تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
شایعات درباره جو بایدن و کناره‌گیری او ادامه دارد

انتخابات آمریکا؛ «هریس» رقیب جدید ترامپ؟

بعد از مناظره ضعیف جو بایدن با دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شایعات و حرف و حدیث‌ها درباره آینده کاری بایدن در کاخ سفید بالا گرفته و گفته می‌شود کامالا هریس معاون او گزینه اصلی برای جایگزینی بایدن و رقابت با ترامپ خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۸۱۰۵
۱۰:۲۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

انتخابات آمریکا؛ «هریس» رقیب جدید ترامپ؟

دیدارنیوز: مقامات ارشد کاخ سفید، کمیته ملی دموکرات‌ها، و کارزار انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به «رویترز» گفته‌اند در صورتی که بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری کناره بگیرد، کامالا هریس، معاون وی، گزینه اصلی برای جایگزینی وی خواهد بود.

به گزارش رویترز، گیجی و عدم انسجام سخنان بایدن در جریان مناظره با رقیب جمهوری‌خواه وی دونالد ترامپ، دغدغه دموکرات‌ها را به شدت افزایش داده است، و بسیاری از اعضا و هواداران حزب نگران این هستند که بایدن در انتخابات حریف ترامپ نشود.

مطلب مرتبط:

بایدن کناره‌گیری نمی‌کند

منابع آگاه به رویترز گفتند که اگر هریس ۵۹ ساله نامزد حزب شود، پول جمع‌آوری‌شده برای کارزار بایدن را به خود اختصاص می‌دهد و زیرساخت‌های مبارزات انتخاباتی او را به ارث می‌برد. این منابع تاکید کردند که هریس قبلا یک بار از سد جمهوری‌خواهان کنگره برای رسیدن به کاخ سفید عبور کرده است.

به گفته این منابع، هریس مهمترین نام در میان تمام گزینه‌های جایگزین بایدن است، و در نظرسنجی درباره دموکرات‌هایی که می‌توانند جایگزین رئیس‌جمهوری شوند، بالاترین مقام را دارد. بر اساس نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» که روز سه‌شنبه منتشر شد، هریس با ۴۲ تا ۴۳ درصد، تنها یک درصد از ترامپ عقب‌تر بود.

با این حال، نزدیکان هریس تاکنون از هرگونه اظهار نظری در این باره خودداری کرده‌اند، و دفتر وی طی بیانیه‌ای اعلام کرده وی کماکان مشتاق است در مقام معاون ریاست جمهوری برای دور دوم به پرزیدنت بایدن خدمت کند.

چندین استراتژیست دموکرات به رویترز گفته‌اند که نادیده گرفتن اولین معاون زن و سیاهپوست رئیس‌جمهوری آمریکا به نفع یک فرد دیگر می‌تواند منجر به واکنش منفی رای‌دهندگان زن و سیاهپوست شود که «کلید هر پیروزی» هستند.

به نقل از العربیه، از سوی دیگر، چهار منبع دیگر به رویترز گفته‌اند که هریس از زمان مناظره بایدن از بسیاری از طرح‌های احتمالی جایگزینی او کنار گذاشته شده است، زیرا برخی از دموکرات‌های بانفوذ باور ندارند او بتواند ترامپ را شکست دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی