تیتر امروز

شهادت حسن نصرالله/ نتانیاهو ما را به یاد هیتلر می‌اندازد/ تعطیلی ۲ ساعته دانشگاه‌‌ها
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

شهادت حسن نصرالله/ نتانیاهو ما را به یاد هیتلر می‌اندازد/ تعطیلی ۲ ساعته دانشگاه‌‌ها

حمله تروریستی ارتش اسرائیل به بیروت با بمب‌های سنگرشکن و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان واکنش‌های جهانی را به این حادثه برانگیخت.
 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
استثناهایی برای کودکان بدون همراه و قربانیان قاچاق وجود دارد

بایدن درخواست پناهندگی در مرز مکزیک را ممنوع کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، طی فرمانی اجرایی افرادی که به طور غیرقانونی از مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند را از ارائه درخواست پناهندگی منع کرد.

کد خبر: ۱۶۶۵۷۵
۱۰:۴۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

بایدن درخواست پناهندگی در مرز مکزیک را ممنوع کرد

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، با نظر به انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر و دغدغه شهروندان آمریکایی درباره روند مهاجرت بی‌رویه، روز سه‌شنبه طی فرمانی اجرایی افرادی که به طور غیرقانونی از مکزیک وارد خاک آمریکا می‌شوند را از ارائه درخواست پناهندگی منع کرد.

به گزارش «رویترز»، اکنون افرادی که در حال عبور غیرقانونی دستگیر می‌شوند، به سرعت اخراج شده و به مکزیک بازگردانده می‌شوند. وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفت که استثناهایی برای کودکان بدون همراه، افرادی که با تهدیدات جدی پزشکی یا ایمنی روبرو هستند، و قربانیان قاچاق وجود خواهد داشت.

بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات، رویکرد خود را در قبال امنیت مرزی سختگیرانه‌تر کرده است، زیرا مهاجرت به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی برای رای‌دهندگان آمریکایی در آستانه انتخابات ۵ نوامبر مطرح شده است.

دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه بایدن، موضع تندروانه در قبال مساله مهاجرت را محور اصلی کارزار انتخاباتی خود قرار داده است، و وعده داده در صورت انتخاب مجدد، به شدت با مهاجران غیرقانونی برخورد کند.

به نقل از العربیه، بایدن وقتی در سال ۲۰۲۱ به قدرت رسید وعده داد که برخی از سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه ترامپ را تغییر دهد، اما از آن زمان با میزان بی‌سابقه مهاجران غیرقانونی دست و پنجه نرم کرده است، که مقامات مرزی ایالات متحده و شهر‌های مهاجرپذیر را تحت فشار قرار داده است.

بایدن طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد برای کسانی که ثبت نام کرده‌اند یا به جای عبور غیرقانونی از مرز از مسیر‌های قانونی وارد کشور می‌شوند، دسترسی به امکان پناهندگی کماکان وجود دارد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا: «این اقدام به ما کمک می‌کند تا کنترل مرز کشورمان را در دست بگیریم و نظم را برقرار کنیم. این ممنوعیت تا زمانی که تعداد افرادی که قصد ورود غیرقانونی دارند به سطحی کاهش یابد که سیستم ما بتواند به طور موثر آن را مدیریت کند، برقرار خواهد ماند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی