تیتر امروز

رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود
گفت و گوی ویژه جامعه پلاس با یک وکیل پایه یک درباره طرح نور

رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود

جامعه پلاس در یک گفت و گوی ویژه به سراغ موضوع طرح نور رفته و سوالاتی را با دکتر رضا نامجو، وکیل پایه یک دادگستری مطرح کرده که می‌خوانید.
محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ شروع عالی جوکر و کارلیتوس
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان/ شروع عالی جوکر و کارلیتوس

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...
گزارش نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن ۲۰۲۴

چین و ماشین!

هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن از ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی پایتخت چین آغاز به کار کرده و تا چهارم ماه می‌ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در حال حاضر مهم‌ترین رویداد حوزه خودرو در جهان است و نگاه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

کد خبر: ۱۶۴۵۶۲
۱۲:۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

چین و ماشین!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: نمایشگاه بین المللی خودرو پکن که در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده، همچنین به عنوان «اتو چاینا» هم مشهور است و در طول ۱۷ دوره متوالی که برگزار شده، پیشرفت حیرت‌انگیزی داشته است. اتو چاینا که هر دو سال یک بار در پکن برگزار می‌شود، حالا به عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در جهان لقب گرفته است.

هجدهمین دوره این نمایشگاه نیز در شرایطی استارت خورده که به دلیل شیوع کرونا در سال‌های اخیر، تعدادی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های دنیا مثل ژنو، توکیو و فرانکفورت از تقویم عادی خود جا ماندند و در سال‌های اخیر برگزار نشده‌اند.

چین و ماشین!

از طرفی با رشد و پیشرفت خارق‌العاده صنعت خودرو چین و توسعه غول‌آسای بازار خودرو در این کشور، حالا نمایشگاه خودرو پکن را می‌توان از مهم‌ترین موتور شو‌های دنیا نامید.

نمایشگاه خودرو پکن، انفجار پیشرفت پس از ۴ سال

هجدهمین دور نمایشگاه خودرو پکن پس از ۴ سال غیبت به دلیل شیوع کووید در چین، امسال با استقبال فزاینده و تراکم خبرنگاران و بازدیدکنندگان مواجه شده است. در عین حال در این چهار سال تعطیلی نمایشگاه نیز به قدری خودروسازان چینی پیشرفت و تغییر داشته‌اند که انگار از نمایشگاه سال ۲۰۲۰، یک دهه گذشته است.

شعار نمایشگاه اتو چاینا ۲۰۲۴ نیز «دوران جدید، خودرو‌های جدید» است که خودروسازان حاضر در این دوره، با معرفی تعداد زیادی خودرو برقی یا هیبریدی به آن عمل کرده‌اند و نشان داده‌اند که استفاده از نیروی برق تا چه حد از شعار به عمل رسیده است.

چین در سال ۲۰۲۳ موفق شد ه عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده خودرو را از ژاپن برباید و حالا در بیش از ۸۰ کشور در دنیا مشتری برای خودروهایش پیدا کرده است.

برگزار کنندگان نمایشگاه اعلام کرده‌اند که در اتو چاینا امسال، ۱۱۷ مدل خودرو جدید معرفی شده که بیشتر از آن‌ها شامل خودرو‌های الکتریکی، هیبریدی و خودرو‌های دیجیتالی متصل (Digitally Connected) هستند. این تعداد مدل جدید از استودیوی طراحی ۳۰ کمپانی در سراسر جهان بیرون آمده و قرار است از این تعداد کانسپت و ایده، نزدیک به ۲۸۰ مدل خودرو جدید و متنوع در گروه خودرو‌های نوانرژی (NEV) در سال‌های پیش‌رو ساخته شود.

چین و ماشین!
رویکرد نوآورانه کمپانی چری در اتو چاینا
در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، تعداد زیادی از خودروسازان چینی شرکت دارند که از تاسیس برخی از آن‌ها هنوز چهار سال هم نگذشته است. در عین حال بسیاری از خودروسازان جدید در پی مشارکت چند کمپانی بین‌المللی حتی در حوزه‌های تکنولوژی و مخابرات شکل گرفته‌اند.

نمایشگاه پکن البته برای ایران نیز بسیار مهم است چرا که تصویر آینده بازار خودرو ایران را باید در کمپانی‌های چینی جست‌و‌جو کرد. همین مسئله باعث شده در نمایشگاه امسال تعداد زیادی از خبرنگاران و دست‌اندرکاران خودرو ایرانی در اتو چاینا حاضر شوند.

چین و ماشین!

به طور مثال کمپانی چری به عنوان یکی از خودروسازان پیشرو در چین و شرکت مادر مدیران خودرو، حضور چشمگیر و تمام‌قد در اتو چاینا ۲۰۲۴ دارد. کمپانی چری در یکی از سالن‌های مرکزی نمایشگاه و در استیج‌های اصلی آن غرفه خود را ساخته و آماده پذیرایی از صد‌ها نفر به شکل همزمان است.

در روز اختصاصی خبرنگاران در افتتاحیه نمایشگاه پکن نیز، علاوه بر نزدیک به ۱۰۰ نفر از خبرنگاران و مدیران ایرانی، از رسانه‌های چین و دیگر کشور‌ها نیز خیل انبوهی از فعالان رسانه حضور پیدا کردند تا در جریان رونمایی از چند محصول و کانسپت جدید قرار بگیرند و از رویکرد این شرکت نسبت به آینده نیز اطلاع حاصل کنند.

چین و ماشین!

در روز نخست نمایشگاه چند خودرو جدید در چری و زیرمجموعه‌هایش مثل اِکسید (EXEED)، جتور (Jetour)، جیکو (Jaecoo)، اکسلانت؛ یس (Etelantix) و خانواده تیگو (Tiggo) رونمایی شدند آن هم در حضور آقای ژو شائو دونگ مدیر عامل چری بین‌الملل.

کمپانی چری با دست پر به نمایشگاه پکن آمده و مدل‌های متنوعی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است تا بتواند عنوان عنوان بیشترین میزان صادرات در جمع خودروسازان چینی را همچنان حفظ کند.

ژو شائو دونگ در بخشی از مراسم رونمایی خودرو‌های عموما برقی و هیبریدی به مخاطبان خود گفت که شرکت چینی به همان اندازه که در زمینه برقی‌سازی تلاش می‌کند برای ارتقای کیفی خودرو‌های بنزینی هم خواهد کوشید.

چین و ماشین!

از منصوری تا نادر فقیه زاده
اما در نمایشگاه پکن دو چهره ایرانی مشهور در صنعت خودروسازی جهان نیز حضور دارند. یکی از کمپانی‌های تازه تاسیس در جمع سازندگان خودرو برقی، کمپانی چینی آواتر (آواتار هم گفته می‌شود) است که در مدت کوتاهی توانسته نظر بسیاری را در جهان به سوی خود جلب کند.

خودرو‌های برقی آواتر از حیث طراحی و آینده‌نگری فوق‌العاده هستند و این همه جذابیت نیز برخاسته از ذهن سرطراح ایرانی آن نادر فقیه زاده است. نادر فقیه زاده که دوران درخشانی را در کمپانی ب ام و داشته، با ایده‌های خلاقانه و آینده‌نگرانه‌اش توانسته آواتر را در مدت کوتاهی به یکی از خواستنی‌ترین خودرو‌های دنیا بدل کند.

چین و ماشین!

دیگر چهره ایرانی حاضر در نمایشگاه پکن نیز کورش منصوری تیونر افسانه‌ای دنیای خودرو‌های لوکس است که در اتو چاینا غرفه جذابی بر پا کرده و به این شکل با مشتریان ثروتمند چینی از نزدیک آشنا می‌شود. منصوری که کمپانی خود را از دهه‌ها قبل در مرز سوئیس تاسیس کرده در نمایشگاه پکن تعدادی از محصولات سوپر لوکس خود را به نمایش گذاشته است.


موبایل‌ساز‌های ماشین‌ساز

از دیگر نکته‌های جذاب نمایشگاه خودرو پکن می‌توان به حضور کمپانی‌های حوزه گوشی همراه، مخابرات و فناوری اطلاعات در قالب خودروساز اشاره کرد. دو غول سازنده تلفن همراه هوشمند یعنی هواوی و شیائومی، هر یک در همکاری با چند خودروساز سراغ ساخت خودرو‌های برقی و خودران آمده‌اند و فضای جدیدی را تجربه می‌کنند.

جالب است که رونمایی از چیپ الکترونیکی مخصوص خودرو‌های مجهز به اتوپایلوت یا خودران هم از دیگر اتفاقات پر سر و صدای چینی‌ها در این نمایشگاه بود.

در عین حال کمپانی‌های چینی که در حوزه ساخت باتری توانسته‌اند به رکورد‌های عجیبی دست پیدا کنند نیز در این نمایشگاه حضور فعال و پرطمطراقی دارند. چینی‌ها حتی در زمینه ساخت خودرو‌های برقی رفته رفته از آمریکا و کمپانی‌های مشهور و پر سر و صدایی مثل تسلا هم عبور کرده‌اند.

در پایان باید گفت نمایشگاه خودرو پکن در سال ۲۰۲۴ را می‌توان نقطه عطفی در زمینه معرفی خودرو‌های برقی و تغییر موازنه از غرب به شرق در این صنعت نوپا تلقی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی