تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی را فراهم‌ آورید

نامه حزب ندای ایرانیان به شورای نگهبان؛ در رویکرد خود تجدیدنظر کنید

حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان، خواستار تجدیدنظر این شورا در رویکرد خود و فراهم آوردن شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی شد.

کد خبر: ۱۶۶۵۹۸
۱۳:۵۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

نامه حزب ندای ایرانیان به شورای نگهبان؛ در رویکرد خود تجدیدنظر کنید

دیدارنیوز: حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان، خواستار تجدیدنظر این شورا در رویکرد خود و به رسمیت شناختن تنوع سلایق در جامعه و فراهم آوردن شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی شد.

به نقل از سایت راوی نیوز، حزب ندای ایرانیان همچنان اصلاح و توسعه کشور را از طریق برگزاری انتخابات رقابتی با حضور نمایندگانی از سلایق سیاسی مختلف امکان‌پذیر می‌داند، از این‌رو با پایبندی به شعار «تعامل و مدارا، اصلاحات گام‌به‌گام و توسعه پایدار» در راستای منافع ملی و مردم، در صورت داشتن کاندیدایی که بتواند بخش مهمی از دیدگاه‌های این مجموعه را نمایندگی کند در صحنه انتخابات حضور فعال خواهد داشت. امیدواریم اعضای شورای نگهبان با درک حساسیت شرایط کنونی، در مسیر حفظ جمهوریت نظام، انسجام ملی و برگزاری انتخاباتی رقابتی و پرشور گام بردارند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«به نام خدا
اعضای شورای نگهبان
با سلام و احترام

حزب ندای ایرانیان، به عنوان مجموعه‌ای جوان و دغدغه‌مند نسبت به سرنوشت ایران و مردم، با هدف تقویت بنیان‌های کشور و حفظ انسجام ملی و هنوز امیدوار به تغییر رویه‌های ناصحیحی که مانع تحقق چشم‌انداز بیست‌ساله کشور شده این نامه را خطاب به آن عزیزان ارسال می‌کند.

۱- انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در فضایی غیررقابتی و با کاهش چشمگیر مشارکت مردم برگزار شد که زنگ خطری برای آرمان‌های انقلاب و انسجام ملی کشور بوده است و در این مسیر نقش شورای نگهبان در انحصاری کردن فضای انتخابات از طریق نحوه بررسی صلاحیت‌ها و تعیین ترکیب نهایی کاندیدا‌ها انکارناپذیر است. همه ما نیازمند محاسبه و مراقبه و بازنگری و نقد رفتارهایمان هستیم لذا از آن عزیزان دعوت می‌کنیم تا آسیب‌شناسی دقیقی نسبت به عملکرد خود در انتخابات گذشته و تبعات آن در دوری مردم، این صاحبان اصلی انقلاب، در مشارکت یا دوری از انتخابات انجام دهند.

۲- شورای نگهبان به عنوان نهاد ناظر بر انتخابات، وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد. عملکرد این شورا می‌تواند موجب تقویت اعتماد عمومی و افزایش مشارکت در انتخابات آتی شود یا فضای انفعال و بی‌تفاوتی را بیش از پیش حاکم کند. انتظار می‌رود چنانچه رهبر انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند شورای نگهبان با اتخاذ رویکردی متفاوت در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، زمینه برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و منصفانه را فراهم آورد. این امر در شرایط کنونی کشور که با تحریم‌های خارجی، چالش‌های اقتصادی و نارضایتی‌های اجتماعی روبرو هستیم، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حزب ندای ایرانیان از شورای نگهبان درخواست می‌کند با تجدیدنظر در رویکرد خود و به رسمیت شناختن تنوع سلایق در جامعه، شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی را با فراهم آوردن امکان حضور چهره‌های شاخص سیاسی از جناح‌های مختلف در انتخابات و اجتناب از رد صلاحیت‌های سلیقه‌ای فراهم کند.

۳- بی‌توجهی به تنوع سلایق در جامعه و ممانعت از حضور نمایندگان تفکرات مختلف در انتخابات، پیامد‌های ناگواری به دنبال خواهد داشت. تشکیل دولتی ناکارآمد و بدون پشتوانه مردمی نمونه بارزی از این پیامدهاست. رهبر انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند که «برای دلسوزان نظام و شخص اینجانب، در درجه اول این مهم است که انتخابات، انتخابات پررونق و پرشوری شود». هر اقدامی که به کاهش مشارکت مردم در انتخابات منجر شود تأثیرات گسترده نامطلوب بر کیفیت حکمرانی و شاخص امنیت ملی کشورمان خواهد داشت و از این زاویه رفتاری ضد امنیت ملی و خیانت به مردم و آینده کشور است.

حزب ندای ایرانیان همچنان اصلاح و توسعه کشور را از طریق برگزاری انتخابات رقابتی با حضور نمایندگانی از سلایق سیاسی مختلف امکان‌پذیر می‌داند، از این‌رو با پایبندی به شعار «تعامل و مدارا، اصلاحات گام‌به‌گام و توسعه پایدار» در راستای منافع ملی و مردم، در صورت داشتن کاندیدایی که بتواند بخش مهمی از دیدگاه‌های این مجموعه را نمایندگی کند در صحنه انتخابات حضور فعال خواهد داشت.

امیدواریم اعضای شورای نگهبان با درک حساسیت شرایط کنونی، در مسیر حفظ جمهوریت نظام، انسجام ملی و برگزاری انتخاباتی رقابتی و پرشور گام بردارند.

با تجدید احترام
حزب ندای ایرانیان
۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی