تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آلمان، اسکاتلند را درهم کوبید

آتش‌بازی ژرمن‌ها در افتتاحیه یورو

تیم ملی آلمان شب گذشته (جمعه) در افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ در کشورش، اسکاتلندی‌ها را با نتیجه‌ای پرگل شکست داد تا رسانه‌ها از خط و نشان ژرمن‌های برای رقبا خبر بدهند.

کد خبر: ۱۶۷۰۸۸
۰۸:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

آتش‌بازی ژرمن‌ها در افتتاحیه یورو

دیدارنیوز: آلمان با ۵ گل تیم ۱۰ نفره اسکاتلند را شکنجه کرد.

تیم ملی آلمان در مسابقه افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ با نتیجه قاطع ۵ بر یک از سد اسکاتلند گذشت. این نتیجه به طور مشترک، مقتدرانه‌ترین پیروزی در مسابقه افتتاحیه ادوار جام ملت‌های اروپا به شمار می‌رود. آلمان در ۳ سال گذشته و در هیچ‌یک از ۲۸ مسابقه اخیر خود موفق به پیروزی با ۴ گل اختلاف نشده بود.

فلورین ویرتز و جمال موسیالا در همان ابتدای کار با ۲ گل زودهنگام تکلیف برنده را مشخص کردند و کای هاورتز در دقیقه ۱+۴۵ از روزی نقطه پنالتی برتری را تثبیت کرد. اسکاتلند ۱۰ نفره نای حمله نداشت و نیکلاس فولکروگ در دقیقه ۶۸ اختلاف را به عدد ۴ رساند.

آتش‌بازی ژرمن‌ها در افتتاحیه یورو

آلمان با این پیروزی نشان داد با عزم و انگیزه مضاعف برای پاک کردن خاطرات منفی و رقم زدن یک جام خانگی پرشور مهیا شده. از سوی دیگر اسکاتلند که هرگز به مرحله حذفی یورو نرسیده، بار دیگر در معرض خطر حذف زودهنگام قرار گرفت. شکست سنگین و تفاضل گل منفی به این معنی است که احتمالاً یک پیروزی و یک شکست از ۲ مسابقه آینده هم برای صعود شاگردان استفن کلارک کافی نخواهد بود.

مانوئل نویر برای سی‌وپنجمین بار در دوران حرفه‌ای خود در یک مسابقه از یورو یا جام جهانی به میدان رفت؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در تاریخ فوتبال آلمان و همین‌طور بیشتر از هر بازیکن اروپایی جز کریستیانو رونالدو (۴۳) و پائولو مالدینی (۳۶). او نتوانست این آمار درخشان را با کلین‌شیت جشن بگیرد. البته بدون شلیک حتی یک شوت به سمت دروازه او، انجام این کار چندان دشوار نبود.

بازی با فشار شدید میزبان آغاز شد و حصار مقاومت اسکاتلند دقیقاً ۱۰ دقیقه دوام آورد. کیمیش پاس قطری دریافت شده را با یک پاس عرضی بلند در اختیار فلورین ویرتز قرار داد تا از خارج محوطه دروازه را باز کند.

آتش‌بازی ژرمن‌ها در افتتاحیه یورو

شلیک زمینی ستاره جوان بایرلورکوزن با واکنش نصفه و نیمه آگنوس گان مواجه شد. توپ به تیر عمودی برخورد کرد و به پشت خط رسید تا آلمان خیلی زود پیش بیفتد. گل ویرتز (۹:۵۴) دومین گل سریع در افتتاحیه ادوار یورو به شمار می‌رفت.

جمال موسیالا تنها ۹ دقیقه بعد اختلاف را دوبرابر کرد. پاس در عمق محشر گندوغان، کای هاورتز را راه انداخت، اما مهره تهاجمی آرسنال بعد از فریب مدافعان با وانمود کردن شوت، توپ را به موسیالا سپرد. بال راست ۲۱ ساله بایرن مونیخ با یک شلیک محشر تور دروازه را به لرزه انداخت و جشن بعد از گل خود را در خانه آغاز کرد.

این نخستین بار در تاریخ فوتبال آلمان بود که ۲ بازیکن زیر ۲۲ سال در یک مسابقه یورو برای این تیم موفق به گلزنی می‌شوند. موسیالا در دقیقه ۲۵ با تصمیم کلمنت تورپین صاحب ضربه پنالتی هم شد، اما تصمیم داور وسط با دخالت سیستم بازبینی ویدئویی رد شد.

حملات سنگین آلمان ادامه داشت و خطای خشونت‌آمیز رایان پورتئوس روی پای گندوغان، دخالت VAR و اعلام پنالتی و اخراج را در پی داشت.

آتش‌بازی ژرمن‌ها در افتتاحیه یورو

کای هاورتز پشت توپ ایستاد و با فریب گان اختلاف را به عدد ۳ رساند. او در آخرین مسابقه دوستانه آلمان قبل از جام ملت‌های اروپا در مقابل یونان هم موفق به گلزنی شده بود.

سلطه آلمان اجازه داد هر ۵۰ پاس نخست تونی کروس به مقصد برسد و هافبک باتجربه رئال مادرید بازی را با آمار ۱۰۱ پاس صحیح از ۱۰۲ پاس اقدام‌شده به پایان رساند.

بازی در نیمه دوم تا حدودی آرام شد و آلمان به مدیریت بازی روی آورد. نتیجه ۳ بر صفر تا دقیقه ۶۸ پابرجا ماند تا اینکه نیکلاس فولکروگ با یک شلیک مهارنشدنی اختلاف را افزایش داد. مهاجم دورتموند توپ را از پاس پشت‌پای گندوغان گرفت و با یک ضربه محکم از آستانه محوطه جریمه گوشه بالای دروازه گان را هدف قرار داد.

فولکروگ دقایقی بعد دومین گل خود را هم به ثمر رساند، اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. مدت بازبینی صحنه‌های مشکوک به آفساید به کمک فناوری تشخیص نیمه‌خودکار به وضوح کاهش پیدا کرده. بازی منفعل آلمان در فاز هجومی باعث شد اسکاتلند در دقیقه ۸۷ یکی از گل‌های خورده را جبران کند. ارسال بلند اندی رابرتسون از میانه‌های زمین با یورش بازیکنان اسکاتلند به سمت دروازه حریف همراه شد. توپ سرگردان با ضربه سر کایرن مک‌کنا به آنتونیو رودیگر برخورد کرد. توپ به شکلی خطرناک به سمت دروازه آلمان کمانه کرد و نویر بختی برای مهار توپ نداشت.

این پایان کار نبود و آلمان در سومین و آخرین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده به گل پنجم رسید. پاس‌کاری دقیق و منظم شاگردان ناگلزمن توپ را روی قوس محوطه جریمه به امره جان رساند و شلیک بغل پای دیدنی او اختلاف را به عدد ۴ رساند. او در فهرست اصلی آلمان برای یورو حضور نداشت و به دلیل مصدومیت پاولوویچ در روز آخر به اردو آمد!

فرصتی تا سوت پایان مسابقه باقی نمانده بود و بازی در نهایت با همان نتیجه ۵ بر یک به نفع این تیم به پایان رسید. آلمان چهارشنبه این هفته در دومین مسابقه دور گروهی در اشتوتگارت به مصاف مجارستان می‌رود و یکشنبه هفته آینده در ورزشگاه دویچ بانک پارک فرانکفورت میزبان سوئیس است.

به گزارش دیدارنیوز، برنامه سه دیدار امروز (شنبه) را مشاهده می‌کنید:

آتش‌بازی ژرمن‌ها در افتتاحیه یورو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی