تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...
در نامه مدیرعامل ایران‌خودرو مشخص شد

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید

«علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، در نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو را به‌ صورت غیرمستقیم تایید کرده است.

کد خبر: ۱۶۱۸۱۲
۲۰:۴۵ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید

دیدارنیوز: «علیمردان عظیمی» در جریان نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو را به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرده است.

افزایش قیمت خودرو‌ها در سال جدید، موضوعی پذیرفته‌شده از سوی مصرف‌کنندگان است. افزایش نرخ مالیات، بیمه و سایر پرداخت‌های قانونی باعث افزایش نرخ خودرو‌های داخلی می‌شود. بااین‌حال، مشتریان انتظار ندارند که در ابتدای سال جدید، قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا به‌صورت چشمگیر افزایش یابد. بااین‌وجود، به‌نظر می‌رسد که مدیران خودروسازی‌های بزرگ کشور به چنین موضوعی امید بسته‌اند.

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال جدید

«علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، در جریان نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، این موضوع را به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرده است. او در جریان این نامه، ضمن اشاره به افزایش قیمت محصولات ارتقایافته این شرکت در مهرماه سال جاری، ابراز امیدواری کرده که قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۳ نیز افزایش یابد. به گفته او، افزایش قیمت‌ها در کنار رشد تیراژ تولید، زیان این شرکت را طی سال آینده کاهش خواهد داد.

افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۳ محتمل است

در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و پس از اجرای دستورالعمل‌های جدید سازمان استاندارد، ایران‌خودرو و سایپا محصولات خود را با پسوند ارتقایافته یا استاندارد ۸۵ گانه به بازار عرضه کردند. به‌لطف اعمال استاندارد‌های جدید، شورای رقابت نیز مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان صادر کرد. اکنون نیز شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده و امید خودروسازان برای افزایش قیمت دوچندان شده است.

سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اکنون وظیفه تعیین قیمت خودرو‌های داخلی را بر عهده دارد. این سازمان مدتی پیش مجوز افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی را به‌دلیل افزایش نرخ ارز صادر کرد. پس از خودروسازان خصوصی، اکنون نوبت به دو خودروساز بزرگ رسیده است تا مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که با توجه به حساسیت عمومی درزمینه قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا، امکان دارد که افزایش نرخ‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول شود. به‌نظر می‌رسد این پیش‌گویی به‌آرامی درحال رخ‌دادن است. درنتیجه طی نخستین روز‌های کاری سال ۱۴۰۳، شاهد افزایش بهای خودرو‌های داخلی خواهیم بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی