تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

چرا بیت کوین باید بخشی از استراتژی سرمایه گذاری باشد؟

در چشم‌انداز همیشه در حال تحول استراتژی سرمایه گذاری، بیت کوین به عنوان یک دارایی بحث‌برانگیز و در عین حال قانع‌کننده ظاهر شده است.

کد خبر: ۱۶۳۶۱۸
۰۹:۵۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

E:\نعمتی\pics\1.jpg

دیدارنیوز: در چشم‌انداز همیشه در حال تحول استراتژی سرمایه گذاری، بیت کوین به عنوان یک دارایی بحث‌برانگیز و در عین حال قانع‌کننده ظاهر شده است. این ارز با ماهیت غیرمتمرکز و پتانسیل بازده بالای خود توجه سرمایه‌گذاران خرد و نهادی را به خود جلب کرده است. اما چرا بیت کوین باید بخشی از یک استراتژی موفق سرمایه گذاری باشد؟

1. استراتژی سرمایه گذاری: تنوع و بازده بالا

تنوع را باید سنگ بنای تمام استراتژی‌های سرمایه گذاری صحیح دانست. هدف این کار کاهش ریسک از طریق توزیع سرمایه گذاری در طبقات مختلف دارایی است. بیت کوین، با همبستگی کم خود با دارایی‌های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه، یک مزیت تنوع کامل را ارائه می‌دهد که می‌تواند عملکرد پرتفوی فرد را افزایش دهد.

تحلیل‌های بک آزمایی اخیر نشان داده‌اند که حتی یک تخصیص کوچک برای خرید بیت کوین می‌تواند بازدهی همراه با ریسک یک پورتفولیو را بهبود بخشد. چرا که حرکات قیمت بیت کوین معمولا با سایر دارایی‌های مالی همگام نیست و می‌تواند نوسانات سایر بازارها را پوشش دهد.

2. استراتژی سرمایه گذاری: سپر تورم

در زمان عدم اطمینان اقتصادی و تورم، سرمایه‌گذاران اغلب به دنبال دارایی‌هایی هستند که بتواند ارزش پول آن‌ها را حفظ یا افزایش دهد. بیت کوین که اغلب به عنوان «طلای دیجیتال» شناخته می‌شود، دارای سقف عرضه محدود است که آن را در برابر تورم مقاوم می‌کند. درواقع تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت و این امر پول فرد را از کاهش ارزش ناشی از عرضه اضافی محافظت خواهد کرد.

E:\نعمتی\pics\2.jpg

3. منافع نهادی

پذیرش رو به رشد بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی قانونی از افزایش تعداد کسب و کارها و موسسات مالی علاقه‌مند به آن مشهود است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، بیت کوین را به استراتژی سرمایه گذاری و پرتفوی خود اضافه می‌کنند. چرا که پتانسیل آن برای بازدهی بالا را تشخیص می‌دهند.

4. پویایی بازار اخیر

علیرغم اصلاحات اخیر بازار، بیت کوین همچنان موضوع مورد علاقه سرمایه‌گذاران است. بانک جی پی مورگان اشاره کرده است که بیت کوین هنوز بیش از حد خرید می‌شود. امری که نشان‌دهنده تقاضای مداوم و قوی برای آن است. علاوه بر این، تحلیلگران حتی پس از خروج قابل توجه سرمایه از شبکه، نسبت به پتانسیل بیت کوین کاملا خوش‌بین هستند و آن را به عنوان یک نوسان موقت و نه یک نگرانی بلندمدت در نظر می‌گیرند.

5. تحولات مقرراتی

محیط نظارتی بیت کوین به‌تدریج شفاف‌تر می‌شود و اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاران می‌دهد. تایید صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) توسط تنظیم‌کننده مالی ایالات متحده گواهی بر این مشروعیت رو به رشد است.

E:\نعمتی\pics\3.jpg

جمع بندی

یک استراتژی سرمایه گذاری با گنجاندن بیت کوین می‌تواند تنوع‌بخشی را ارائه دهد، به عنوان محافظ تورم عمل کند و از پتانسیل بازدهی بالا بهره ببرد. در حالی که این کار با مجموعه‌ای از ریسک‌ها مانند نوسانات و عدم قطعیت نظارتی همراه است. اما گنجاندن استراتژیک بیت کوین می‌تواند یک حرکت عاقلانه برای سرمایه‌گذارانی باشد که به دنبال بهینه‌سازی پرتفوی خود در عصر دیجیتال هستند.

بیت کوین می‌تواند مزایای قابل توجهی را به سرمایه‌گذاران ارائه دهد. اما به دلیل ریسک‌ها و نوسانات ذاتی خود باید به عنوان بخشی از یک استراتژی سرمایه گذاری گسترده‌تر در نظر گرفته شود. بنابراین مانند هر سرمایه‌گذاری، بررسی دقیق و درک واضح میزان تحمل ریسک بسیار مهم است.

منابع

  1. https://www.quantifiedstrategies.com/should-bitcoin-be-part-of-your-portfolio/
  2. https://thecurrencyanalytics.com/bitcoin/bitcoin-bounces-back-analysts-bullish-on-btc-potential-despite-recent-exodus-104535
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی