تیتر امروز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!
میزگردی با حضور چهار استاد دانشگاه در استودیو دیدارنیوز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!

به بهانه رونمایی از کتاب «تاملاتی بر نسبت روشنفکران، انقلاب و حاکمیت» میزگردی بر محور نقش روشنفکران در حکمرانی چند دهه اخیر ایران در دیدارنیوز برگزار شد.
نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
انتخابات ریاست جمهوری ایران

تبلیغات انتخابات به ایستگاه آخر رسید

فرصت تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه یعنی ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری به پایان می‌رسد.

کد خبر: ۱۶۷۶۳۹
۰۸:۲۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در ایستگاه پایانی

دیدارنیوز: زمان قانونی تبلیغات انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعاتی دیگر در کل کشور به پایان می‌رسد تا مردم با مشارکت حداکثری خود برای حضور در پای صندوق‌های رای و خلق حماسه‌ای دیگر به میدان بیایند.

نامزد‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی به خط پایان تبلیغات نزدیک می‌شوند که از زمان دمیده شدن بر سوت آغاز رقابت هر یک از ۶ نامزد با تشکیل ستاد‌های مختلف و معرفی مسوول ستاد‌های خود در اقصی نقاط کشور و فراهم کردن سازوکار‌هایی برای تبلیغات سعی در جلب آرای مردم به سوی خود کردند.

این نامزد‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا از همه زمان در اختیار به بهترین نحو استفاده کنند، اما با نزدیک شدن به ساعات پایانی مهلت تعیین شده بر شور و هیجان و تب و تاب انتخاباتی آن‌ها افزوده می‌شود تا از رقبای خود در این عرصه عقب نمانند.

برگزاری مناظره ها، میزگردها، مصاحبه‌ها و فعالیت در فضای مجازی بخشی از فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری بود و درحالیکه رقابت‌ها در جای جای کشور شدت گرفته است، رسانه‌های جمعی نیز به کمک نامزد‌ها آمدند تا فرصتی فراهم شود که علاوه بر گرمتر شدن تنور انتخابات و رقم خوردن مشارکت حداکثری، برنامه‌های هر یک از نامزد‌ها را برای سنجش مردم و انتخاب اصلح ارایه کنند.

لحظات پایانی تبلیغات انتخابات به زعم نامزد‌ها می‌تواند سرنوشت ساز باشد چراکه جلب آرای سفید و خاکستری و مجاب کردن افرادیکه در انتخاب خود مردد هستند، نتیجه انتخابات را تغییر می‌دهد.

در استان زنجان نیز هواداران ۶ نامزد ریاست جمهوری در ستاد‌ها مشغول به کار هستند و با برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف می‌کوشند تا صدای نامزد مورد نظر خود را به گوش مردم برسانند و شهروندان را برای رای دادن به او مجاب کنند.

خیابانها، فضا‌های سبز و پارک‌های شهر نیز در ساعات پایانی شهر مملو از شور انتخاباتی، نصب بنر‌ها و پلاکار‌های متعدد، برگزاری کعده‌ها و حلقه‌های گفتگو، برپایی تریبون‌های آزاد به خصوص با حضور دانشجویان، فرهنگیان و رای اولی‌ها شده و سرخط تمامی خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز مربوط به انتخابات است.

فعالیت انتخاباتی احزاب، جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی در استان زنجان

با آغاز رسمی زمان تبلیغات در کل کشور، تنور انتخابات در استان زنجان نیز روشن شد و آرام آرام با نزدیک شدن به روز انتخابات شدت و گرمای بیشتری پیدا کرد.

در ابتدای کار، فعالیت ستاد‌های جلیلی، قالیباف و پزشکیان در استان زنجان پررنگتر بود، ولی بعد از گذشت چند روز ستاد‌های سایر نامزد‌ها نیز کم و بیش فعالیت انتخاباتی خود را از سر گرفتند.

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان زنجان با بیان اینکه فعالیت ستاد مرکزی استان از ۲۴ خرداد آغاز شده است، گفت: احکام روسای ستاد‌های شهرستانی نیز صادر شده و فعالیت‌های انتخاباتی ستاد در شهرستان‌ها در جریان است.

حمید ارجمندفر ادامه داد: جلسات نقد و بررسی و تحلیل با حضور چهره‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، عصر هر روز در ستاد مرکزی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

ارجمندفر به برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در این راستا با نقش آفرینی جوانان فعال در ستاد از طریق پویش مجازی پرسمان درصدد جذب افراد علاقه‌مند به فعالیت و تولید محتوا هستیم.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان نیز با بیان اینکه کار‌های ستاد طی روز‌های گذشته با نقش آفرینی فعالان استان در جریان بود، گفت: جهت گیری ما این است که طیف‌ها و علاقه‌مندان جریان‌های اعتدال و اصولگرا را هم جذب کنیم چرا که چنین ظرفیتی در استان وجود دارد.

احمد حکیمی پور گفت: شامگاه گذشته مراسم سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه ایران را در سالن همایش‌های بین المللی هلال احمر استان میزبانی کردیم که با مشارکت پرشور و حداکثری مردم برگزار شد.

وی در خصوص راه اندازای ستاد‌های شهرستانی نیز گفت: هماهنگی‌ها در این خصوص در حال انجام است البته نیرو‌ها و هواداران، منتظر و معطل راه اندازی ستاد نمانده اند و امور مربوط را تاکنون پیش برده اند.

رییس ستاد محمدباقر قالیباف در استان زنجان نیز گفت: فعالیت ستاد مرکزی استان و ستاد‌های شهرستانی از همان روز‌های نخست زمان تبلیغات آغاز شد.

حسین حمزه لو پاک اظهار داشت: مسئولان ستاد‌های انتخاباتی در شهرستان‌های استان مشخص شده اند و بحث‌های تبیینی برای معرفی نامزد اصلح در آن‌ها انجام می‌شود.

دست اندرکاران انتخابات در استان زنجان نیز برای برگزاری این رویداد مهم و سرنوشت ساز در آمادگی کامل هستند.

برگزاری ۲ رزمایش آمادگی انتخابات در استان زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در راستای ایجاد آمادگی بیشتر برای برگزارکنندگان انتخابات در استان، ۲ مرحله رزمایش آمادگی برگزار شد.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات در سطوح مختلف در همه شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها انجام شد، افزود: با برگزاری این رزمایش ها، مشکلات احتمالی مشخص شد که در جهت رفع آن‌ها در روز‌های منتهی به انتخابات تلاش می‌کنیم تا انتخاباتی امن و سالم برگزار شود.

این مسوول با بیان اینکه ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان و شهرستان‌ها در حال فعالیت است، گفت: جلسات مشترکی با مسئولین ستاد‌های این نامزد‌های انتخاباتی برگزار و ضمن تشریح و شفاف سازی فرایند انتخابات نیمه الکترونیکی بر رعایت اخلاق و قانون و دستورالعمل‌های مربوطه توسط ستاد‌ها و هواداران آن‌ها تاکید شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، براساس بهره مندی از تجریات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تعیین ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار برای اخذ آرای مردمی، مشکلی در مناطق روستایی دور افتاده، کم جمعیت و سخت گذر استان وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه در انتخابات پیش رو برای دادن رای، شناسنامه و کارت ملی مورد نیاز است، گفت: ثبت احوال استان با اضافه کردن شیفت کاری عصرگاهی حتی در روز برگزاری انتخابات درخواست صدور یا تعویض و تحویل این مدارک هویتی را در سریعترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

مشارکت حداکثری در انتخابات، نشانگر پشتوانه مردمی و اقتدار نظام

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: همه باید روز هشتم تیر آگاهانه در پای صندوق‌های رای حاضر بشویم.

وی با بیان اینکه سلایق متعددی در بین نامزد‌های انتخابات وجود دارد، اظهار داشت: امیدواریم در این انتخابات، فردی کارآمد و توانمند انتخاب شود و با فعالیت شبانه روزی و جهادی بتواند مسیر شهید رییسی را ادامه دهد و منافع مردم را تامین کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت چهار مولفه اصلی انتخابات محسوب می‌شود که در این میان مشارکت حداکثری بالاترین مصلحت و موجب اقتدار کشور است.

رفیعی با تاکید بر اینکه تحقق همه مولفه‌های انتخابات از مطالبات مقام معظم رهبری است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری تلاش کنند.

وی یادآور شد: دستگاه‌ها باید امور غیرضروری خود را به بعد از برگزاری انتخابات موکول و تمام تمرکز خود را بر این رویداد مهم معطوف کنند.

رفیعی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: انتخابات، عملیات اجرایی بزرگ در این مقطع است که زودهنگام برگزار می‌شود و اقداماتی که حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد به اجبار و به صورت فشرده در یک ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم و پرشور نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های و مسوولان ذیربط اجرایی است.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که فعالیت انتخاباتی‌شان طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز شد و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی