تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سازمان جهانی هواشناسی منتشر کرد

گزارشی از وضعیت سیل و خشکسالی در ایران

سازمان جهانی هواشناسی در گزارش اقلیمی منطقه آسیای خود به برخی مخاطرات جوی و رویداد‌های شدید آب و هوایی ایران در سال گذشته پرداخته است.

کد خبر: ۱۶۵۲۸۸
۱۱:۵۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

گزارشی از وضعیت سیل و خشکسالی در ایران

دیدارنیوز: گزارش سازمان هواشناسی که وضعیت اقلیمی قاره آسیا و برخی رخداد‌های شدید آب و هوایی آن در سال ۲۰۲۳ را بررسی می‌کند، تعدادی از رویداد‌های شدید آب و هوایی ایران در سال گذشته را نیز بررسی کرده است. از جمله رخداد‌های شدیدی که در این گزارش آمده است می‌توان به سیل آستارا، خشکی تالاب هامون، طوفان‌های گردوخاک جنوب شرق و پیامد‌های باد «لوار» اشاره کرد که به برخی چالش‌های آن نیز اشاره شده است.

در بخش دیگری از گزارش به بارندگی کمتر از حد نرمال در بیشتر مناطق ایران اشاره و عنوان شده است که کم‌بارشی سبب بروز سومین خشکسالی متوالی و گسترده در کشور شده است.

این گزارش همچنین به خشک شدن تالاب هامون و وقوع طوفان‌های گرد و خاک در منطقه اشاره و عنوان کرده است: در اواسط شهریور ماه، طوفان گرد و غبار بخش‌هایی از جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و پاکستان را درنوردید و مشکلاتی برای سلامتی به همراه داشت.

در ادامه گزارش امده است: وزش باد شدید در جنوب شرق ایران از ۱۸ تا ۲۵ شهریور ماه باعث وقوع طوفان گرد و خاک و جراحات و بستری شدن تعدادی در بیمارستان شد.

این گزارش می‌افزاید: باد لوار و گرد و خاک ناشی از خشک شدن تالاب هامون، منطقه را تحت تاثیر قرار داده و اثرات نامطلوبی بر سلامتی، تعطیلی مدارس، خطرات حمل و نقل و خسارت به محصولات وارد کرده است.

به نقل از رسانه سازمان هواشناسی کشور، بخشی از این گزارش به سیل آستارا پرداخته و عنوان کرده است: ۲۲۰ میلیمتر باران طی ۱۲ ساعت در آستارا سبب بروز سیلاب و بروز خسارت زیادی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی