تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

هزینه کشیدن دندان عقل در سال ۱۴۰۳

کشیدن دندان عقل، یک روش رایج دندان‌‌پزشکی است که هزینه آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۶۶۳۶۷
۱۰:۱۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: کشیدن دندان عقل، یک روش رایج دندان‌‌پزشکی است که هزینه آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. هزینه کشیدن دندان عقل بسیار متفاوت است و تحت تاثیر عواملی مانند وضعیت دندان، پیچیدگی کشیدن و نوع بیهوشی یا بی‌حسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمنا کشیدن دندان‌های عقل نهفته که نیاز به مداخله جراحی پیچیده‌تری دارد، با افزایش قیمت بیشتری روبه‌رو خواهد شد. دانستن این هزینه‌ها برای کسانی که آماده کشیدن دندان عقل هستند، بسیار مهم است.

E:\نعمتی\pics\7e7e49c8e1f773367e7e49c8e1f7733622.jpg

دندان عقل چیست؟

دندان عقل که به عنوان دندان آسیاب سوم نیز شناخته می‌شود، مجموعه نهایی دندان‌های آسیاب است. این دندان معمولا در اواخر سال‌های نوجوانی یا اوایل دهه دوم زندگی ظاهر می‌شوند. این دندان‌ها را دندان عقل می‌نامند، زیرا در زمانی ظاهر می‌شوند که افراد بالغ و عاقل‌تر به حساب می‌آیند.

با این حال، رویش دندان عقل اغلب منجر به عوارض دندانی مانند شلوغی دهان، نهفتگی و عفونت به دلیل کمبود فضای فک برای این دندان‌های اضافی می‌شود. در بسیاری از موارد برای جلوگیری از بروز این مسائل نیاز به کشیدن دندان عقل وجود دارد.

عوامل موثر بر هزینه کشیدن دندان عقل کدامند؟

هزینه کشیدن دندان عقل به عوامل مختلفی بستگی دارد و به‌طور قابل توجهی متفاوت است. در ادامه به مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه این اقدام دندانپزشکی اشاره خواهیم کرد.

1. تعداد دندان‌های عقل

برخی از افراد با کمتر از چهار دندان عقل به دنیا می‌آیند. اگر دندان‌ها سالم باشند، بیماران ممکن است از جراحی منصرف شوند. با این حال، دندانپزشکان و جراحان دهان اغلب توصیه می‌کنند در صورت مشاهده علائم عفونت، تمام دندان‌های عقل را به یکباره بکشید تا از درد و هزینه عمل‌های بعدی جلوگیری شود.

اکثر دندانپزشکان برای کشیدن هر دندان عقل هزینه جداگانه می‌گیرند و تعداد دندان‌های کشیده شده را عامل اصلی در هزینه کلی می‌دانند. البته برخی از دندانپزشکان و جراحان دهان تخفیف‌هایی را برای برداشتن هر چهار دندان عقل به‌طور همزمان در نظر می‌گیرند.

2. پیچیدگی رویه

نوع عمل مورد نیاز برای کشیدن دندان عقل هم بر قیمت تمام‌شده تاثیر می‌گذارد. مثلا کشیدن دندان عقل با بالا رفتن سن بیماران و به دلیل ریشه‌های عمیق‌تر و کامل‌تر می‌تواند پیچیده‌تر و گران‌تر شود. اما عمل کشیدن ساده، جایی که دندان به‌طور کامل روییده است، حداقل هزینه را خواهد داشت.

از سوی دیگر، کشیدن دندان عقل نهفته که به دلیل کمبود فضا به‌طور کامل رویش نمی‌کند، هزینه بیشتری دارد. ضمنا نهفتگی‌های بافت نرم (فقط با لثه پوشانده می‌شوند) هزینه کمتری نسبت به نهفتگی‌های استخوانی (در استخوان فک قرار دارند) خواهند داشت.

3. مدارک و تجربه دندانپزشک

هم دندانپزشکان عمومی و هم جراحان دهان می‌توانند دندان عقل را خارج کنند، اما جراحان دهان دارای آموزش و گواهینامه تخصصی برای انجام بیهوشی عمومی هستند. این تخصص آن‌ها موجب بالا‌رفتن هزینه کشیدن دندان عقل می‌شود. عمل‌های پیچیده معمولا به مهارت یک جراح دهان و دندان دارای مجوز بورد تخصصی نیاز دارد.

4. محل عمل

هزینه زندگی و تقاضای محلی هم بر روی قیمت خدمات دندانپزشکی تاثیر دارد. بنابراین مطب‌های دندان‌‌پزشکی در محله‌های بالای شهر ممکن است هزینه بیشتری نسبت به مطب‌های دندانپزشکی در مناطق پایین و متوسط شهر داشته باشند.

5. نوع بیهوشی و تجویز

بسته به پیچیدگی جراحی، بیماران می‌توانند بین بیهوشی موضعی و بیهوشی عمومی دست به انتخاب بزنند. اکسید نیتروژن که اغلب برای بیهوشی موضعی در مطب‌های دندانپزشکی استفاده می‌شود، کمترین قیمت را دارد. اما بیهوشی عمومی باید توسط یک پرستار بیهوشی (CRNA) یا یک متخصص بیهوشی (MD) انجام شود که قاعدتا گران‌تر خواهد بود.

6. مراقبت قبل و بعد از عمل

هزینه کشیدن دندان عقل رابطه مستقیم با نیاز به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل دارد. چرا که این امور به کل هزینه می‌افزایند. هزینه‌های اضافی ممکن است شامل مشاوره و ویزیت قبل از جراحی، عکس‌برداری با اشعه ایکس، خرید داروهای ضد درد و آنتی‌بیوتیک و معاینات بعدی باشد. ضمنا ممکن است برخی از این هزینه‌ها تحت پوشش بیمه نباشند.

E:\نعمتی\pics\417a35f217d4760c417a35f217d4760cwisdom-teeth-removal-los-angeles.jpg

جمع بندی

هزینه کشیدن دندان عقل به عواملی چون پیچیدگی کشیدن دندان، تعداد دندان‌ها، نوع بی‌حسی و غیره بستگی دارد. برخی از طرح‌های بیمه ممکن است بخشی از هزینه‌ها را پوشش دهند، اما بیماران همچنان باید حداکثر هزینه‌ها را از جیب خود بپردازند. البته قیمت کشیدن دندان عقل باید به نسبت ضرورت اساسی آن برای سلامت دهان و دندان سنجیده شود.

منابع

  1. https://doctoreto.com/offer
  2. https://www.realself.com/surgical/wisdom-teeth-removal/cost
  3. https://www.thepricer.org/wisdom-teeth-removal-cost/
  4. https://heritageoralsurgery.com/do-wisdom-teeth-extractions-change-your-facial-shape/#:~:text=So%2C%20Will%20Wisdom%20Tooth%20Surgery,usually%20apply%20to%20wisdom%20teeth.
  5. https://www.nhs.uk/conditions/wisdom-tooth-removal/recovery/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی