تیتر امروز

قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!
در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با مهدی رنجبریان مطرح شد:

قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!

در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام و المسلمین مهدی رنجبریان مدرس حوزه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است
دیدار ویژه برنامه‌ای را با حضور نسل دوم مهاجران افغانستانی برگزار کرد

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است

دیدارنیوز در ادامه مناظره‌ای که درباره مهاجران افغانستانی داشت، این بار در ویژه برنامه جامعه پلاس میزبان دو نفر از مهاجران نسل دوم بود.
باز هم یکی از ما در غربت مرد
افاضات اضافه

باز هم یکی از ما در غربت مرد

عوام‌الملک این هفته از مسعود بابت توجه به فیلتر‌شکن‌فروش‌ها تشکر کرده و با اشاره به درگذشت «فریدون» در غربت می‌گوید که مردن ما عوام، خیلی هم برای خواص مساله مهمی نیست.
سی. ان. ان مدعی شد

دموکرات‌های ارشد علیه «بایدن»

شبکه خبری سی. ان. ان آمریکا اعلام کرد، دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان گفته‌اند که جو بایدن باید از رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ کناره‌گیری کند.

کد خبر: ۱۶۸۳۳۳
۰۹:۲۷ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

دموکرات‌های ارشد علیه «بایدن»

دیدارنیوز: به گفته منابع آگاه، ده‌ها تن از اعضای رده بالای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در تماسی به حکیم جفریز، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان گفتند که جو بایدن باید از کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند.

جفریز این تماس را برای سنجش درجه بندی اعضا پس از عملکرد تاسف بار بایدن در مناظره ماه گذشته انجام داد. این تماس که قبل از بازگشت قانونگذاران به واشنگتن در این هفته برگزار شد، مملو از نگرانی عمیق در مورد آسیب احتمالی به شانس دموکرات‌ها و اینکه چگونه شانس این حزب برای به دست آوردن اکثریت مجلس نمایندگان را به خطر می‌اندازد، انجام شد.

به نقل از شبکه خبری سی. ان. ان، به گفته یکی از منابع، تعداد قانون‌گذارانی که به صراحت گفتند بایدن نباید نامزد دموکرات‌ها باشد، بیشتر از تعداد کسانی بود که از ماندن او صحبت کردند.

به گفته سه منبع مطلع، در میان کسانی که با بایدن به عنوان نامزد مخالفت کردند، «مارک تاکانو»، «مآدام اسمیت»، «جیم هیمز»، «جو مورل»، «جری نادلر» و «سوزان وایلد» بودند.

پنج قانونگذار علنا خواستار کناره گیری بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری شده‌اند که شامل «لوید داگت»، «ست مولتون»، «رائول گریجالوا»، «انجی کریگ» و «مایک کویگلی» هستند.

در این میان، «ماکسین واترز» و «بابی اسکات» از ماندن بایدن حمایت کردند.

یکی از منابع گفت، یکی از نگرانی‌هایی که در این تماس تقریبا دو ساعته ابراز شد، این بود که اگر بایدن نامزد شود، دموکرات‌ها شانس خود را برای اکثریت مجلس نمایندگان از دست خواهند داد. همچنین یکی از منابع گفت که به طور کلی پذیرفته شد که کاندیدای دموکرات‌ها باید کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور باشد.

دستیاران گفتند که انتظار نمی‌رود هیچ تصمیمی در مورد درخواست‌ها برای جلسه کاخ سفید یا ارسال نامه به بایدن قبل از نشست کامل گروه دموکرات در روز سه شنبه گرفته شود، اما جفریز به صراحت گفته است که به اعضا اجازه می‌دهد نظر خود را بیان و خودشان قضاوت کنند.

یکی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آن‌ها با ده‌ها تن از همکاران خود تماس‌ها و گفتگو‌های گروهی داشته‌اند که اتفاق نظر بر این است که بایدن باید کناره‌گیری کند.

بسیاری از دموکرات‌ها پس از ضعف عملکرد بایدن در مناظره اول با ترامپ درباره توانمندی بایدن به عنوان یک کاندیدا شک دارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی