تیتر امروز

فریدون عموزاده خلیلی: کسی که فرهنگ را با ایدئولوژی خود معادل ببیند، موفق نمی‌شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک نویسنده:

فریدون عموزاده خلیلی: کسی که فرهنگ را با ایدئولوژی خود معادل ببیند، موفق نمی‌شود

دیدارنیوز در یکی از ویژه برنامه‌های انتخاباتی خود با فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره فرهنگ و انتخابات گفت‌وگو کرده است، که می‌بینید و می‌خوانید.
حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...

انتخابات پارلمان اروپا؛ ۳ کشور با بیشترین واجد شرایط

ارزیابی داده‌ها در انتخابات پارلمان اروپا حاکی از آن است که بیشترین تعداد شهروندان واجد شرایط برای شرکت در رای‌گیری امسال، در کشورهای آلمان (۶۵.۱ میلیون نفر)، فرانسه (۵۰.۷ میلیون نفر) و ایتالیا (۴۷.۳ میلیون نفر) حضور دارند.

کد خبر: ۱۶۶۷۱۳
۰۹:۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳

انتخابات

دیدارنیوز: انتخابات پارلمان اروپا طی روز‌های ۶ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی برگزار خواهد شد. مرکز آمار این اتحادیه موسوم به «یوروستات» از مؤسسات آمار ملی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا داده‌های خود درباره شمار افراد واجد شرایط برای شرکت در رای گیری امسال را در اختیار این مرکز بگذارند.

در ادامه آخرین برآورد‌های اعلام شده توسط کشور‌های عضو در این موضوع ارائه می‌شود.

ارزیابی این داده‌ها حاکی از آن است که بیشترین تعداد شهروندان واجد شرایط برای شرکت در رای‌گیری امسال، در کشور‌های آلمان (۶۵.۱ میلیون نفر)، فرانسه (۵۰.۷ میلیون نفر) و ایتالیا (۴۷.۳ میلیون نفر) حضور دارند.

کمترین شمار شهروندان واجد شرایط رای‌دهی نیز در مالت (۰.۴ میلیون)، لوکزامبورگ (۰.۵ میلیون) و قبرس (۰.۷ میلیون) به ثبت رسیده‌اند.

انتخابات

رأی اولی‌ها

نتایج ارزیابی‌ها از شمار شهروندانی که به تازگی به سن رای‌دهی رسیده‌اند و برای اولین بار می‌توانند در چنین انتخاباتی شرکت کنند نیز مشابه است.

به این ترتیب بار دیگر بیشترین شمار رأی اولی‌ها در آلمان (۵.۱ میلیون نفر)، سپس فرانسه (۴.۵ میلیون نفر) و ایتالیا (۲.۸ میلیون نفر) به ثبت رسیده است.

انتخابات

کمترین تعداد رأی اولی‌ها نیز در کشور‌های مالت (۲۶ هزار نفر)، قبرس (۵۹ هزار نفر) و استونی (۷۰ هزار نفر) حضور دارند.

سهم رأی اولی‌ها در این انتخابات در سه کشور بلژیک، فرانسه و قبرس به ترتیب ۹.۸ درصد، ۹.۰ درصد و ۸.۷ درصد از کل جمعیت واجد شرایط رای‌دهی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی