تیتر امروز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب
برنامه انتخاباتی دیدارنیوز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، میزبان دو زن از دو جریان سیاسی بودیم، میترا جلوداری فعال اصلاح‌طلب و عضو مستعفی شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و مریم اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران...
رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟
دیدارنیوز در برنامه "کنکاش" با حضور کارشناسان بررسی می‌کند

رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟

حامد شجاعی در دومین برنامه کنکاش، میزبان مهدی عرب صادق، فعال سیاسی اصولگرا و مهدی معتمدی مهر، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود که این گفت‌وگوی جالب را به همراه ویدیوی کامل آن در دیدارنیوز...
باوجود محدودیت‌های اخیر در مساله حجاب مطرح شد

ادعای دستیار رئیس‌جمهور؛ دولت به دنبال آزادی‌های اجتماعی مردم است

سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی مدعی شد که دولت سیزدهم به دنبال حقوق و توسعه آزادی‌های اجتماعی مردم است.

کد خبر: ۱۶۲۴۶۵
۱۱:۴۱ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

ادعای دستیار رئیس‌جمهور؛ دولت به دنبال آزادی‌های اجتماعی مردم است

دیدارنیوز: دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: مبتنی بر نگاه اصیل انقلاب اسلامی به دنبال حقوق و توسعه آزادی‌های اجتماعی مردم هستیم.

«سکینه سادات پاد» دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی صبح امروز یکشنبه – ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ - در نشست خبری که به منظور ارایه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در این حوزه برگزار شد، اعلام کرد: حوزه فضای مجازی و فیلترینگ، حقوق زنان، اخراج اساتید دانشگاه و همچنین مباحثی که مرتبط با حقوق عامه است از جمله موضوعاتی است که در یکسال گذشته دنبال شده است.

وی در این نشست ضمن پاسخگویی به نظرات و مسائل مطرح شده از سوی خبرنگاران، تاکید کرد: اصل حکم رئیس‌جمهور در تعیین دستیار خود در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی را شاید بتوان اینگونه تعبیر کرد که انقلاب اسلامی از خود علائم حیاتی نشان می‌دهد که فردی از جنس مردم برای مردم در جایگاهی قرار گیرد که در خدمت مردم باشد و به نص صحیح مندرج در حکم مجدانه پیگیر حقوق مردم از دستگاه‌های اجرایی باشم.

وی در حوزه پیگیری‌های انجام شده در بحث لایحه ارتقای امنیت زنان گفت: با توجه به اینکه حدود ۲ دهه از عمر این لایحه می‌گذرد و متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است؛ با توجه به اینکه رهبر انقلاب نیز دستور به تسریع این لایحه داده بودند، پیگیری‌های لازم با ارسال نامه به رئیس‌مجلس شورای اسلامی انجام و تاکید کردم که لایحه ارتقای امنیت زنان باید به سرعت پیگیری شود.

دستیار رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات کمیته بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، گفت: با خانواده‌هایی که فرزندان خود را در این ناآرامی‌ها از دست داده بودند گفتگو‌هایی انجام شد و از سوی دیگر در سفر‌های استانی با مشاوران امور زنان دیدار‌هایی انجام شد تا مشخص شود که چه تعداد از زنان در پست‌هایی اجرایی مشغول به کار هستند و نتیجه این اقدامات نیز به رئیس‌جمهور ارایه شده است.

جایزه ملی حقوق و آزادی‌های اجتماعی اعطا می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور از پیشنهاد اعطای جایزه ملی حقوق و آزادی‌های اجتماعی به ریاست جمهوری و موافقت ایشان با اعطای این جایزه خبر داد و گفت: به زودی جزئیات و شرایط اعطای این جایزه ملی به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

پیگیری استیفای حقوق ملت ایران در مجامع بین‌المللی

پاد با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی در حوزه استیفای حقوق ملت ایران دچار لکنت شده‌ایم، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، چهار نشست گوناگون با سمن‌های دارای مقام مشورتی، وکلا، اساتید حقوق بین‌الملل و روسای کانون وکلا و کمیسیون‌های تخصصی، دیپلمات‌هایی که تجربه حضور در مجامع بین‌المللی داشتند و همچنین ادیان توحیدی و اقلیت‌های مذهبی داشتیم که نتایج آن به رئیس جمهور ارایه شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی