تیتر امروز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!
میزگردی با حضور چهار استاد دانشگاه در استودیو دیدارنیوز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!

به بهانه رونمایی از کتاب «تاملاتی بر نسبت روشنفکران، انقلاب و حاکمیت» میزگردی بر محور نقش روشنفکران در حکمرانی چند دهه اخیر ایران در دیدارنیوز برگزار شد.
نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
حواشی انتخابات ریاست جمهوری ایران

زنگنه خطاب به جلیلی؛ چرا از مناظره فرار می‌کنید؟/ دروغ می‌گویید، اما بازخواست نمی‌شوید

بیژن زنگنه، وزیر نفت سابق ایران خطاب به سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حریف شما منم، آبان ۱۴۰۰ درخواست مناظره کردم، چرا فرار می‌کنید؟

کد خبر: ۱۶۷۶۴۶
۰۹:۳۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

زنگنه خطاب به جلیلی؛ چرا از مناظره فرار می‌کنید؟

دیدارنیوز: وزیر نفت سابق ایران بار دیگر از سعید جلیلی خواست تا با او مناظره کند و پاسخگوی ادعاهای خود در مناظره تلویزیونی باشد.

بیژن زنگنه در واکنش به صحبت‌های سعید جلیلی در مناظره چهارم انتخابات ریاست جمهوری گفت: «سه سال است آمادگی برای مناظره را اعلام کرده‌ام. خسارتی که به کشور زدید جبران‌ناپذیر است. من حریف شما هستم، به مناظره بیایید تا ببینم بعد از آن می‌توانید در خیابان راحت راه بروید؟»

بیژن زنگنه، وزیر نفت پیشین ایران، با انتشار ویدئویی به سعید جلیلی و علیرضا زاکانی پاسخ داد و صحبت‌های آن‌ها درباره پرونده کرسنت را زیر سؤال برد و خطاب به جلیلی گفت: حریف شما منم، آبان ۱۴۰۰ درخواست مناظره کردم، چرا فرار می‌کنید؟

زنگنه در این ویدئو زاکانی را «نوچه» سعید جلیلی خواند و گفت آن‌ها «هر وقت جای خلوتی پیدا می‌کنند» به بحث کرسنت می‌پردازند. او فیلم دومی هم منتشر کرد و در آن توضیح داد: «وزیر نفت موظف است هرماهه برای مقام رهبری، سران سه قوه و مراجع دیگری، گزارشی از میزان صادرات نفت بفرستد»؛ بنابراین او تأکید کرد در تمام مدتی که در وزارت نفت بوده طبق قانون عمل کرده است.

در ادامه زنگنه به میزان فروش نفت در روز‌های پایانی دولت سیزدهم پرداخت و گفت: اسفند ۱۳۹۹ تولید نفت ما ۶/۲ بشکه در روز بود که صادرات ما در همان اسفند ماه ۸۷۱ هزار بشکه بود و صادرات ۱۱۸ هزار بشکه میعانات داشتیم که جمع آن‌ها ۹۸۹ هزار بشکه می‌شود. در دی ماه هم جمع صادرات ما یک میلیون‌و ۱۰۰ هزار بشکه بود. در همین ماه‌ها ۶۰۰ هزار بشکه فراورده داشتیم بنابراین معادل ۶/۱ میلیون بشکه نفت و فراورده صادر کرده‌ایم، الان به اشتباه مدعی هستند ما فقط ۳۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروختیم. شما بفرمایید با فراورده چقدر صادر می‌کنید تا مقایسه کنیم؟

زنگنه همچنین گفت: در زمان اجرای برجام ظرف چهار ماه، تولید نفت را به ۹/۳ میلیون بشکه رساندیم شما چرا بیشتر تولید نکردید! چون نمی‌توانید تولید کنید، درست است در نحوه فروش و انتقال پول تحریم داریم، اما برای تولید تحریم برداشته شده است. می‌گویند وزیر نفت نامه نوشته قادر به صادرات نیستم! من کجا این نامه را نوشته‌ام؟

او با انتقاد از جلیلی که مدعی شده با راهکار او فروش نفت افزایش یافته با بیان اینکه «جلیلی می‌گوید رهنمود دادم چگونه صادر کنیم، ما این‌قدر بی‌عقل نبودیم از حرف‌های شما تبعیت کنیم»، افزود: همان‌زمان در جواب شما گفتم که این حرف‌های شما رؤیایی است شما این نامه‌ها را چرا منتشر نمی‌کنید؟ ما به شما توجه نداشتیم، با قدرت برای صادرات کار کردیم نزدیک یک میلیون و نیم بشکه نفت و فراورده‌های نفتی صادر کردیم. این ۳۰۰ هزار تا را از کجا آورده‌اید؟

او در پایان هم تأکید کرد: «راست‌گویی یک مسئله حیاتی برای رجل سیاسی است، راست‌گویی نه فقط برای دین و در پیشگاه خدا که در برابر مردم هم بسیار مهم است. کلینتون را نه برای کار خلاف اخلاق که برای دروغش استیضاح کردند شما دروغ می‌گویید، اما بازخواست نمی‌شوید».

پرونده قدیمی کرسنت به یک قرارداد گازی بیش از ۲۰ سال پیش برمی‌گردد بین شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت اماراتی که به دلیل ابهام‌هایی در ایران، با وجود آمادگی زیرساخت‌ها اجرایش متوقف شد. ایران برای انجام‌ندادن تعهداتش به پرداخت غرامت‌های سنگینی محکوم شد.

منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی