تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...

امکانات قطار پلور سبز چیست؟

همه ما می‌دانیم که سفر با قطار، ایمن و آسان است؛ اما این موضوع تا حد زیادی به نوع قطار انتخابی شما هم بستگی دارد.

کد خبر: ۱۶۴۱۴۱
۱۷:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: همه ما می‌دانیم که سفر با قطار، ایمن و آسان است؛ اما این موضوع تا حد زیادی به نوع قطار انتخابی شما هم بستگی دارد. به‌عنوان مثال، یک قطار لوکس پنج‌ستاره که چیزی از یک هتل سیار کم ندارد، طبیعتا امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد. در‌نتیجه، سفر با چنین قطاری به‌مراتب راحت‌تر و دل‌پذیرتر است. اگر می‌خواهید از سفرتان نهایت لذت را ببرید، خوب است انواع قطارها را بشناسید. یکی از قطارهای پرطرفدار و باکیفیت شرکت ریلی رجا، قطار پلور سبز از است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با این قطارها همراه ما باشید.

آشنایی با قطارهای پلور سبز

شرکت ریلی رجا نامی آشنا در حوزه حمل‌ونقل ریلی است و هر‌کسی که کمی اهل سفر باشد، حتما نام این شرکت را شنیده است. رجا را می‌توان بزرگ‌ترین مجموعه در ناوگان ریلی کشور دانست که قطارهای متنوعی را به مسافران ارائه می‌کند و نزدیک به ۶۵ درصد از سفرها را برعهده دارد. قطار پلور یکی از قطارهای این مجموعه بوده و از سال ۱۳۹۸، وارد خط ریلی شده است. شرکت رجا در این سال با تعامل با یک شرکت رومانیایی، ۲۵۰ واگن از پلور سبز را به خط ریلی کشور وارد کرد. این اقدام تحولات قابل‌توجهی را در حمل‌ونقل ریلی به‌وجود آورد.

قطارهای پلور سبز در دسته قطارهای چهار‌ستاره‌ای قرار می‌گیرند که امکانات قابل‌قبولی را به مسافران ارائه می‌کنند؛ از‌این‌رو، مورد توجه مسافران قرار گرفته‌اند و در بسیاری از مسیرهای پرتردد فعالیت می‌کنند. هر واگن از پلور سبز، ۱۰ کوپه دارد و در هر کوپه نیز ۴ تخت گنجانده شده‌اند. به‌عبارتی در قطارهای پلور ۴۰ مسافر در هر واگن با هم هم‌سفر می‌شوند.

چه امکاناتی در قطارهای پلور سبز ارائه می‌شوند؟

یک قطار چهار‌ستاره باید از امکانات ویژه‌ای برخوردار باشد. دقیقا هم همین‌طور است و قطارهای پلور سبز بهترین امکانات را به مسافران ارائه می‌کنند. با استفاده از فرصت پیش فروش بلیط قطار پلور، می‌توانید این امکانات را به‌چشم ببینید. چیزی که پلور سبز را از سایر قطارها متمایز می‌کند،‌ کیفیت ارائه خدمات است. اگر‌چه بسیاری از خدمات ارائه‌شده در این قطار را می‌توان در قطارهای دیگر نیز مشاهده کرد، کیفیت ارائه آن‌ها در قطار پلور به‌مراتب بیشتر است و همین موضوع می‌تواند سفرتان را دل‌پذیرتر و جذاب‌تر کند. چند مورد از امکانات موجود در قطار پلور سبز را با هم مرور می‌کنیم:

  • پریزهای برق ۲۲۰ ولت در کوپه‌ها
  • سیستم تهویه مطبوع برای جریان هوای تازه در کوپه
  • استفاده از شیشه‌های دوجداره عایق
  • یک وعده پذیرایی از تمام مسافران
  • بوفه برای خرید تنقلات در حین سفر
  • رستوران باکیفیت برای سفارش غذا در طی سفر
  • سیستم‌های صوتی و تصویری به‌منظور سرگرمی مسافران هر کوپه
  • سرویس‌های بهداشتی جهت رفاه حال مسافران
  • امکان استفاده از کتابخانه برای مطالعه در طول مسیر
  • آب‌معدنی رایگان

قطارهای پلور سبز در کدام مسیرها فعالیت می‌کنند؟

قطار چهار‌ستاره پلور سبز در چندین مسیر اساسی و مهم شبکه ریلی فعالیت دارد. این قطارها به‌سبب آن‌که مورد توجه مسافران قرار گرفته‌اند و تقاضای زیادی برای بهره‌مندی از آن‌ها وجود دارد، دائما به مسیرهای جدید اضافه می‌شوند. پلور سبز بی‌شک یکی از پرطرفدارترین قطارهای حال‎‌حاضر کشور ماست. اگر در یکی از مسیرهای زیر سفر می‌کنید، می‌توانید پلور سبز را در فرصت پیش فروش قطار فلای تودی رزرو کنی:

  • تهران-مشهد و بالعکس
  • تهران-شیراز و بالعکس
  • شیراز-مشهد و بالعکس
  • مشهد-اهواز و بالعکس
  • مشهد-ساری و بالعکس

قیمت بلیط قطارهای پلور سبز در سال ۱۴۰۳

قیمت بلیط قطار این روزها دائما در نوسان است و به‌همین‌خاطر نمی‌توان قیمت دقیقی از بلیط اعلام کرد؛ بااین‌حال، در یک مقایسه نسبی می‌توان گفت بلیط قطار پلور نسبت به قطاری مثل سیمرغ، ارزان‌تر و از قطارهای درجه ۳ مثل خلیج‌فارس، گران‌تر است. در مقایسه با امکاناتی که قطار پلور در اختیارتان قرار می‌دهد، هزینه چندانی دریافت نمی‌کند و ازاین‌رو می‌توان آن را دارای صرفه اقتصادی دانست. ازآنجاکه تمام مسیرهایی که پلور سبز در آن‌ها فعالیت دارند طولانی هستند، می‌توانید سفری آرام و مطلوب را در این قطارها تجربه کنید. این قطار به‌عنوان یک قطار چهار‌ستاره سفر لوکسی را رقم نمی‌زند؛ اما بالاترین سطح امکانات قطارهای معمولی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی