تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

کد خبر: ۱۶۵۴۰۳
۱۷:۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

صدای پای شهرنو در «جدال قالیبافی‌ها و صبح ایرانی‌ها»

 

دیدارنیوز-سرویس سیاسی: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت حداقلی باز هم به سود اردوگاه اصولگرایی به پایان رسید. باتوجه به اینکه آمار مشارکت در دور اول انتخابات را نزدیک به چهل درصد اعلام کردند در دور دوم هم وضعیت مشارکت باز هم تنزل پیدا کرد.

با وجود اینکه برخی از مقامات دولت مانند وزیر کشور حضور ۸ درصدی را حماسه نامیده‌اند، ولی اگر به آمار‌های انتخابات ادوار نگاهی بیندازیم می‌بینیم که شاهد انتخاباتی کم مشارکت بودیم.

اصولگرا‌ها تنها اردوگاهی بودند که توانستند با همه قوا وارد میدان انتخاباتی شوند و دیگر اردوگاه‌ها به‌دلیل آنچه خالص‌سازی و ردصلاحیت‌های گسترده خوانده می‌شوند از حضور در این رقابت حساس و پرماجرا باز ماندند. در واقع همانند انتخابات سال ۹۸ باز هم شاهد رقابتی درون اصولگرایی بودیم با این تفاوت که برخی از طیف‌های اصولگرایی مانند چهره‌های نزدیک به «علی لاریجانی» هم نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

اگر چه طیف نزدیک به لاریجانی نتوانست در این رقابت خودمانی حضور داشته باشد، ولی تولد جبهه‌ها و ائتلاف‌های نوظهور مانند «امنا» و «صبح ایران» باعث شد تا همچنان شاهد رسانه‌ای شدن اختلافات در فضای پسا انتخاباتی باشیم.

در انتخابات ۱۱ اسفند دو طیف نواصولگرا و آنچه اصولگرا‌های تندرو نامیده می‌شود فضای رقابت انتخاباتی را به خود اختصاص دادند. حالا بعد از پایان دور دوم انتخابات چهره‌های پیروز به‌جای اینکه به چالش مشارکت و عدم توانایی جذب آرای شهروندان بپردازند موضوعات شب انتخاباتی را ادامه می‌دهند و گویا واقعاً وارد فضای دو قطبی در بین اصولگرا‌ها شده‌ایم. در ادامه این گزارش اختلافاتی که بین نواصولگرا‌ها به لیدری قالیباف و صبح ایرانی‌ها به مربی‌گری علی‌اکبر رائفی‌پور و کاپیتانی سعید محمد خواهیم پرداخت که به‌نظر می‌تواند تا پایان دوره دوازدهم ادامه داشته باشد.

 

رائفی‌پور: به ما می‌گویند ابتذال سیاسی

در تازه‌ترین گفت‌وگو استاد رائفی‌پور با رجانیوز او به حاشیه‌های جدیدی اشاره می‌کند. دبیرکل صبح ایران مدعی است که نواصولگرا‌ها او را با شهرنو تهران قدیم مقایسه کردند.

او در این مصاحبه تصویری گفت: «ما هنگامی که وارد بحث انتخابات شدیم به دلیل این بود که رهبری مشارکت می‌خواستند. اگر مشارکت نباشد رقابتی نیست. اگر ما نمی‌آمدیم با چه کسی می‌خواستند رقابت کنند؟ پایدرای و قالیباف در یک لیست بودند و غیرآن‌ها که کسی نیست. این وظیفه ما بود، ولی حملاتی که به ما شد مانند اینکه فرقه هستیم، نفوذی هستیم، ابتذال سیاسی هستیم. آن‌ها حتی مارا با فاحشه‌های شهرنو تهران مقایسه کردند و در روزنامه فرهیختگان و رسانه ملی هم به ما حمله کردند، ولی زمانی پاسخگویی برایمان در نظر نگرفتند. «جلیل محبی» از نزدیکان قالیباف که زحمت زیادی هم برای او کشید به مسوول رسانه‌ای ما و آقای سعید محمد پیام دادند که چرا در بازی رهبری وارد می‌شوید؟ ما اصلاً متوجه این موضوع نمی‌شویم. با چه رویی در مورد رهبری حرف می‌زنید؟ البته در دور اول می‌دانستیم که برنامه‌های بزرگتری دارند. وقاحت پایان ندارد. این موضوع به مجلس خبرگان ربط دارد نه منو شما.»

 

سعید محمد: هزینه قالیباف برای نظام زیاد است

«سعید محمد»، عضو هیأت امنای جبهه صبح ایران در پاسخ به این سؤال که آیا افول رای‌ایشان در تهران به‌عنوان نفر چهارم و رای نیاوردن لیست منتسب به‌ایشان را باید به معنای پایان زندگی سیاسی آقای قالیباف بدانیم؟ به رویداد۲۴ گفت: «هر کدام از ما می‌توانیم ارزش افزوده‌ای برای نظام ایجاد کنیم و از طرف دیگر یکسری هزینه هم می‌توانیم ایجاد کنیم. تا زمانی که این ارزش افزوده بیش از هزینه باشد، باید بایستیم و کار کنیم. آقای قالیباف هزینه‌اش برای نظام بیشتر از ارزش افزوده‌اش است. اگر جای او بودم عرصه را ترک می‌کردم. نظام نباید تا این اندازه برای یک شخص هزینه دهد.»

او در همین مورد ادامه داد: «ما هم این موضوع را شنیده‌ایم که آقای قالیباف مشغول مذاکره با اصلاح‌طلبان است برای اینکه بتواند از رای آن‌ها برای ریاست خود استفاده کند و در عوض امتیازاتی به این دوستان بدهد. در این جا از هر دو طرف باید سؤال مشابهی را پرسید؛ از آقای قالیباف باید پرسید که اگر شما مسیر اصلاح‌طلبان را درست نمی‌دانید، چرا باید برای کرسی قدرت وارد مذاکره با آن‌ها می‌شوید و همینطور از اصلاح‌طلبان باید پرسید شما که همواره انتقادات تندی به قالیباف داشتید، اینکه امروز بخواهید وارد مذاکره با او شوید، پس عملاً حرف‌های گذشته‌تان بی‌اساس بوده! برای مخاطبین شما سؤال ایجاد می‌شد که سال‌ها نقد می‌کردید، حالا چه اتفاقی رخ داده که به یکباره همه چیز را تغییر دادید و به گفتمان خودتان چوب حراج زده‌اید.»

 

از سال ۸۲ می‌خواهند قالیباف را بزنند

از زمانی که اسناد پولشویی مؤسسه علی اکبر رائفی پور معروف به «مصاف» منتشر شد، جدال توئیتری میان او و جلیل محبی عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شروع شد.

«جلیل محبی»، از نزدیکان قالیباف در ۳ توئیت آخر خود نوشت: «بنده درخواست مناظره کردم و آقای رائفی پور نپذیرفتند. کتاب را دادم شما سؤال طراحی کنید و مناظره کنید. در این مناظره جمعی و مجازی کاری به آستین کوتاه و شلوارک نداشته باشید. مثل آن‌ها نباشید. سؤال بپرسید. از اساسنامه مصاف. از محل هزینه کرد پول‌ها. از جابجایی‌های انجام شده. آن‌ها منتظر آتو هستند.»

وی در توئیتی دیگر در پاسخ به توئیت رائفی پور که گفته بود: «تمام توهین‌ها، تهمت‌ها و تمسخر‌هایی که این روز‌ها می‌بینید و البته ذره‌ای تأثیر در اراده و عزم ما نخواهد داشت، مبارزه با شبکه پیچیده‌ای است که از سال ۱۳۸۲ می‌خواهد قالیباف را به هر طریق ممکن رئیس جمهور کند»، نوشت: به نظر می‌رسد پاسخ نداشتن به سؤالات مالی مجموعه مصاف کار را برای آقای پور سخت کرده است. فریب این بازی‌ها را نخورید. فقط از مسائل مالی مصاف و محل هزینه کرد سؤال کنید.»

گرچه عباس امیری فر، ـ یار قدیمی احمدی‌نژاد که این روزها دست به افشاگری علیه رئیس قبلی خود زده است ـ در مورد ریاست قالیباف بر مجلس گفته بود که با توجه به جلسات خصوصی او با چند مقام عالی رتبه، او رئیس مجلس دوازدهم می‌ماند، ولی دور خیزهایی هم به گوش می رسد و دیده می‌شود که کمر به حذف سردار خلبان بسته اند. باید منتظر ماند و دید که این جنجال‌های مجازی تا چه میزان به وقوع می‌پیوندند.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
0
سیستم در حال سقوطه
قبل از متلاشی شدن به رای مردم برگردید
دیگه ولی فقیه را مسلمانها هم قرار ندارند چه برسد به اکثریت سکولار جامعه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی