تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جوکار در خصوص تعیین تکلیف انتخابات شورا‌ها مطرح کرد

بررسی طرح برگزاری انتخابات شورا‌ها با فعالیت ۳ ساله

محمدصالح جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در خصوص تعیین تکلیف انتخابات شورا‌ها گفت: طرحی مطرح است که این دور از انتخابات شورا‌ها در زمان مقرر پیشین برگزار، اما دوره آتی شورا‌ها برای ۳ سال تشکیل شود تا دوره بعدی انتخابات شورا‌ها با انتخابات ریاست جمهوری همزمان و برای یک دوره ۴ ساله تشکیل شود.

کد خبر: ۱۶۵۸۲۱
۱۰:۴۹ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳

بررسی طرح برگزاری انتخابات شورا‌ها در سال ۱۴۰۴ با فعالیت ۳ ساله

دیدارنیوز: رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در خصوص تعیین تکلیف انتخابات شورا‌ها گفت: طرحی مطرح است که این دور از انتخابات شورا‌ها در زمان مقرر پیشین برگزار، اما دوره آتی شورا‌ها برای ۳ سال تشکیل شود تا دوره بعدی انتخابات شورا‌ها با انتخابات ریاست جمهوری همزمان و برای یک دوره ۴ ساله تشکیل شود.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خانه ملت، در خصوص تعیین تکلیف انتخابات شورا‌ها گفت: براساس قانون، انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری باید همزمان برگزار شده و یا با تصویب مجلس، فعالیت شورا‌ها یک دوره می‌تواند تمدید و یا منحل شود.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به حادثه اخیر و تاکید قانون اساسی بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طی ۵۰ روز آتی و عدم برگزاری انتخابات شورا‌ها بطور همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و از آنجایی که امکان بررسی صلاحیت تعداد زیادی از داوطلبیان انتخابات شورا‌ها در مدت زمان کوتاه و تشکیل هیات‌های اجرایی و نظارت وجود ندارد با هماهنگی و توافق صورت گرفته با وزارت کشور و شورای نگهبان و براساس تبصره ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس طرحی در مجلس مطرح می‌شود که این دور از انتخابات شورا‌ها در زمان مقرر پیشین برگزار، اما دوره آتی شورا‌ها برای ۳ سال تشکیل شود تا دوره بعدی انتخابات شورا‌ها با انتخابات ریاست جمهوری همزمان و برای یک دوره ۴ ساله تشکیل شود.

وی اضافه کرد: این طرح در نوبت صبح مطرح و پس از اعلام نظر نمایندگان در مورد کلیات آن در جلسه کمیسیون شورا‌ها بررسی خواهد شد و در جلسه نوبت عصر جزییات مطرح می‌شود.

جوکار بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد شورا‌ها در شرایط فعلی در کشور به دلایل مختلف حقوقی منحل شده اند، تداوم دوره اخیر شورا‌ها تصمیم درستی نمی‌توانست باشد همین طور حقوق مردم در انتخاب نمایندگان محلی خود در صورت تمدید دوره شورا‌ها ضایع می‌شد، بنابراین طرح فعلی بهترین مسیر برای اصلاح شرایط فعلی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی