تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه با موضوع انتخابات توضیح داد.

کد خبر: ۱۶۷۱۸۱
۱۴:۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ گروه‌های سیاسی به حاشیه رانده شدند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ به راحتی استادان منتقد از دانشگاه‌ها اخراج شدند/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: تقی آزاد ارمکی، چهره شناخته شده‌ای در میان استادان دانشگاه به ویژه جامعه شناسی است، او در گفت و گوی که می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید به سوالات زیادی درباره مشارکت یا عدم مشارکت مردم در انتخابات و خواسته‌های جامعه پاسخ داد.

 

او می‌گوید: جامعه پس از حادثه‌ای که برای مرحوم ابراهیم رئیسی افتاد، آنطور که انتظار می‌رفت واکنش نشان نداد و این واکنش با ماجرای شهید رجایی و باهنر تفاوت داشت، در آن دوره مردم خودجوش وارد میدان شدند، اما برای رئیس جمهور فقید شاهد حضور سیل طرفداران بودیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به رانده شدن منتقدان پس از دوره‌های پیشین ریاست جمهوری از میدان، تاکید می‌کند: اگر رئیس جمهور جدید بخواهد جایگاهی در میان مردم داشته باشد، باید فردای انتخابات با رقیب خود جلسه بگذارد و نقطه نظرات او را هم برای پیشبرد سیاست‌های نظام بکار گیرد نه او را از میدان دور کند.

آزاد ارمکی ادامه می‌دهد: مردم نسبت به اتفاق‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد بی اعتنا شده اند و دلیل این بی اعتنایی نادیده گرفته شدن نیاز‌ها و خواسته‌های آنان بوده، آن‌ها در برترین و سخت‌ترین شرایط پای کشور ایستادند، اما کسی به آن‌ها اهمیت نداد.

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ گروه‌های سیاسی به حاشیه رانده شدند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ به راحتی استادان منتقد از دانشگاه‌ها اخراج شدند/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

به گفته این جامعه شناس با این شرایط تنها یک راه پیش روی جامعه باقی ماند و آن هم این است که آن‌ها دیگر به صورت جمعی کار نمی‌کنند، هر فردی با کمک فامیل خود که جایگاه‌ اجتماعی و سیاسی دارد، مشکلاتش را حل می‌کند.

او این را هم یادآوری می‌کند: حالا به این عقب نشینی جامعه از موضوعات مهم کشور، رانده شدن گروه‌های سیاسی و تبدیل آن‌ها به گروه‌های غیر سیاسی و اخراج تعداد زیادی از استادان دانشگاه‌ها در چند سال اخیر به دلیل نقدی که آن‌ها به شرایط کشور داشتند، هم اضافه کنید، آن وقت متوجه می‌شوید که چرا جامعه بی اعتنا شده است.

این استاد دانشگاه معتقد است: بازی وقتی می‌تواند قشنگ و دیدنی باشد که دو حریف قدر با یکدیگر رقابت کنند و برای رسیدن به پیروزی و گل برتر، تمیز بازی کند آن وقت است که هر کدام از تیم بازنده نقدی بر شکست خود ندارد، چون بازی سالم بوده است، این مثال را به موضوعات انتخابات تعمیم دهید، می‌بینید که فرد اصلح بدون درگیری و تنش رییس جمهور می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تلاطم‌های اجتماعی و بحران‌های اقتصادی روی مشارکت مردم تاثیر می‌گذارد و ایا راهی برای بهبود این وضعیت وجود دارد می‌گوید: هر دو عامل دلیل اصلی و مهم برای این است که جامعه نخواهد در انتخابات شرکت کنند و بهبود این شرایط یک باره و در زمان کوتاه امکان پذیر نیست، اگر هر کسی که وارد میدان شده و رئیس جمهور می‌شود وعده ساخت مسکن و ایجاد شغل و .. که قابل اجرا نیست، ندهد مردم راه خود را پیدا می‌کنند، اصلا وظیفه دولت ساخت مسکن نیست.

او در تکمیل این توضیح این را هم اضافه می‌کند: جامعه به اجبار در مسیری قرار گرفت و اکنون هم در همان مسیر حرکت می‌کند و به حیات خود ادامه می‌دهد، اما قطعا عاقبت این جامعه، خوش نیست.

آزاد ارمکی تاکید می‌کند: در حوزه سیاسی بحران‌های بنیادی و جدی داریم و از آن طرف بسیاری از کار‌های در فرایند بروکراسی گیرکرده و روی زمین مانده اند و این را هم بدانید که رئیس جمهور نمی‌تواند همه این مشکلات را حل کند، او باید ۴ اولویت تعیین کند و همان را اجرا کند، آن وقت بقیه کار‌ها خود به خود حل می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
0
0
آقای ارمکی!
یکی از برنامه های دولت کنونی آلمان ساختن سالیانه ۴۰۰،۰۰۰ آپارتمان واختصاص ۱۰۰،۰۰۰ آپارتمان برای افراد کم در آمد است.این در کنار باز خرید مجتمع های مسکونی فروخته شده به کنسرنها وحتی ملی کردن آنهاست.
این برداشت نامفهوم از دولت وعملکرد آن غلط ونادرست است کنترل دولت بر پیشرفت اقتصادی واجتماعی جامعه در اروپا یکی از ارکانهای پیشرفت است.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی