تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.
گفت‌وگوی دیدار با یک کارشناس اقتصادی؛

پیمان مولوی: درک رتبه آزادی اقتصادی ایران، نقطه آغازین تحول اقتصادی است

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدار نیوز، میزبان پیمان مولوی نویسنده کتاب "رقص بازارها" بود که در ادامه می‌بینید و می‌خوانید.

کد خبر: ۱۶۸۴۹۱
۱۳:۵۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

پیمان مولوی: درک رتبه آزادی اقتصادی ایران، نقطه آغازین تحول اقتصادی است

 

دیدارنیوز _ لیلا قصاب زاده: در برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدار نیوز با پیمان مولوی نویسنده کتاب "رقص بازارها" ضمن بررسی شرایط اقتصادی موجود به مواردی، چون رتبه آزادی اقتصادی ایران، معضل بزرگی به نام اقتصاد ذینفعانه، دلایل رشد تورم، نرخ بهره، بزرگ شدن کیک اقنصادی ایران و ... پرداخته شد. دال مرکزی سخن مهمان برنامه این است که دولت باید درک درستی از اقتصاد ذینفعانه داشته باشد و فهمیدن این مفهوم و تمرکز بر رتبه آزادی اقتصادی ایران، کلید تغییر و اصلاح است.

ویدیوی کامل را اینجا، در یوتیوب و آپارت دیدارنیوز ببنید و بشنوید

پیمان مولوی با بیان اینکه رتبه آزادی اقتصادی ایران در بین ۱۶۵ کشور ۱۶۰ است، گفت: یکی از نتایجی که از این رتبه حاصل می‌شود این است که ما تقریبا در محدودترین کشور جهان، نسبت به دسترسی کالا زندگی می‌کنیم.

وی افزود:در رتبه آزادی اقتصادی، مواردی مانند اندازه دولت بررسی می‌شود و خیلی‌ها معتقدند اندازه اقتصاد دولت در ایران بزرگ است درصورتی که اینطور نیست و این یک مغالطه است. چرا که اندازه دولت را زمانی می‌توانیم بزرگ بدانیم که آموزش و پرورش، بهداشت و ورزش رایگان باشد. البته آن هم با کیفیت مطلوب که در کشور ما اینطور نیست.

او در بخشی از گفت و گوی خود اضافه کرد: در ایران شاهد یک اقتصاد به شدت ذینفعانه هستیم و این ذینفعان در اقتصاد هستند که بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهند...

 

 

برچسب ها: اقتصاد کلان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی