تیتر امروز

پیش بینی عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا: مسعود پزشکیان رئیس جمهور است/ به سعید جلیلی گفتند کنار برو، نرفت
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

پیش بینی عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا: مسعود پزشکیان رئیس جمهور است/ به سعید جلیلی گفتند کنار برو، نرفت

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا بودیم. او پیش بینی کرد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور است.
وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۲)

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان وهاب عزیزی دبیرکل تشکل جهادگران ایران اسلامی بودیم. ارزیابی این فعال سیاسی از میزان مشارکت و نامزدها را ببیند...
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو با یک داستان‌نویس (۱۸)

سناپور: در دوران خاتمی و روحانی فضای فرهنگی بهتری وجود داشت/ می‌توان به رئیس‌جمهور «توسعه‌گرا» امید بست

کشیده شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم سبب شد که دیدارنیوز سلسله گفت و گوهای کوتاه خود با کارشناسان و صاحب نظران را ادامه دهد. اما هجدهمین مهمان حسین سناپور بود. این نویسنده و داستان‌نویس از محدودیت‌ها و موانع در سه سال اخیر و فضای بهتر و بازتر در دوران خاتمی و روحانی می‌گوید.

کد خبر: ۱۶۸۰۹۰
۰۰:۱۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۳

سناپور

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: چند روز مانده به دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دیدارنیوز تصمیم گرفت سلسله گفت و گوهای کوتاه خود با صاحب نظران و کارشناسان را ادامه دهد و تا به امروز هفده گفت و گو با افراد صاحب اندیشه داشته است.

اما هجدهمین برنامه مهمان یک داستان‌نویس و روایت‌های جالب او در سال‌های اخیر و موانع بود. حسین سناپور از فضای کاری در سه سال دولت سیزدهم و گرانی شدید کتاب و سانسور در دوران میرسلیم می‌گوید. 

ویدیوی این گفت‌وگو را می‌توانید اینجا و آپارات ببینید.

 

سناپور در این گفتگوی شنیدنی، به دوران محمد خاتمی اشاره می‌کند و می‌گوید فضا در آن دوران تا حد زیادی عوض شد و سانسور از بین نرفت، اما کمی سعه صدر بیشتری در وزارت ارشاد آن زمان وجود داشت و فضای بهتری برای نشر پیدا شد.

این داستان‌نویس، دوران دولت محمود احمدی‌نژاد را یک سرازیری عنوان می‌کند و از مشکلات نشر کتاب در آن دوران گفت و «بسته‌شدن فضا» را یادآوری کرد.

سناپور در گفتگو با دیدارنیوز، با اشاره به مشکلات اقتصادی، معتقد است که فرهنگ ما به ترجمه تبدیل شده و نوشتن و تحقیق به شدت ضعیف و در تنگنا قرار گرفته است و کمتر کسی می‌تواند برای تحقیق و نوشتن وقت بگذارد.

او همچنین به سوالی درباره مطالبه‌اش به عنوان یک نویسنده از رئیس‌جمهور آینده پاسخ داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی