تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
جوادی حصار پاسخ می‌دهد

چرا رسانه‌های اپوزیسیون به «پزشکیان» حمله می‌کنند؟

محمدصادق جوادی‌حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره حملات اخیر رسانه‌های اپوزیسیون به مسعود پزشیکان و جریان اصلاحات گفت: در گفتگو‌های رسانه‌های جریان اپوزیسیون خارج از کشور و مناظره‌هایی که در رسانه‌های خارجی دیدیم، همواره محور ثابت گفتگو‌های آن‌ها هجمه به جریان اصلاح‌طلب بوده که معتقدند اگر جریان اصلاح‌طلب به عنوان خاکریز اول و مردمی از سر راه برداشته شود، استوانه‌های مقاومت مردمی در کشور متزلزل خواهد شد و نظام آسیب خواهد دید.

کد خبر: ۱۶۸۱۱۶
۱۳:۱۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

چرا رسانه‌های اپوزیسیون به «پزشکیان» حمله می‌کنند؟

دیدارنیوز: سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در گفتگو‌های رسانه‌های جریان اپوزیسیون خارج از کشور و مناظره‌هایی که در رسانه‌های خارجی دیدیم، همواره محور ثابت گفتگو‌های آن‌ها هجمه به جریان اصلاح‌طلب بوده که معتقدند اگر جریان اصلاح‌طلب به عنوان خاکریز اول و مردمی از سر راه برداشته شود، استوانه‌های مقاومت مردمی در کشور متزلزل خواهد شد و نظام آسیب خواهد دید.

محمدصادق جوادی‌حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفتگو با ایلنا، در ارزیابی خود از آرای پزشکیان گفت: وضعیت پزشکیان خوب است به این دلیل که از ایام تبلیغات انتخابات به ویژه از روز‌هایی که مناظره‌ها شروع شد، سیر حرکتی ایشان صعودی بوده است. دور اول انتخابات نشان داد که نظرسنجی‌هایی که صورت گرفت، درست بوده و ایشان سیر صعودی دارد. فکر می‌کنم بعد از رسیدن ایشان به دور دوم، میزان رای یک جهشی پیدا کرده و افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در مورد جلیلی، باید بگویم دو گروه می‌توانند جزو رأی‌دهندگان به ایشان باشند. ابتدا افرادی که در مرحله اول به ایشان رأی دادند به شرط ثبات قدم و رأی از سر آگاهی و بینش همچنان خواهند بود. حالا ممکن است به صورت درصدی بالا یا پایین‌تر بروند، اما از حوزه اصولگرایی خیلی گمان نمی‌کنم، اگر شرایط به طور معقول، منطقی و طبیعی پیش رود، جهشی در رأی ایشان وجود داشته باشد. من تصور می‌کنم که اگر همین مسیر طی شود، ممکن است در دوره دوم رأی پزشکیان حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: درباره جلیلی هم تصور می‌کنم، جهش آنچنانی در حوزه رأی‌آوریشان وجود ندارد به دلیل اینکه بخش قابل‌توجهی از ستاد‌های قالیباف و نیرو‌هایی که با ایشان کار می‌کردند، بنا بر استنادات، شرایط و قرائنی که به ما می‌رسد، علیرغم اعلام حمایت قالیباف از جلیلی، حتما از جلیلی حمایت نخواهند کرد. ما در جا‌های مختلفی مشاهده کردیم که پاره‌ای از بخش‌های قابل توجه و فعالان ستادی قالیباف در استان‌ها، آشکار و پنهان به مجموعه ستاد‌های پزشکیان نزدیک شدند و حتی اعلام آمادگی و همکاری داشتند. این اتفاق به ایجاد انگیزه در میان بخش‌های دیگری از اقشار خاکستری کمک می‌کند و اگر این احساس را داشته باشند که با رأی دادن به پزشکیان درصدی از تغییر را می‌توانند ایجاد کنند، احتمال افزایش رأی پزشکیان خیلی بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: به همین خاطر فکر می‌کنم، روز جمعه به شرط حضور مردم و افزایش مشارکت، پزشکیان با رأی قابل ملاحظه‌ای رئیس‌جمهور خواهد شد. این آرزو است و قطعا این تحلیل شاید مبتنی بر فاکتور نباشد، اما به عنوان یک آرزو و تمنا از جامعه عقلانی کشور از آن‌ها تقاضا می‌کنیم پای صندوق‌های رأی بروند. ما نیازمند آرامش، تحمل، تفکر و مدارا در حوزه مدیریتی کشور، تنش‌زدایی در ساحات سیاست داخلی، فرهنگ داخلی و مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم. سابقه و عملکرد همراهان جلیلی و عملکرد خود ایشان در حوزه دیپلماسی جهانی در دوره احمدی‌نژاد و بعد از آن در عرصه دولت در سایه حکایت از این دارد که با حضور جلیلی در حوزه ریاست جمهوری نمی‌توانیم به این مطلوب دست پیدا کنیم.

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که رسانه‌های خارج از کشور و اپوزیسیون تقریبا به ستاد‌های جلیلی تبدیل شدند و رویکردی تخریبی علیه پزشکیان داشتند. تحلیل شما درباره این موضوع چیست، گفت: متأسفانه این سخن شما کاملا منطبق بر واقعیت است و از گذشته هم به همین صورت بوده است. در گفتگو‌های رسانه‌های جریان اپوزیسیون خارج از کشور و مناظره‌هایی که در رسانه‌های خارجی دیدیم، همواره محور ثابت گفتگو‌های آن‌ها هجمه به جریان اصلاح‌طلب بوده که معتقدند اگر جریان اصلاح‌طلب به عنوان خاکریز اول و مردمی از سر راه برداشته شود، استوانه‌های مقاومت مردمی در کشور متزلزل خواهد شد و نظام آسیب خواهد دید.

وی افزود: بنابراین اول شکستن سنگر اصلاحات را هدف قرار می‌دهند. الان هم با رأی آوردن پزشکیان تحلیل آن‌ها این است که جریان اصلاحات می‌تواند با برخی اقدمات اصلاحی آن‌ها را ز هدفشان دور کند بنابراین سعی می‌کنند این مانع را از سر راه بردارند. یا معتقدند گفتمان اصولگرایی در جامعه ایران گفتمان ماندگاری آفرینی نیست و این گفتمان می‌تواند مردم را از حاکمیت دور کند. اگر مردم از حاکمیت دور شوند، آن زمان تحت فشار قرار دادن و ضعیف کردن نظام امری دست‌یافتنی‌تری خواهد بود؛ بنابراین اگر می‌بینید آن‌ها علیه پزشکیان ستاد زدند، دقیقا از این منظر است و معتقدند که برای تضعیف جمهوری اسلامی، راهکار این است که نیرو‌های افراطی در درون کشور سرکار باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: بنابراین نیرو‌های بسته که خروجی عملی آن‌ها انسداد مجاری تعاملی ایران با خارج از کشور است، می‌توانند به انزوای بیشتر ایران کمک کنند. اگر قرار است در جمهوری اسلامی حکومتی وجود داشته باشد که باب میل آن‌ها نبوده آن‌ها ترجیح می‌دهند حداقل دولتی باشد که باب میل مردم هم نباشد و از طریق تضعیف پشتوانه‌های مردمی بتوانند به اهداف خودشان دست پیدا کنند.

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که پزشکیان در صورت انجام چه کار‌هایی می‌تواند آرای خود را افزایش دهد گفت: پزشکیان باید با دو طبقه تعامل‌شان را بیشتر کنند. البته این موضوع فقط برعهده ایشان نیست بلکه برعهده تمام ستاد‌ها و طرفدارانی است که از طرف ایشان در سراسر کشور مامور هستند تا این کار را انجام دهند.

وی افزود: پزشکیان باید بیشتر بشنود. مخصوصا باید صدای معترضین و منتقدین، جوانان آسیب‌دیده از اتفاقات چندسال گذشته را بشنوند و برای پیگیری مطالبات، صبورانه، محترمانه و جانبدارانه و در حمایت از آن‌ها تحمل کنند. تا جایی که امکان دارد، امور قانونی را مستند کرده، از آن‌ها حمایت کنند و پشت‌شان را خالی نکنند تا احساس نکنند دولت پزشکیان، دولت حامی آن‌ها نخواهد بود. آنان حتما باید باور کنند که دولت پزشکیان حامی تمامی مردم از جمله مطالبات نسل جوان، دانشگاهی، فرهنگیان، طبقات مزدبگیر غیردولتی مثل کارخانجات و مؤسسات غیردولتی است. احساس کنند که دولت حامی حقوق مادی و معنوی آن‌ها بوده و به صورت باورپذیری به آن‌ها بگوییم که دولت پزشکیان می‌تواند دولت خودشان باشد.

وی تصریح کرد: پزشکیان در مشهد گفت من در دولت رئیس دولت نیستم، من نماینده مردم و حامی مطالبات شما در دولت هستم. این روند باید به باور همگانی تبدیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی