تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مطرح کرد

بحران سیل سیستان و بلوچستان عادی‌انگاری نشود

عبدالجلال ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خسارات سیل ناشی از عدم دقت پیش‌بینی هواشناسی است، گفت: بحران سیل سیستان و بلوچستان عادی‌انگاری نشود.

کد خبر: ۱۶۲۵۰۵
۰۹:۰۱ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

بحران سیل سیستان و بلوچستان عادی‌انگاری نشود

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه انتظار داریم پیش‌بینی‌های هواشناسی دقیق باشد تا هر دستگاهی وظیفه خود در شرایط بحرانی به ویژه سیل را بداند، گفت: قطعا در گزارشی که به صحن ارائه می‌کنیم درباره وظیفه و اقدامات دستگاه‌های اجرایی مختلف از زمان پیشگیری تا مقابله با این پدیده جوی، خواهیم گفت.

عبدالجلال ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران که عصر دیروز (یکشنبه، ۲۰ اسفندماه) با موضوع سیل سیستان و بلوچستان و بخشی از استان هرمزگان برگزار شد، گفت: در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله راهداری، اورژانس، هلال احمر، هواشناسی، وزارت نیرو و بخش مدیریت بحران وزارت کشور حضور یافتند و گزارشی از عملکرد خود در راستای مقابله با سیل، از زمان پیشگیری و حین بحران آن، ارائه کردند.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان در مجلس در ادامه با بیان اینکه گزارش‌ها صرفا به لحاظ کلی قابل قبول است، اظهار کرد: گزارش کار دستگاه‌ها ارائه شد، اما موضوعی که برای اعضای کمیسیون مبهم بود این است که چه کسی باید پاسخگوی ضعف‌ها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از دستگاه هواشناسی انتظار پیش بینی دقیق داریم که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی عملکرد خود باشند، یادآور شد: کار نباید به جایی برسد که دستگاه‌ها عنوان کنند، چون میزان بارندگی در ۱۱ روزه اخیر سه یا چهار برابر پیش بینی‌ها بوده پس شرایط بحران طبیعی است. قطعا این شرایط طبیعی نیست و دستگاه‌های اجرایی باید بر مبنای واقعیات گزارش دهند.

بحران سیل سیستان و بلوچستان عادی‌انگاری نشود

ایری همچنین سازمان هواشناسی را ملزم به پاسخگویی نسبت به پیش بینی‌های این دستگاه دانست چرا که ارزیابی‌ها بر اساس آن انجام می‌شود و گفت: متأسفانه فرایند پیش بینی در هیچ سیلی به درستی انجام نشد و هرگاه سیلی به وقوع پیوست صرفا میزان خسارت را اعلام کردیم و بر حسب آن، وظیفه دستگاه‌ها را تعیین کردیم.

به نقل از خانه ملت، عضو مجمع نمایندگان استان گلستان ادامه داد: بر اساس گزارشی که در این جلسه ارائه شد تا کنون سیل اخیر، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات به استانداری پرداخت شده است. در این بین، راه‌ها به عنوان زیرساخت از همه بیشتر خسارت دیده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه به چنین شرایطی نباید به صورت عادی نگریسته شود، عنوان کرد: انتظار داریم بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب پیش بینی‌های هواشناسی دقیق باشد و هر دستگاهی درباره وظیفه خود در شرایط بحران و حوادث جوی از جمله سیل قصور داشتند باید پاسخگو باشند که در گزارشی که به صحن ارائه می‌کنیم قطعا به آن توجه خواهیم کرد و خواهیم گفت که دستگاه‌های مختلف که در خصوص پیشگیری و مقابله وظیفه‌هایی داشتند در این رابطه چه اقداماتی کرده اند.

ایری با بیان اینکه انتظار کمیسیون از دستگاه‌های مختلف این است که پاسخگویی آن‌ها بر مبنای واقعیاتی باشد که در سطح جامعه وجود دارد، گفت: در این بین نکته‌ای که اهمیت دارد این است که کدام دستگاه‌ها درباره وقوع سیل مقصر هستند که صرفا مربوط به سیل سیستان و بلوچستان نبوده بلکه به همه استان‌های سیل‌خیز باز می‌گردد.

سخنگوی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر قرار باشد فرایند به این شکل پیش برود در سیل‌های آینده نیز نمی‌توانیم مدیریت و مقابله داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید راهکار اساسی و مقابله‌ای در برابر حوادث داشته باشیم که نیازمند ورود مدیریت بحران و وزارت کشور به شکل قوی‌تر و عملیاتی بوده و لازم است در این خصوص سازمان هواشناسی نیز تقویت شود که در حال حاضر باعث بروز مشکلات شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی