تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

چرا یخچال سامسونگ خنک نمی کند؟

کد خبر: ۱۶۶۶۰۱
۱۴:۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

چرا یخچال سامسونگ خنک نمی کند؟

دیدارنیوز: وجود یخچال سامسونگ برای هر آشپزخانه ای ضروری و لازم است. با وجود این وسیله خانگی کاربردی می توان انواع موادغذایی را برای مدت بیشتری نگهداری کرد. این قابلیت باعث شده است که هرگونه خرابی و اختلال در عملکرد یخچال برای صاحبان آن نگران کننده باشد. یکی از مشکلات نگران کننده این دستگاه، سرد نکردن آن است.

خنک نکردن یخچال سامسونگ نوعی هشدار است، که نشان می دهد در عملکرد اجزای آن خللی وارد شده است. شناخت علت های خنک نکردن یخچال اولین گامی است که برای عیب یابی و رفع این مشکل باید برداشته شود. اگر شاهد سرد نکردن یخچال برند سامسونگ خود هستید؛ با مطالعه راهنمای زیر می توانید به شناسایی علت بروز این مشکل بپردازید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد میشود: بررسی مشکلات یخچال سامسونگ

دلایل شایعی که باعث می شوند یخچال سامسونگ خنک نکند

بررسی علت های خنک نکردن یخچال سامسونگ نشان می دهد که این مشکل اغلب به دلیل نرسیدن جریان برق به دستگاه اتفاق می افتد. با این حال دلایل شایع دیگری هم وجود دارند که مانع از خنک کردن یخچال می شوند. این دلایل شامل موارد زیر می شوند:

  1. قطع یا خاموش بودن منبع برق

  2. تنظیم اشتباه ترموستات یخچال

  3. مسدود شدن دریچه های یخچال

  4. کثیف شدن کندانسور یخچال

  5. قرار دادن یخچال در فضای نادرست

  6. کثیف و بلااستفاده شدن واشرها

  7. معیوب شدن برد الکترونیکی

منبع برق متصل به یخچال خاموش یا قطع است

اصلی ترین عامل خنک نکردن یخچال سامسونگ، نرسیدن جریان برق به دلیل قطعی یا خاموشی منبع برق است. نوسانات شدید جریان برق، قطع برق کل ساختمان، خراب شدن پریز برق، پارگی سیم و کابل و مواردی از این قبیل باعث می شوند تا انرژی موردنیاز برای تولید سرما در کمپرسور تامین نشود و یخچال قادر به خنک کردن نباشد. معمولاً زمانی که برق به یخچال نرسد، چراغ این دستگاه روشن نمی شود و شما می توانید به راحتی تشخیص دهید که علت به وجود آمدن این مشکل، نبود برق است.

تنظیمات ترموستات یخچال سامسونگ اشتباه اعمال شده است

ترموستات که وظیفه متعادل سازی دمای داخل یخچال را برعهده دارد؛ اگر به اشتباه تنظیم شود، ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند منجمد شدن موادغذایی، ایجاد برفک، پلاسیده و فاسد شدن موادغذایی و...شود.

برای خنک نشدن یخچال سامسونگ به تنظیمات ترموستات توجه کنید

باید بدانید که دمای مناسب برای اغلب یخچال ها بین 32 تا 40 درجه فارنهایت است. اگر دمای ترموستات از این محدود پایین تر باشد؛ به علت تولید سرمای کمتر، داخل یخچال خنک نمی شود. جدا از اعمال تنظیمات اشتباه، گاهی سوختگی ترموستات یا کارکرد اشتباه آن باعث خنک نکردن یخچال سامسونگ می شود.

دریچه های داخل یخچال سامسونگ مسدود شده اند

یخچال زمانی می تواند فضای داخل خود را به درستی خنک کند که از جریان هوای مناسبی برخوردار باشد. جریان هوای مناسب درون یخچال به واسطه دریچه ها ایجاد می شود. بنابراین؛ اگر این دریچه ها به دلیل کثیف شدن یا قرار گرفتن حجم زیادی موادغذایی و ظرف مقابلشان مسدود شوند؛ هوا به خوبی داخل یخچال جریان پیدا نمی کند و این دستگاه توانایی خود را برای خنک کردن یکنواخت و درست از دست می دهد.

زمان زیادی است که کویل های کندانسور تمیز نشده است

از دیگر علت های خنک نکردن یخچال سامسونگ که می توان به آن اشاره کرد، کثیف شدن کویل های کندانسور است. کویل های کندانسور به مرور زمان به دلیل ذرات آلوده هوا و گرد و غبار کثیف می شوند. حتی ممکن است این گرد و غبار در صورت تمیز نشدن، باعث مسدودیت مسیر کویل ها شوند. زمانی که کویل ها کثیف شوند، با سختی بیشتری گرما از یخچال خارج می شود. این موضوع نه تنها عملکرد کویل ها، بلکه عملکرد کمرپسور را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که در فرآیند ایجاد سرما در یخچال اختلال ایجاد شود.

کویل های کثیف کندانسور باعث سرد نکردن یخچال سامسونگ میشود

یخچال سامسونگ در فضای نامناسبی قرار گرفته است

قرار دادن یخچال در فضای نامناسب می تواند در مقدار دمای آن تاثیرگذار باشد. برای مثال قرار دادن یخچال در نزدیکی لوازمی مانند اجاق گاز، سماور و شوفاژ به طور کل اشتباه است و باعث می شود فضای داخل آن به درستی خنک نشود. همچنین اگر فضای آن به اندازه کافی خالی نباشد، در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود و ممکن است به جای خنک کرد، باعث تولید گرما شود.

واشرهای دور درب یخچال بلااستفاده شده است

واشرها از دیگر اجزای یخچال هستند که در خنک نکردن این دستگاه نقش دارند. زمانی که واشرهای دور درب بلااستفاده شده باشند به خوبی منافذ بین درب و بدنه را پر نمی کنند و به علت ورود هوای گرم و مرطوب بیرون به داخل کابین، یخچال سامسونگ خنک نمی کند.

برد الکترونیکی یخچال معیوب شده است

در نهایت اگر هیچ یک از موارد بالا علت خنک نکردن یخچال سامسونگ نباشند؛ باید نگاهی به وضعیت برد الکترونیکی این دستگاه انداخت. این قطعه به مغز یخچال معروف است و تمام بخش های این دستگاه از جمله روشن شدن، خاموش شدن، سرد کردن و... به برد وابسته هستند. اگر برد یخچال یا اجزای آن بسوزند یا معیوب شوند، به احتمال زیاد یخچال خاموش می شود و خنک نمی کند.

برای حل مشکل خنک نکردن یخچال سامسونگ چه باید کرد؟

بسیاری از عواملی که باعث می شوند تا یخچال سامسونگ خنک نکند، در منزل قابل حل است. اما اگر خنک نکردن این دستگاه ناشی از شکستگی یا کار نکردن برخی از قطعات آن باشد، باید برای تعمیرات آن به مرکز تعمیرات آی پی امداد مراجعه شود. در این مراکز نیروهای متخصص در زمینه تعمیرات یخچال، این دستگاه را عیب یابی می کنند و قطعات آسیب دیده را تعویض یا تعمیر می کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی