تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
میزان مشارکت دور اول بسیار نگران‌کننده است

باقری: پیروزی پزشکیان قاطع خواهد بود/ اقدام دولت و رئیس مجلس برای حمایت از یک کاندیدا خلاف قانون است

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارزیابی من پیروزی قاطع پزشکیان و حامیان ایشان است. اما میزان مشارکت به ثبت رسیده در دور اول را بسیار نگران‌کننده و تأسف‌بار می‌دانم. تلخی میزان پایین مشارکت که تبعات ملی برای همه ما به دنبال دارد، شیرینی موفقیت کاندیدای ما در دور اول در انتخابات را به شدت تحت‌تأثیر قرار داد و زنگ خطری را به صدا درآورد که باید در سیاست‌ها و نوع نگاه‌ها، تجدیدنظر‌های ملی و جدی صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۶۸۱۰۳
۱۰:۱۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

باقری

دیدارنیوز: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما بار‌ها مبارزه سیاسی با دست‌های بسته و در شرایط ناعادلانه را تجربه کردیم. امیدواریم این بار علیرغم همه تخلفات و رفتار‌های غیرقانونی جانبدارانه و بداخلاقی‌هایی که در روز‌های گذشته در فضای مجازی و تبلیغاتی از سوی طرفداران رقیب علیه کمپین انتخاباتی پزشکیان، اتفاق افتاده ملت جواب همه این بداخلاقی‌ها و اقدامات خلاف قانون را فردا با رأی قاطع به آقای پزشکیان بدهد.

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در ارزیابی آرای مسعود پزشکیان گفت: نتیجه آرای کسب شده پزشکیان در مرحله اول انتخابات، نتیجه‌ای کاملا موفقیت‌آمیز و تاریخی بود اولا در مقایسه با انتخابات ۱۴۰۰ اگر موضوع را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم، انتخابات آن سال، با مشارکت ۲۹ میلیون نفری انجام شد که در اینجا ۵ میلیون رای کمتر شده، اما پزشکیان ۸ میلیون رای بیشتر از همتی به دست آورده است. نکته بعدی این است که با میزان مشارکت ۴۰درصدی، جریان چپ خط امامی و اصلاح‌طلبان امروز، در تاریخ انتخابات نظام جمهوری اسلامی، هیچ‌وقت تا به حال با مشارکت پایین برنده نبودند.

وی افزود: یعنی یک اصلی داشتیم که وقتی مشارکت پایین می‌آید اصلاح‌طلب‌ها شکست می‌خورند و اصولگرا‌ها پیروز می‌شوند. این انتخابات یک استثنا بود و برای اولین‌بار این قاعده شکسته و منسوخ شد. با مشارکت زیر ۵۰ درصد پزشکیان نفر اول و ۱۰ میلیون رأی کسب کرد، لذا ارزیابی من پیروزی قاطع پزشکیان و حامیان ایشان است. اما میزان مشارکت به ثبت رسیده در دور اول را بسیار نگران‌کننده و تأسف‌بار می‌دانم. تلخی میزان پایین مشارکت که تبعات ملی برای همه ما به دنبال دارد، شیرینی موفقیت کاندیدای ما در دور اول در انتخابات را به شدت تحت‌تأثیر قرار داد و زنگ خطری را به صدا درآورد که باید در سیاست‌ها و نوع نگاه‌ها، تجدیدنظر‌های ملی و جدی صورت بگیرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در این مرحله به شکل جدی به جهش رای پزشکیان امید را دارم. آنچه که در این مدت به چشم ما می‌آید این است که قسمت غالب بدنه اجتماعی و سبد رأی آن کاندیدای از دور خارج شده، علیرغم بیانیه‌ای که او صادر کرد عمدتا به سمت پزشکیان و ستاد‌های ایشان گسیل شدند. به نظر می‌رسد یک خیزشی در بین کسانی که در مرحله اول به دلیل نقد‌هایی که به شرایط کشور دارند و مجاب به شرکت در انتخابات نشدند، ایجاد شده است مجموعه این اتفاقات من را کاملا امیدوار می‌کند تا نتیجه مرحله دوم انتخابات به پیروزی قاطعانه پزشکیان منتهی شود.

باقری گفت: پزشکیان با توجه به شخصیت اصولی و چارچوب‌داری که دارد، اهل تغییرات ۱۸۰ درجه‌ای و گسترده نیست. چون آنچه را که می‌گوید به آن باور دارد و آنچه را که نمی‌گوید به آن باور ندارد؛ لذا فکر می‌کنم آن نشانه‌ها و شاخص‌هایی که پزشکیان در مرحله اول انتخابات بر روی آن تأکید کرد، همچنان می‌تواند در مرحله دوم، جذب آرای مردم را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ما در روز‌های اخیر شاهد رفتار تخریبی اپوزیسیون و رسانه‌های خارج از کشور علیه پزشکیان بودیم. تحلیل شما درباره این موضوع چیست گفت: این موضوع صحت داشته و مسبوق به سابقه است. یعنی یعنی در ۲-۳ دهه گذشته، اپوزیسیون برانداز سیبل تهاجم خود را به سمت جریان اصلاح‌گر قرار داده بود. در این انتخابات هم همین‌طور است، چون فکر می‌کنم آن‌ها که به دنبال براندازی در کشور هستند قدرت گرفتن فردی با مختصات پزشکیان را مانع اهداف استراتژیک خودشان می‌دانند.

باقری تاکید کرد: تصور آن‌ها این است که رئیس‌جمهور شدن آدمی مثل پزشکیان که می‌تواند بیانگر و پیش‌برنده مطالبات بخش‌های قابل توجهی از ناراضیان و منتقدان در داخل باشد و از طرف دیگر می‌تواند با حاکمیت تعامل داشته باشد، پروژه آن‌ها را که براندازی و ایجاد آشوب در جامعه ایران است با شکست روبه‌رو می‌کند و طبیعی بود که لبه تیز حمله‌شان را بر پزشکیان قرار دهند. آن‌ها تصورشان این نیست که اگر جلیلی رئیس‌جمهور شود، پروژه آن‌ها با مشکل جدی روبه‌رو شود. تصورشان این است که عملکرد‌ها به گونه‌ای خواهد بود که زبان بدخواهان کشور، حاکمیت و نظام سیاسی را در کشور بازتر و تیزتر خواهد کرد.

این فعال سیاسی درباره شائبه برخی جانبداری‌ها گفت: اقدام دولتی‌ها و رئیس مجلس برای حمایت از یک کاندیدا صددرصد خلاف قانون است و این اقدامات قبل از شروع تبلیغات انتخابات مرحله دوم صورت گرفت. براساس قانون، تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از زمان تأیید انتخابات توسط شورای نگهبان آغاز می‌شود. انتظار از قوه‌قضائیه این است که با حفظ استقلال خود، با کار‌های خلاف قانون برخورد کند. ما بار‌ها مبارزه سیاسی با دست‌های بسته و در شرایط ناعادلانه را تجربه کردیم. امیدواریم این بار علیرغم همه تخلفات و رفتار‌های غیرقانونی جانبدارانه و بداخلاقی‌هایی که در روز‌های گذشته در فضای مجازی و تبلیغاتی از سوی طرفداران رقیب علیه کمپین انتخاباتی پزشکیان، اتفاق افتاده ملت جواب همه این بداخلاقی‌ها و اقدامات خلاف قانون را فردا با رأی قاطع به پزشکیان بدهد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی