تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...

بازی در زمین "مصی علی‌نژادها"

ماجرای طلبه قمی ظرفیت این را داشت که به شقاقی جدید در جامعه منجر شود و برای دشمنان مُلک و ملت زمینه ایجاد بحران فراهم سازد.

کد خبر: ۱۶۲۷۶۸
۱۲:۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بازی در زمین

 

دیدارنیوزـ احمد حیدری: ماجرای طلبه قمی ظرفیت این را داشت که به شقاقی جدید در جامعه منجر شود و برای دشمنان مُلک و ملت زمینه ایجاد بحران فراهم سازد. دشمنانی که در لایه‌های حاکمیت و صفوف مردم نفوذ دارند، مثل یکی از مسئولین درمانگاه قم که با ارسال فیلم باکیفیت این جریان به اینترنشنال و با پوشش خبری سنگین آن شبکه با عنوان «حمله به یک زن در درمانگاه با حجاب اجباری»، طرحی برای تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بین مردم ایران در انداختند تا دوباره بحرانی دردآور ایجاد کنند و مردم را [به عنوان طرفداران نظام و حجاب و مخالفان نظام و حجاب] به جان هم بیندازند. البته خوشبختانه با موضع‌گیری محکم جمع معتنابهی از عالمان حوزه علمیه قم و محکوم کردن اقدام طلبه قمی، این آتش قبل از شعله‌ور شدن، فروکش کرد و جمع شد.

یک نکته مهم این است که سایت اصولگرای "جهان نیوز" ضمن اشاره به این که این واقعه طرحی برای "ایجاد تفرقه بین مردم و انداختن آنان به جان هم" بود که می‌توانست توسط دشمنان آگاه و مهمتر از آنان "دوستان ناآگاه" به اجرا درآید، اعتراف کرده "گرفتن فیلم و عکس از طرف مقابل و پخش آن و ایجاد نفرت و خشم از هم"دیگر"، برای بار اول از سوی عوامل بیگانه نظیر "مصی علینژاد" مطرح شد.

دلسوزان نظام و مردم، قبل از این بار‌ها هشدار داده بودند که ایجاد شقاق بین مردم و انداختن آنان به جان همدیگر، آتشی است که دودش جز به چشم مردم و نظام نمی‌رود و بهره‌اش قطعا نصیب دنیاخواهان داخلی و دشمنان خارجی است، ولی گوشی برای شنیدن نبود.

حالا با این اعتراف مهم، امید است مسئولان نظام هشیار شوند و به همگرایی مردم با هم؛ دولت با مردم و مردم با دولت بها دهند و موجباتش را فراهم کنند و آتش برادرکشی که چند سالی است به صورت‌های مختلف گاه و بیگاه شعله می‌کشد، را برای همیشه خاموش کنند. از دشمن جز دشمنی انتظار داشتن، عاقلانه نیست. مشکل نه دشمن، بلکه دوستانی است که توجه کافی ندارند: «فلا تخشوهم و اخشونی» [مائده/۳]؛ و در زمین دشمن بازی می‌کنند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

راه نجات کشور جز با "ایجاد و تقویت همگرایی و با ایجاد مهر متقابل بین آحاد مردم و مردم با نظام و نظام با مردم" حل نمی‌شود. امور را به خود مردم واگذارید و از منصب قدرت و فرمانروایی به کرسی خدمت فرود آیید و مردم را میدان دهید تا ببینید چگونه گره همه مشکلات به دست با کفایت مردم و با عنایات خاص خدا حل خواهد شد که «ید الله مع الجماعة».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی