تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خبر اختصاصی دیدارنیوز

رهامی: برنامه‌های دفاعی باید با رضایت و حمایت مردم باشد/ حکیمی‌پور: مشکوک هستیم

محسن رهامی حقوق‌دان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نشست سالانه دید و بازدید با رسانه‌ها در جمع خبرنگاران به آخرین اقدامات جمهوری اسلامی در مواجهه با رژیم اسرائیل و مسائل جاری داخلی پرداخت.

کد خبر: ۱۶۴۳۱۰
۱۷:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

رهامی: برنامه‌های دفاعی باید با رضایت و حمایت مردم باشد/ در یک کشتی هستیم آب بیاید با هم غرق می‌شویم

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: نشست دید و بازدید سالانه حجت الاسلام محسن رهامی حقوق‌دان و فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطابق سالهای گذشته که در آغاز هر سال جدید برگزار می‌شد، عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دفتر کار او واقع در خیابان فاطمی و سالن اجتماعات دفتر رهامی در برج ساعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی دیدارنیوز؛ محسن رهامی در ابتدای این مراسم به مناسبت سال جدید گفت: باید در مقابل اسرائیل بازدارندگی داشته باشیم. برخورد با اسرائیل خوشنود کننده است. حمله ایران نشان داد که ایران توانایی برخورد با اسرائیل یا هر دشمن دیگری را دارد. بدون اینکه بخواهیم وارد جزئیات اقدامات نظامی شویم باید بگویم که این حرکت باعث حفظ روحیه ما شد، ولی این‌ اقدامات باید مشروط به رضایت و حمایت مردم باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنان خود به سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پرداخت و اظهار کرد: این سفر باید به تقویت روابط با پاکستان منجر و منتهی شود. فرصتی به وجود آمده که باید طی آن روابط ما با این همسایه شرقی صمیمی‌تر شود. نظر ما این است که دولت موفق باشد، این نظر ما به شخص آقای رئیسی هم رسید و از این بابت تشکر کرد. ما آماده همکاری با دولت هستیم به شرطی که شرایط مساعد باشد و مشارکتی صورت گیرد.

رهامی با تاکید بر اینکه ما در یک کشتی هستیم و اگر آب بیاید همه غرق می‌شویم، یادآور شد: باید نقاط ضعف را بشناسیم.  خدمت رهبری هم عرض کردم باید از همه نیرو‌های متخصص استفاده کنیم. تجربه همه چهره‌ها و نیرو‌های حاضر در کشور باید مورد نظر قرار گیرد، زیرا تخصصی که در طول این سال‌ها آموخته شده برای جمهوری اسلامی به مثابه یک سرمایه و خزانه است که باید از آن بهره برد.

وی  ادامه دا‌د: اصلاحات در مرحله آسیب‌شناسی خود است و ما نشان دادیم که همواره در کنار مردم هستیم. بعد از توصیه‌های رهبری در مورد انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و همزمان خبرگان رهبری، جلساتی داشتیم که بتوانیم در انتخابات حضور داشته باشیم.
این حقوق‌دان اضافه کرد: در هر حال فکر می‌کردیم که این دوره مجلس معتدل‌تری داشته باشیم ولی اینگونه نشد. حتیبا این شرایط هم می‌توان کشور را درست کرد و باز هم جامعه تلاش می‌کند از راه‌های کم هزینه‌تری ورود کند.

رهامی: برنامه‌های دفاعی باید با رضایت و حمایت مردم باشد/ حکیمی‌پور: مشکوک هستیم

حکیمی‌پور: مشکوک هستیم

احمد حکیمی‌پور دبیرکل سابق حزب اراده ملت به عنوان مهمان و سخنران این نشست گفت: در کشور جریانی است که حرف رهبر را گوش نمی‌دهد و فکر می‌کند که جلوتر از رهبر است، این همان افراطی است که باید از آن دوری کرد، انقلاب ما با تندروی همین افراد آسیب می‌بیند.

وی افزود: در بحث حجاب رفتار‌های نامناسبی می‌بینیم، انتخابات از ابتدای سال گذشته با دستورات رهبری آغاز شد، ولی دستگاه‌های نظارتی و نهادهای مربوطه هیچ اقدام مثبنی در جهت افزایش مشارکت و ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رای نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در زمینه انتخابات برنامه‌هایی داشتیم، ولی اصلاح‌طلبان کنار گذاشته شدند. گفتار و ادبیات نقد در جامعه وجود داشت، ولی حالا نمی‌بینیم، این رفتار‌ها رقابت سیاسی نیست و به آن مشکوک هستیم، چون نمی‌دانیم چه برنامه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم کشور به ریل خود باز گردد، اظهار کرد: فعالیت سیاسی باید به گفت‌وگوی سالم و تعالی بخش همراه باشد و در غیبت اصل گفت‌وگو جامه دو قطبی شده است و این شکاف به نفع ملت نیست. امیدواریم در سال جاری این بی اعتمادی‌ها بر طرف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی