تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نتیجه مطالعه‌ای بزرگ نشان داد

این عفونت خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

طبق مطالعه اخیر دانشگاه مک‌گیل در کانادا، یک باکتری رایج در معده که در دوسوم جمعیت جهان یافت می‌شود، می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط باشد.

کد خبر: ۱۶۰۶۴۱
۱۸:۰۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

این عفونت خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

دیدارنیوز: براساس این پژوهش، افرادی که به یک عفونت باکتریایی معده مبتلا هستند، ۱۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند.

براساس مطالعه اخیر دانشگاه مک‌گیل در کانادا، یک باکتری رایج در معده که در دوسوم جمعیت جهان یافت می‌شود، می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط باشد. محققان دریافته‌اند افرادی که به یک عفونت رایج معده به نام «هلیکوباکتر پیلوری» مبتلا هستند، ۱۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر خواهند بود.

براساس مقاله منتشرشده در Alzheimer's & Dementia، محققان دانشگاه مک‌گیل داده‌های سلامتی بیش از ۴ میلیون نفر از افراد ۵۰ ساله و بالاتر در بریتانیا را بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۹ تجزیه‌وتحلیل کردند. با توجه به نتایج این پژوهش، افرادی که به عفونت باکتریایی هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) مبتلا شده بودند، ۱۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر بودند.

عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری باعث سوءهاضمه، ورم و زخم معده و در شدیدترین موارد به سرطان معده منجر می‌شود. این باکتری به بافت معده و قسمت اول روده کوچک آسیب می‌رساند.

عفونت باکتریایی و ارتبط آن با آلزایمر

این عفونت خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

هلیکوباکتر پیلوری

درحالی‌که عوامل زیادی منجر به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، می‌شوند، محققان دانشگاه مک‌گیل امیدوارند که پژوهش آن‌ها از ابتلا برخی افراد به این بیماری جلوگیری کند. محققان می‌گویند که یافته‌های این پژوهش بینشی در مورد نقش احتمالی هلیکوباکتر پیلوری در زوال عقل ارائه می‌دهد. با کمک این‌چنین پژوهش‌هایی می‌توان استراتژی‌های درمانی برای ریشه‌کنی این نوع عفونت‌ها و کاهش بیماری‌های زوال عقل مثل آلزایمر درنظر گرفت.

براساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، درحال‌حاضر بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در کشور‌های با درآمد کم و متوسط زندگی می‌کنند. همچنین زوال عقل در زنان شایع‌تر است.

مطابق گزارش فدراسیون جهانی انجمن‌های آلزایمر، تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تقریباً هر ۲۰ سال ۲ برابر می‌شود و در سال ۲۰۳۰ به ۷۸ میلیون و در سال ۲۰۵۰ به ۱۳۹ میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی