نمی‌دانند چه کسانی هستند.

این فعال سیاسی در واکنش به این نکته که «براساس برخی مباحثی که مطرح شده می‌توان گفت در مواردی اقدامات و فعالیت‌های جلیلی منجر به سنگ انداختن در کار‌ها می‌شده»، اظهار داشت:، چون انتخابات تمام شده و ایشان هم اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده به پزشکیان هم تبریک گفته و اعلام همکاری کرده فعلا نباید به این مساله بپردازیم، ما باید در عمل ببینیم که جریان پایداری و نزدیکان و حامیان ایشان در مجلس و در عرصه‌های دیگر چگونه با کابینه پیشنهادی پزشکیان تعامل می‌کنند و اینکه آیا در عمل آن دست همکاری و کمک به حرکت و موفقیت دولت را انجام می‌دهند یا نه، فعلا مردم منتظر هستند که این‌ها را ببینند.

حکیمی‌پور همچنین درباره انتشار اخبار مبنی بر تشکیل کمیته‌هایی به منظور تعیین چینش اعضای کابینه دولت چهاردهم، عنوان کرد: کمیته‌هایی شکل گرفته برای اینکه نظرات را جمع کنند و به صورت کارشناسی ارزیابی‌های خود را به پزشکیان ارائه دهند. منتها مردمی که به پیروزی پزشکیان کمک کردند مطمئن باشند که نظرات آن‌ها اعمال می‌شود، به طرق مختلف باید نظرات خود را به رئیس جمهور منتقل کنند و قطعا رئیس‌جمهور هم یک کانال ارتباطی با مردم برقرار خواهد کرد و اینطور نیست که رییس جمهور منتخب ایزوله شود و عده‌ای حائل میان رییس جمهور و مردم شوند.

وی درباره اسامی مسئولان و اعضای این کمیته‌ها ادامه داد: در رسانه حرف‌های زیادی مطرح است، اما آنطور که من اطلاع دارم از گروه‌ها و جریانات مختلف در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظرات خود را به رییس جمهور می‌دهند و باب هیچ مسیری بسته نیست، یعنی مسیر ارتباط با رییس جمهور فقط یک مسیر و یک گروه نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اسامی در اذهان عموم و در رسانه‌ها مطرح است و من هیچکدام را نمی‌گویم که درست است یا غلط؛ رییس جمهور از کارآفرینان، تشکل‌های صنفی، سیاسی، فرهنگی، ستاد‌هایی که در کشور کار کردند، از همه بدنه رأی خود و حتی از کسانی به او رأی ندادند نظر و مشورت خواهد گرفت. از مردم عزیز و حامیان پزشکیان تقاضا می‌کنم یک مقدار تحمل کنند، مسیر‌ها مشخص می‌شود و حتما رییس جمهور نظرات مردم برایشان خیلی مهم است و دوست دارند در تصمیمات خود از مشورت عمومی استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی