تیتر امروز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!
میزگردی با حضور چهار استاد دانشگاه در استودیو دیدارنیوز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!

به بهانه رونمایی از کتاب «تاملاتی بر نسبت روشنفکران، انقلاب و حاکمیت» میزگردی بر محور نقش روشنفکران در حکمرانی چند دهه اخیر ایران در دیدارنیوز برگزار شد.
نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

رهبر انقلاب: مردم رای دادن را جدی بگیرند و شرکت کنند

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دقایق آغازین چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداختند و گفتند: مردم عزیزمان مسئله‌ی رأی دادن را، حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و شرکت کنند.

کد خبر: ۱۶۷۷۴۲
۰۸:۳۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

رهبر انقلاب: حضور مردم در انتخابات واجب است

دیدارنیوز: رهبر انقلاب در دقایق آغازین چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداختند و تاکید کردند: برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی حضور مردم لازم و واجب است.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در نخستین دقایق آغاز رأی‌گیری، در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشارکت فرموده و رأی خود را به صندوق انداختند.

ابراهیم رئیسی و همراهانش ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند و طبق اصول ۱۳۱ و ۱۳۲ قانون اساسی، معاون اول رئیس‌جمهور (محمد مخبر) با حکم رهبر انقلاب به‌عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیر قوه مجریه منصوب و مأمور شد تا با همراهی سران قوای مقننه و قضاییه انتخابات را نهایتاً ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنند.

در همین راستا صبح امروز ۸ تیرماه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور ۴ نامزد انتخابات آغاز شد.

متن پرسش و پاسخ خبرنگار صداوسیما با رهبر انقلاب اسلامی پس از حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

مهدی خسروی خبرنگار صداوسیما: بسم الله الرحمن الرحیم؛ به محضر رهبر معظّم، معزز و فرزانه‌ی انقلاب اسلامی عرض سلام و ادب و احترام دارم. صبح حضرت مستطاب عالی به خیر و نیکی ان‌شاءالله و قرین به صحت و سلامت و عافیت.

یاد شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید رئیسی عزیز را که امروز به دلیل فقدان ایشان چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کنیم گرامی می‌داریم.

حضرتعالی در روز چهاردهم خرداد از حماسه‌ی انتخابات سخن گفتید و در روز عید سعید غدیر خم بر موضوع افزایش مشارکت و مشارکت حدأکثری برای سرافرازی ایران و ایران قوی سخن گفتید و بر این موضوع تأکید فرمودید. اکنون که در دقایق ابتدایی فرآیند رأی‌گیری در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هستیم، با توجه به جایگاه و نقش بی‌بدیل رئیس جمهور در اقتدار و پیشرفت کشور آخرین توصیه‌ی حضرتعالی برای کسانی که هنوز در انتخابات مردد هستند و یا تصمیم قطعی نگرفتند چیست؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
برای ملت عزیزمان از خداوند متعال بهترین روز‌ها و سال‌ها و بالاترین برکاتش را مسئلت می‌کنم.

روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است. به خصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس جمهور است؛ که چند سال آینده‌ی کشور با این انتخاب مردم تعیین می‌شود. لکن یک موضوع به نظر من مهمی در کنار این هست و آن حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رأی‌دهندگان است. این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است.

جمهوری اسلامی اسمش -یعنی کلمه‌ی جمهوری- حاکی از این است که در ذات این نظام حضور مردم لحاظ شده؛ بنابراین دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزّت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است. برای همین است که ما توصیه می‌کنیم مردم عزیزمان مسئله‌ی رأی دادن را، حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و شرکت کنند.

و این که شما می‌گویید بعضی‌ها مرددند، من وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم. این یک کار آسانی است که نتایج مهمی دارد. چرا انسان برای انجام یک کاری که خرج ندارد، زحمتی ندارد، مایه‌ای ندارد، وقت گیری ندارد، فشاری ندارد، ولی فواید زیادی دارد انسان چرا باید تردید داشته باشد؟ تردید نکنند. به خصوص با توجه به همین نکته‌ای که من اشاره کردم و آن اینکه جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است؛ و برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی حضور مردم یک امر لازم و واجبی است.

امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال مقدّر کند برای این کشور بهترین گزینش را و مفیدترین گزینش را؛ و سال‌های آینده ان‌شاءالله سال‌های خوب و مطلوبی باشد. مردم از گزینش خودشان راضی باشند.

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی